Ralf Schumacher

Niemcy
Ralf Schumacher
autograf Ralf Schumacher a
data urodzenia
1975-06-30
miejsce urodzenia
Hurth-Hermulheim
debiut
Quantas Australian Grand Prix - 1997
Ralf Schumacher - osiągnięcia i statystyki
wszystkie wyniki: zobacz
mistrz świata:
ilość zgłoszeń: 181
ilość wyścigów: 180
ilość zwycięstw: 6
ilość 2 miejsc: 6
ilość 3 miejsc : 15
ilość zdobytych pole position: 6
ilość startów z pierwszego rzędu: 20
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 8
ilość dnf* 59
 
Ralf Schumacher - punkty zdobyte w poszczególnych sezonach:
sezon punkty miejsce w klasyfikacji kierowców
2007 5 16
2006 20 10
2005 45 6
2004 24 9
2003 58 5
2002 42 4
2001 49 4
2000 24 5
1999 35 6
1998 14 10
1997 13 11

punkty w sumie: 329

Ralf Schumacher
lista samochodów
lista zespołów

Ralf Schumacher - biografia/ artykuły

Mając takiego brata jak Michael, kwestią czasu było kiedy Ralf pójdzie w jego ślady. Pierwsze kilka lat spędził w kartingu, zresztą z sukcesami. W 1993 występował w Formule ADAC BMW Junior, gdzie zajął 2 miejsce. Od tego roku zaczął piąć się regularnie w górę. Pierwsze dwa wyścigi w Niemieckiej F3 zaliczył już w 93 roku. Jednak na dobre starty w tej serii rozpoczął w 1994 roku. Pierwszy pełny sezon zakończył na 3 miejscu, rok później był już wicemistrzem. W tym samym (1995) roku wygrywa GP Makao w F3, a w GP Monaco F3 zajmuje 2 miejsce. Te wyniki pokazały, że młodszy Schumacher ma jednak talent. W 1996 roku przenosi się do Japonii gdzie startuje w Formule Nippon. Starty są bardzo owocne, bowiem Ralf okazał się najlepszy tym samym zdobywając tytuł mistrza. Bierze także udział za kierownicą McLarena w Japońskiej serii GT, gdzie zajmuje 3 miejsce. Ten rok jest także szczególny dla Niemca, dostaje szansę przetestowania samochodu F1 McLaren-Mercedes. Zaczynają się pierwsze spekulacje, gdzie trafi Ralf Schumacher. Dzięki swoim dobrym rezultatom, a także obrotności swojego managera Willi Webera (prowadzi także starszego brata Michaela) dostaje angaż w zespole F1 Jordan-Mugen Honda. Jest rok 1997, młody Schumacher debiutuje w F1 w GP Australii, pierwszy sezon jest udany. Już w trzecim wyścigu staje na podium (GP Argentyny -3 miejsce), do końca sezonu punktuje jeszcze w kilku wyścigach. Jednak w GP Luxemburga na torze Nurburgring nie popisał się, tuż po starcie spowodował karambol po którym z wyścigu odpadł jego brat. Sytuacja ta miał swój finał po sezonie, właśnie brak punktów w tym wyścigu zadecydował o tym, że Michael Schumacher chcąc zdobyć swój trzeci tytuł sprokurował atak na Jacqusa Villeneuve, w wyniku czego został zdyskwalifikowany, a tytuł przypadł kanadyjczykowi. Niezrażony tą sytuacją Ralf w 1998 roku dalej zachwyca fanów. Ponownie za kierownicą Jordana i ponownie dobre wyniki. Wspaniale pokazał się w GP Belgii, w którym o mało nie wygrał. Wyścig ten przeszedł do historii F1 z powodu demolki do jakiej doszło na starcie wyścigu, w wyniku której odpadło wielu kierowców. Dodatkowo ciągle padał deszcz, mimo to Ralf zdołał ukończyć wyścig na 2 miejscu, a dzięki zwycięstwu Damona Hilla, partnera Ralfa z Jordana, zespół ten wygrał wyścig po raz pierwszy w historii i to od razu podwójnie (1 i 2 miejsce dla kierowców z tego samego zespołu). W następnym GP, Schumacher ponownie wstępuje na podium, tym razem jest trzeci. Ralf kończy sezon na 10 miejscu w klasyfikacji mistrzostw