pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 450 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Zmiany techniczne wprowadzone w tym roku pokrzyżowały plany Brytyjczykom którzy przygotowali swoje bolidy na długo przed sezonem. Zmiany dotyczyły minimalnej wagi bolidu bez paliwa : 450 kg, oraz pojemności silników z doładowaniem min. 1,3 l , maks. 1,5 l. Wprowadzono również zakaz zwiększania wagi poprzez dodawanie balastu. Wprowadzono nakaz montowania w bolidzie rozrusznika, podwójnego układu hamulcowego, całkowicie odkryte koła i kokpit, zakaz uzupełniania płynów (olej, smar) podczas wyścigu oraz specjalny zbiornik paliwa. Wszystkie te zmiany miały na celu poprawę bezpieczeństwa kierowców. W tym roku wprowadzono również modyfikację systemu punktowego. Zwycięzca otrzymywał 9 pt.
Nowe przepisy pomogły Ferrari, które wystawiło do sezonu bolid F2. Pojazd okazał się bezkonkurencyjny.
Phil Hill i Wolfgang Von Tips między sobą rozstrzygnęli walkę o tytuł mistrzowski, który ostatecznie przypadł Amerykaninowi. Wydarzeniem które wpłynęło na zwycięstwo Hilla był wypadek Von Tipsa który miał miejsce na torze Monza. Von Tips po kolizji z Clarkiem wpadł w trybuny zabijając 14 widzów. Phil Hill wygrał ten wyścig i awansował na 1 miejsce w klasyfikacji mistrzostw. Ferrari nie wystawiło bolidu na ostatni wyścig sezonu na torze Watkins Glen, oddając tym samy tytuł mistrzowski w ręce Hilla. W tym sezonie Stirling Moss nie miał konkurencyjnego bolidu. To nie przeszkodziło jednak, aby w Monaco pojechać wyścig „życia” i odnieść spektakularne zwycięstwo.