F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 13 gru 2018, o 13:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 19:40 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
barteks chyba nie doczytałeś tematu.Tu głównie nie chodzi o to czy przed wjazdem jest światło czy nie --tak na marginesie,podczas najbliższych treningów dobrze się przyjże (będzie retransmisja wieczorem w piątek w Polsacie ) .
Tu chodzi głównie o taką teorię.
Kierowca X podczas wyjazdu SC dostaje info że wjazd jest zamknięty.Musi zjechać (paliwo),ale tuż przed wjazdem,przy lini wyznaczającej ograniczenie prędkości zatrzymuje się i czeka na sygnał że wjazd jest już otwarty.Stoi bo chce uniknąć kary.Nieważne czy na tym traci,czy nie.Ogłoszono że wjazd jest otwarty,dostaje info przez radio no i wjezdża.Przecież nie dostanie kary za to że wjechał gdy to było już wolno.
Pytanie-czy dostanie karę za to że czekał ?Przecież czekał właśnie po to żeby nie dostać kary stop & go .

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 19:46 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13477
Lokalizacja: Siedlce
Ale stał na torze i stwarał niejako świadomie niebezpieczeństwo, bo auto sprawne itp ;) a wjazd zablokowany, a kto wie czy ktoś by nie chciał tego olać i mimowszystko wjechać do bosów, a wjazdy często są dość "ślepe" i dopiero...

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 20:02 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
A to ciekawy paradoks,nie uważasz Sansei ? :D
Można by powiedzieć "z deszczu po rynne ", czy "jak nie kijem,to pałą".
Chce uniknąć jednej kary,to zarobi drugą.Pewnie za -stworzenie zagrożenia. :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 20:09 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13477
Lokalizacja: Siedlce
Może być ;) Czyli jedyne szanse to:
- mieć zawsze rezerwę paliwa na wypadek SC,
- miećszczęście ze strategią,
- bardzo szybko reagować ze wszelkimi zmianami, przeliczeniami strategi podczas SC
- ryzykować?

Chyba jakieś dyskusje się odbywały odnośnie tych regół SC ale jakoś bez większego echa w świecie F1 o tym....

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 20:32 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
Zgadzam się z tobą.
Tylko krótko dodam-żeby już nie robić OT.
Te całe "dywagacje"na temat zmian w regułach wyjazdu SC są bez sensu.
Większość (zdecydowana ) chce dużo wyprzedzań.Gdyby wprowadzić te reguły-kierowcy na SC nie tracą-to byśmy cały czas oglądali procesje.
Dzięki SC stawka się "miesza".Wiekszość niejako "zapomina" że żeby było wyprzedzanie -kierowca szybszy musi być za kierowcą wolniejszym.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 22:13 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 10:44
Posty: 635
Lokalizacja: Helsinki
aha, czyli lepiej będzie się zatrzymać na środku toru z braku paliwa niż przy wjezdzie do alei serwisowej :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 23:27 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 11 cze 2007, o 15:26
Posty: 1321
Lokalizacja: Wielkopolski tkzw. Park Narodowy
Wjechac mozna, podczas SC nie mozna tankowac, mozna zmienic opony, ustawienie spojlera i prawie wszytko... nie mozna tankowac :)6 :)6 :)6 To chyba zostalo juz tu napisane :) Ale sie przygladaj Panie Inneoko w nastepnym GP. Jescze jest czas na jeszce inne oko :). Wjazd jest otwarty, tylko wyjazd moze byc zamkniety i to bylo opisane... Zabronione jest tankowanie ale nie wjazd do pitlane.
qlka napisał(a):
aha, czyli lepiej będzie się zatrzymać na środku toru z braku paliwa niż przy wjezdzie do alei serwisowej :)