z dorobkiem 14 punktów. Po tak udanym sezonie na następne 6 lat przenosi się do Williamsa. W latach 1999-2000 zespół Williamsa stanowi cień teamu, który 2 lata wcześniej zdobył mistrzostwo świata konstruktorów. Już pierwszy wyścig dla Williamsa w 1999 roku jest bardzo dla Niemca udany. Pierwszy wyścig, pierwsze podium (3 miejsce GP Australii) wróżyło wspaniały sezon. I tak było, Ralf dysponując średnim bolidem zdobył aż 35 punktów dla zespołu deklasując tym samym swojego partnera z ekipy Alexa Zanardiego, który nie zdobył ani jednego punktu w sezonie. W 1999 roku aż 11 razy na 16 wyścigów punktował, w tym 3 razy meldując się na podium (Australia, W.Brytania, Włochy - 2 miejsce najlepszy wynik w sezonie). Niewiele brakowało aby Ralf wygrał swój pierwszy wyścig w F1. Niestety w GP Europy prowadząc wyjeżdża poza tor niszcząc oponę i musi zadowolić się tylko 4 miejscem. Rok 2000 to duże zmiany w Williamsie, zamiast silników Superteca team używa nowych jednostek napędowych BMW. Pierwsze wyniki nie są rewelacyjne, ale i tak Ralf regularnie zdobywa punkty. Do końca sezonu 3 razy melduje się na podium (za każdym razem na 3 miejscu (Australia, Belgia i Włochy), rok kończy na 5 miejscu w MŚ. Rok 2001 to najlepszy sezon w F1 w karierze Niemca. Ralf w pełni wykorzystał moc auta wygrywając 3 wyścigi (San Marino, Kanada, Niemcy), kilka razy melduje się na podium oraz po raz pierwszy zdobywa PP (GP Francji). Sezon ukończył na 4 miejscu w MŚ z dorobkiem 49 punktów i 5 miejsc na podium. W tym też roku po raz ostatni wygrał ze swoim partnerem z teamu, Kolumbijczykiem Juanem-Pablo Montoyą W roku 2002 Ralf wygrywa tylko raz w GP Malezjii, niestety gdzieś zatracił swoją formę, co raz częściej zdarzały mu się przestoje. Jeździ w kratkę, mimo to 6 razy melduje się na podium, a 3 razy startuje z pierwszego rzędu. Sezon ponownie kończy na 4 miejscu. Niemiec postanowił się zrehabilitować w następnym sezonie. W 2003 roku Williams posiada auto, które jest w stanie wygrać całe mistrzostwa. Początek sezonu zdaje się przeczyć temu, jednak w drugiej połowie roku karta się odwraca a Ralf wygrawa dwa wyścigi pod rząd (GP Europy, GP Francji). Niestety podczas testów na torze Monza Niemiec ma poważny wypadek, w wyniku, którego nie startuje w GP Włoch, na szczęście w następnym GP staje na starcie. Sezon kończy z dorobkiem 2 zwycięstw, 3 Pole Position oraz 3 miejsc na podium, niestety wynik ten dał mu tylko 5 miejsce w tabeli mistrzostw. Rok 2004 jest jeszcze bardziej pechowy dla Ralfa. Młodszy Schumacher ma groźny wypadek podczas GP USA na torze w Indianapolis. Przy prędkości ponad 300km na godzinę traci panowanie nad samochodem i z całym impetem uderza w betonową bandę. Na początku wydawało się, że zdarzenie to zakończy karierę Ralfa w F1. Na szczęście kontuzja nie okazała się zbyt groźna i Niemiec po 3 miesiącach powrócił do F1. Sezon jednak był stracony, udało mu się jeszcze zająć 2 miejsce w GP Japonii, ale to było wszystko na co było stać Ralfa. Jeszcze przed kontuzją młodemu Schumacherowi się nie wiodło, zdegustowany tym Frank Williams podjął decyzję o nieprzedłużeniu kontraktu z Ralfem. Niemiec w swoim ostatnim sezonie w Williamsie zajął 9 miejsce w MŚ, zdobył 24 punkty i zanotował jedno Pole Position (GP Kanady). Po sześciu latach spędzonych w Williamsie, na dwa kolejne sezony związał się z zespołem Toyoty.