John Love

Rodezja
John Love
autograf John Love a
data urodzenia
1924-12-07
miejsce urodzenia
Bulawayo, Zimbabwe
debiut
South African Grand Prix - 1962
data śmierci
2005-04-25
miejsce śmierci
Bulawayo, Zimbabwe
John Love - osiągnięcia i statystyki
wszystkie wyniki: zobacz
mistrz świata:
ilość zgłoszeń: 10
ilość wyścigów: 9
ilość zwycięstw: 0
ilość 2 miejsc: 1
ilość 3 miejsc : 0
ilość zdobytych pole position: 0
ilość startów z pierwszego rzędu: 0
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 0
ilość dnf* 3
 
John Love - punkty zdobyte w poszczególnych sezonach:
sezon punkty miejsce w klasyfikacji kierowców
1972 0 22
1971 0 23
1970 0 26
1969 0 19
1968 0 25
1967 6 11
1965 0 17
1964 0 23
1963 0 18
1962 0 20

punkty w sumie: 6

John Love
lista samochodów
lista zespołów

John Love - biografia/ artykuły



W poniedziałek zmarł w Zimbabwe były kierowca F1, John Love. Love urodził się w 1924 roku w Bulawayo w południowej Rodezji, która wkrótce stała się kolonią brytyjską.

Walczył w II wojnie światowej po stronie aliantów. Po wojnie w 1950 roku startował w wyścigach rowerowych. W 1958 roku zaczął starty w wyścigach samochodowych używając przedwojennego samochodu Riley Special. Po ukończeniu na 3 miejscu Grand Prix Angolii, postanowił przesiąść się do lepszego samochodu i kupił Jaguara D-type. Na samochodzie ścigał się m.in. Mike Hawthorn.

W następnym roku, już za kierownicą Jaguara w Angolii zajął 2 miejsce. W 1960 roku w GP RPA zajął 7 miejsce ścigając się z europejskimi kierowcami. W lecie tegoż roku John startował w Europie prowadząc samochód Formuły 2 - Lole. Rok ten skończył zwycięstwem w GP Angolii oczywiście kierując swoim Jaguarem D-Type.

W następnym roku przeniósł się znów do Europy startując w Formule Junior w zespole Kena Tyrrella. W 1962 roku startując w parze z Tony'm Maggs'em z RPA wygrał na Mini-Cooperze Brytyjskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych (BTCC). W tym samym roku John Love zadebiutował w wyścigu F1 w Grand Prix RPA na torze East London. Prowadząc Coopera-Climax zajął 8 miejsce.

Rodezyjczyk w F1 startował jeszcze 9 razy, za każdym razem praktycznie tylko w RPA, z wyjątkiem roku 1964 kiedy to wystartował w GP Włoch. Niestety niezakwalifikował się do wyścigu.

Startując w Formule Junior w wyścigu w Albi odniósł ciężki wypadek w którym złamał rękę. Wypadek ten pokrzyżował mu plany, bowiem team Coopera planował dać mu posadę kierowcy fabrycznego. Jego pech wykorzystał Phil Hill i to on dostał posadę w 1964 roku. John Love zrażony niepowodzeniem wrócił do Południowej Afryki i wystartował w mistrzostwach tego kraju. Od 1964 roku do 1969 roku zdobył 6 tytułów mistrza tej serii z rzędu.

W 1967 roku odniósł największy sukces w swojej krótkiej karierze w F1. Na dobrze sobie znanym torze w Kyalami podczas GP RPA długo jechał na 2 miejscu, aż na 20 okrążeń przed metą wysunął się na pierwsze miejsce. Niestety na 7 okrążeń przed końcem wyścigu w jego Cooper-Climax'ie awarii uległa pompa paliwowa, stąd Love musiał się zatrzymać na dodatkowy pit stop by dotankować utracone wskutek awarii paliwo. Wyścig wygrał Pedro Rodriguez, a rodezyjczyk ze stratą prawie 30 sekund zajął 2 miejsce.

John Love wystartował jeszcze 5-krotnie, nigdy już nie punktując. Swój ostatni wyścig w F1 zaliczył w 1972 w GP RPA (gdzieżby indziej), kończąc go na 16 miejscu. Potem Love zajął się prowadzeniem swojej firmy: "John Love Motors."

W swojej karierze w F1 Love wystartował 9 razy, zdobywając 6 punktów.