F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 18 paź 2018, o 20:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 wrz 2008, o 23:05 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
To dość trudne pytanie tygrys bo to raczej tajemnica teamu.
Mogę ci powiedzieć tylko co ja myślę.
-IMO strategia na wyścig ustalana jest na odprawie po piątkowych treningach.Jeżeli oczywiście poszły one bez zakłoceń i zespól wykonał plan treningowy w całości.Kto może brać udział w decyzji?
-Kierowca,jego inzynier wyścigowy,no i szef teamu.Czy ktoś więcej,nie wiem.Może do tego dochodzić także czynnik -zapis w kontrakcie.Teoretyzując-2 równorzędnych kierowców w teamie-ma w kontraktach opisane dokładnie kiedy i w jakich okolicznościach jeden jedzie z "agresywniejszą"strategią,a drugi nie.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2008, o 14:03 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13432
Lokalizacja: Siedlce
Ogólnie stratedzy zespołu, czyli inżynierowie, główny inżynier wyścigowy, główny inżynier wyścigowy silnika, kierowca i jego inżynier wyścigowy to chyba standard, także główny meteorolog zespołu jeśli taki jest ;) konsultanci techniczni no róni jeszcze ci wszyscy co siedzą przy ekranach i śledzą parametry oni zapewne dają pewne dane które należy wziąść pod uwagę ;) choć ostatecznie ci wszyscy ostani to raczej nie decydują pozostaje to w gesti głównie kierowców i ich inżynierów wyścigowych - to raczej standard we wszystkich zespołach plus odpowiedni inżynierowie odpowiedzialni za strategię zespołu (to już może być różnie w zależności od zepołu) no i za pewne szef zespołu też przy tym jest ;)

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2008, o 22:54 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
Własciwie to pytanie przyszło mi do głowy w związku z Robertem i tym przymusowym zjazdem.
Co by było gdyby Robert zatrzymał się tuż przed wjazdem do boksów?Tuż przed linią wyznaczającą ograniczenie prędkości.Zakładam że silnik nie padłby mu z przegrzania.No więc zatrzymał się i czekał na otwarcie boksów,potem wiadomo,wjechał ,zatankował itp.Czy by wtedy dostał karę?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2008, o 23:11 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2006, o 11:31
Posty: 1112
Lokalizacja: Radom
Ale jaki to ma sens, skoro byłby co najmniej okrążenie do tyłu w stosunku do reszty stawki :)5 :roll:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 12:14 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 10:44
Posty: 635
Lokalizacja: Helsinki
no jakby mógł mieć state, skoro w czasie SC zawodnicy mogą sie oddublowywac? w czasie gdy wszyscy zjechali on mógłby znaleźć sie na początku stawki, dobrze kombinuje?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 13:09 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30 paź 2002, o 01:00
Posty: 1624
Nawet gdyby mógł się oddublować to i tak byłby ostatni. Czyli na to samo wychodzi.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 13:37 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 10:44
Posty: 635
Lokalizacja: Helsinki
nie zgadzam sie, gdyby stal dostatecznie krotko - max. mniej wiecej czas polowy okrążenia wyścigowego pokonywanego za SC, zdążyłby dogonić czołówkę, która zaczęłaby dopiero zjeżdżać do pitstopow

pytanie, w momencie SCD czy istnieje ograniczenie prędkości w doganianiu kolumny samochodów ustawionych za SC ?

czyli

A] stoi dostatecznie krotko w oczekiwaniu na zielone światło do pit lane
B] dogania kolumnę samochodów ustawiona za SC z maks. prędkością

ale

podejrzewam ze nigdy stewardzi nie otwierają pit lane gdy SC jest w połowie okrążenia, tylko jak juz dojezdza...

czyli zapomnijmy...


Ostatnio edytowano 30 wrz 2008, o 13:44 przez qlka, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 13:41 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2006, o 11:31
Posty: 1112
Lokalizacja: Radom
qlka, to zależy ile okrążeń by czekał na otwarcie alei serwisowej i gdzie wtedy znajdowałaby się stawka podążających za SC.
Nie ma chyba jednak o czym dyskutować, bo sądziowie najpewniej zastosowaliby karę powołując się na to:
Cytuj:
40.7 Any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to otherdrivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.

"Czytajta regulamin, a nie kombinujta!" - koniec cytatu :wink:

EDIT -> ponieważ w międzyczasie pojawił się post mhg, ciekawostka: w regulaminie jest tylko informacja, że zdublowane samochody mogą dostać pozwolenie na oddublowanie. Nie ma określonej liczby okrążeń, które mogą odrobić. Pewnie jedno, ale jeśli SC będzie na torze wystarczająco długo to dlaczego nie dwa, czy trzy? Nie zauważyłem precyzyjnego określenia "one lap". Nie ma też informacji, co z kierowcami zdublowanymi podczas fazy SC - sytuacja jak najbardziej możliwa - np. gdyby Kubica miał problemy podczas tankowania - nawet bez kombinowanego postoju przed aleją.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 13:45 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 lip 2005, o 17:31
Posty: 4190
Lokalizacja: Wrocław
qlka, nie przyszło Ci do głowy, że to jeszcze większe ryzyko niż wjechać przy zamkniętych boksach? Sama kara, jak pokazał Rosberg nie musiała być aż tak dotkliwa.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 13:47 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 10:44
Posty: 635
Lokalizacja: Helsinki
tak jaceq, to tylko takie moje rozważania czysto teoretyczne, w ramach rozwijania umysłu :D

PiotrSwie napisał(a):
Cytuj:
40.7 Any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to otherdrivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.