Lepiej chyba dostac kare i dalej walczyc niz ukonczyc w ten sposob wyscig...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2008, o 00:50 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 10:44
Posty: 635
Lokalizacja: Helsinki
a może tak wjechać i czekać na stanowisku serwisowym aż sędziowie zezwolą na tankowanie? (z suszarkami do hamulców i kocami grzewczymi)

pytanie, czy wąż tankujący może zostać podłączony w oczekiwaniu na zgode :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2008, o 19:06 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 kwi 2004, o 18:37
Posty: 2169
A jaki sens ma takie stanie?
Stać i czekać az się zostanie zdublowanym?!
Strata związana z karą to około 30sek
to zawsze mniej niż jedno lub dwa ( bo nikt nie wie ile boksy będą zamknięte) kółka straty

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2008, o 19:18 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
A będę się przyglądał czy przy wjeździe jest to światełko
Panie xaw4 będę. :D :D
Niby skąd ma wiedzieć kierowca że wjazd jest zamknięty czy otwarty-nawala mu radio,i co wtedy ? Wjazd (chyba) nie jest odrazu "zamykany" po ogłoszeniu SC.No to jedzie sobie kierowca X ,jedzie-już ogłoszono wyjazd SC-zbliża się do zjazdu do boksów (a tu radio nie działa,i paliwka mało),no to skąd ma wiedzieć czy może zjechać bez uniknięcia kary ?
Oczywiście potem się dowie-np.z tablicy co mu pokażą na prostej start/meta.
qlka -ciekawe pytanie.Wjeżdża sobie a tu mu zmieniają opony,usuwają przy okazji jakieś śmieci z wlotów powietrza,może nawet drobna szybka naprawa(wymiana spojlera),tylko z tym wężem to raczej muszą poczekać.Jak go wetkną w zawór bolidu to paliwo leje się automatycznie.
raf100 chyba nie doczytałeś ? my tu rozważamy problem czysto teoretycznie.Poczytaj parę postów wyżej.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2008, o 20:23 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 kwi 2004, o 18:37
Posty: 2169
Doczytałem
Czysto teoretycznie - to nie ma żadnego sensu

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2008, o 20:59 
Offline
.
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 14:26
Posty: 2808
Inneoko napisał(a):
A będę się przyglądał czy przy wjeździe jest to światełko


Żebyś się nie musiał stresować do piątku:

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 00:19 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 10:44
Posty: 635
Lokalizacja: Helsinki
raf100 napisał(a):
A jaki sens ma takie stanie?
Stać i czekać az się zostanie zdublowanym?!
Strata związana z karą to około 30sek
to zawsze mniej niż jedno lub dwa ( bo nikt nie wie ile boksy będą zamknięte) kółka straty

a ja powiem Wam Drodzy forumowicze, że by się opłacało tak stać na stanowisku serwisowym, ale nie mam dzisiaj czasu udowadniać...tak sobie myśle że powinni mnie zatrudnić na miejsce strategów BMW 8)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 11:04 
Offline
.
Dołączył(a): 12 cze 2007, o 18:58
Posty: 433
czekam na dowód ...


Cytuj:
tylko z tym wężem to raczej muszą poczekać.Jak go wetkną w zawór bolidu to paliwo leje się automatycznie.

światła przy wjeździe, automatycznie lejące się paliwo itd. ... polecam przejrzenie kilku filmów chociażby z youtube.com przed pisaniem takich bzdur

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 18:47 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
A ja myślałem,że co jak co,ale "w pytaniach od laika " stosuje się zasadę
-Nie ma głupich pytań,są tylko głupie odpowiedzi. :wink:

barteks dzięki za zdięcie-zaoszczędzę na okuliście :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 19:45 
Offline
.
Dołączył(a): 12 cze 2007, o 18:58
Posty: 433
tu masz przykład głupiej odpowiedzi na pytanie użytkownika qlka:
Inneoko napisał(a):
qlka -ciekawe pytanie.Wjeżdża sobie a tu mu zmieniają opony,usuwają przy okazji jakieś śmieci z wlotów powietrza,może nawet drobna szybka naprawa(wymiana spojlera),tylko z tym wężem to raczej muszą poczekać.Jak go wetkną w zawór bolidu to paliwo leje się automatycznie.