"Czytajta regulamin, a nie kombinujta!" - koniec cytatu :wink:

ale on czeka zgodnie z regulaminem na czerowonym swietle w oczekiwaniu na otwarcie pit lane, regulamin nie nakazuje poruszac sie po torze za SC[/b]

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 14:19 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2006, o 11:31
Posty: 1112
Lokalizacja: Radom
Może zdarzyć się taka sytuacja, że SC z kolumną samochodów musi przejechać przez aleję serwisową. Inny przypadek - co jeśli ktoś za nim jednak chciałby skorzystać z boksu? Taki pomysłowy postój mógłby być odebrany jako niebezpieczne blokowanie wjazdu.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 14:59 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 lip 2005, o 17:31
Posty: 4190
Lokalizacja: Wrocław
Na czerwonym świetle? To byłoby coś odwrotnego do numeru Hamiltona w Kanadzie :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 17:29 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie dla tego zapodałem ten "pomysł" traktując go czysto teoretycznie,a przykład to ostatnie GP.
Robert (czy inny dowolny kierowca) nie wjeżdża na pitstop,bo wjazd do boksów jest zamknięty. Pali się czerwone światło.No to stoi i czeka,aż zapali się zielone.Wjeżdża tankuje.No właśnie.Czy dostał by karę za to że czekał ?No przecież nie chciał złamać przepisu o zakazie wjeżdżania na czerwonym.Ciekawe że kara za wjazd na czerwonym świetle jest taka sama jak wyjazd z boksów gdy pali się czerwone światło.Gdyby go ukarali za to że czekał przy wjeździe,to tak jakby karać kierowcę za to że czeka przy zapalonym czerwonym świetle aż zapali się zielone na końcu pitlane.IMO-kara za wjazd-wszyscy przecież wiedzą dlaczego-powinna być mniejsza.Samo DT,czyli taka jaką dostał Massa za jazdę z uwanym wężem.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 18:19 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2006, o 11:31
Posty: 1112
Lokalizacja: Radom
W regulaminie sportowym jest napisane, że za zjazd do zamkniętej alei serwisowej przewidziana jest kara 10 sekund stop & go. Jak sędziowie podeszliby do powyżej opisanej sytuacji - nie wiem. Chyba za dużo w tych regułach jest miejsca na (nad)interpretację. Ja nie jestem prawnikiem - dla mnie to za mało "cyfrowe" i zdaję sobię sprawę, że błądzę :wink: Ale zauważcie, że sędziowie sami też czasem różnie interpretują podobne sytuacje (np. kolejny wyjazd Massy przed Sutilem). W wątku o SC proponowałem kary za przekroczenie prędkości - w takim wypadku miejsca na różne interpretacje jest zdecydowanie mniej, bo albo jedziesz za szybko, albo nie.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 20:03 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13432
Lokalizacja: Siedlce
Tylko czy przy wjeździe do pitlane jest sygnalizator ze światłem, bo nie pamiętam?

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 wrz 2008, o 20:30 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
Na 100 % to głowy nie dam.Choć zdaje się że widziałem światło przy wjeździe w qualu na powtórce tego incydentu Baricz/Nick.
Na mój rozum musi być.Skąd ma wiedzieć kierowca czy wjazd jest otwarty czy nie ( podczas SC ) gdy nawali mu radio ?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2008, o 09:58 
Offline
.
Dołączył(a): 12 cze 2007, o 18:58
Posty: 433
nie ma żadnych świateł przed zjazdem do alei serwisowej, boksy są otwierane po uformowaniu szeregu czyli pewnie w tym samym momencie gdy SC pozwala się wyprzedzać ...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2008, o 10:49 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 11 cze 2007, o 15:26
Posty: 1321
Lokalizacja: Wielkopolski tkzw. Park Narodowy
Dobra je gdzies czytalem opinie Mikolaja Sokola i z tego co zrozumialem to wg niego jest tak, ze to ze pit lane jest zamknieta nie oznacza, ze jest czerwone swiatlo, tylko ze za tankowanie (pewnie tez za zmiane opon itd) kierowca zostanie ukarany. A przy wyjezdzie jest swiatlo czerwone gdy obok wyjazdu przejezdzaja inne samochody, jak nic nie jedzie jest zielone.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 paź 2008, o 12:27 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2006, o 11:31
Posty: 1112
Lokalizacja: Radom
Kara jest tylko za tankowanie. Zawodnik może zjechać do boksu w celu np. naprawy samochodu i zmiany opon.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2008, o 19:35 
Offline
.
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 14:26
Posty: 2808
qlka napisał(a):
ale on czeka zgodnie z regulaminem na czerowonym swietle w oczekiwaniu na otwarcie pit lane, regulamin nie nakazuje poruszac sie po torze za SC

Inneoko napisał(a):
Robert (czy inny dowolny kierowca) nie wjeżdża na pitstop,bo wjazd do boksów jest zamknięty. Pali się czerwone światło.No to stoi i czeka,aż zapali się zielone.


Panowie, ale przed wjazdem do pit-lane nie ma żadnych świateł :D

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group