nie pytasz o głupoty ale stwierdzasz je ... rozumiem, że jesteś początkujący i piszesz w tym a nie innym temacie, więc nie obrażaj się gdy ktoś cię odsyła do youtube i określa wypowiedź jako bzdurę ... dużo osób tu o coś pyta, ja również, z tym, że niektórzy zadają sobie trochę trudu i sprawdzają podstawowe rzeczy, ciebie również do tego zachęcam ...

wracając do qlki - ma ktoś pomysł co do opłacalności stania w pit stopie?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 20:56 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
lvb13 zacytowałeś moją wypowiedź.Ok.To kwesja jej interpretacji.
Owszem można się się "czepiać słówek" można.Można też całą moją wypowiedź potraktować jako mój pogląd.Postaram się częściej wstawiać-IMO- ok ?Myślałem że jak w przedostatnim zdaniu dodam słowo
raczej ,to tak jakby to mniej więcej oznaczało "niepewność" lub IMO.Sorry.
Lecz twojej części zdania które dotyczy odsyłania do youtube,to nie zabardzo rozumiem.Prawie na każde pytanie zadane na forum można tak odpowiedzieć i dodać"albo w internecie".
Lecz można zawsze odpowiedzieć tak jak to zrobił barteks.Krótko i rzeczowo.Bez żadnego "czepialstwa".I jest ok.
No ale cóż,z twojej wypowiedzi wynika że wiesz dlaczego-paliwo nie leje się automatycznie po połączeniu wężą z zaworem bolidu-ale tego nie powiesz.Rozumiem że masz jakieś powody by nie podzielić się ze mną tą wiedzą.Trudno.Może ktoś inny będzie chciał ? Będę wdzięczny.
Tak na marginesie,lvb13 mógłbyś określić kiedy ktoś jest "początkujący",a kiedy już nie ? Jakie to kryteria należy przyjąć?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 21:53 
Offline
.
Dołączył(a): 12 cze 2007, o 18:58
Posty: 433
więc krótko: http://www.youtube.com/watch?v=8ouACMe3s1w , natomiast co do powodu braku automatyzacji mogę się tylko domyślać, że chodzi o względy bezpieczeństwa

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 22:33 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za linka lvb13 ,naprawdę dzięki. :D
Szybko i sprawnie.To jest to.
Tylko po obejrzeniu filmu(broń Boże nie traktuj to za czepialstwo), i to kilka razy,widzisz mam problem.Mogę go przedstawić "satyrycznie".
Robert zajeżdża swoją szkapiną do stajni,a tu stajenny z tym wężem z owsem,czy tam inną strawą dla kobyły,zamiast wepchnąć gadzinie te rure w pysk,to przez około 6 sekund tak jakby wpychał w odbyt i się dziwował że nie pasuje. :D
Czyli w sumie przez te kilka sekud wąż "nie zaskoczył".Właśnie mi chodziło o to czy jak wąż-można powiedzieć te zawory-jeden za końcu węża,a drugi to wlew paliwa w bolidzie,czyli jak to się prawidłowo połączy,mechanizmy się tam dopasują to automatycznie otwiera się w środku zawór i paliwo się leje,czy nie?No bo widzisz dokładnie się przyglądałem(wiem to sprawa spostrzegawczości) no i nie zauważyłem,żeby po prawidłowym połączeniu mechanik tam jeszcze coś nacisną aby paliwo się lało.Także kurcze sorry lvb13 ale dalej nie wiem.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2008, o 22:39 
Offline
.
Dołączył(a): 12 cze 2007, o 18:58
Posty: 433
myślałem, że widać wyraźnie ...

ten na pewno pomoże:

http://pl.youtube.com/watch?v=OEzouwTVFOo

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group