F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 22 wrz 2018, o 16:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 paź 2008, o 19:07 
Offline
.
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 10:10
Posty: 270
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki.Teraz widziałem dokładnie. :) Pomogło.
Sprawdza się powiedzenie- Człowiek uczy się całe życie.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2009, o 08:33 
Offline
.
Dołączył(a): 14 mar 2009, o 11:15
Posty: 1
Witam,
mam ogromną prośbę o pomoc w identyfikacji kierowcy na fotce poniżej. Allegrowicz, który wystawił owe puzzle twierdzi, że to nie do ustalenia, ale wiem, że dla znawców tematu pewnie nie będzie to żaden problem. Generalnie chodzi o to czy jest to Schummacher czy nie.
Osoba dla, której przeznaczony ma być upominek to niemiecki fan F1 i gdyby się okazało, że to np. Massa to wiecie,.....dla dziecka takie rzeczy mają życiowo-decyzyjne znaczenie.
Z góry dzięki!

Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 mar 2009, o 09:21 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 sie 2005, o 12:19
Posty: 1602
Tak, to Schumacher.

Kask Massy masz kilka postów wyżej i wygląda na to, że jest żółty.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 11 paź 2009, o 11:55 
Offline
.
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 11:46
Posty: 3
A ja mam pytanko odnośnie mocy silników .DLACZEGO CIĄGLE SPADAJĄ.???

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 11 paź 2009, o 12:33 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 lip 2007, o 18:02
Posty: 732
Lokalizacja: Trzebinia
Coś kosztem czegoś, niezawodność została znacznie poprawiona kosztem mocy. Również ograniczenie limitu obrotów do 19 000 w 2007, a w tym roku do 18 000obr ma duże znaczenie. Nie wiem ile z tego prawdy ale podobno silnik Michaela Schumachera z Interlagos 2006 kręcił się prawie do 22 000 obr/min co było by nieoficjalnym rekordem tamtego sezonu (oczywiście również wg nieoficjanych danych nt innych silników w stawce).

_________________
Zaoczne nie wybaczają F1.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 11 paź 2009, o 12:40 
Offline
.
Dołączył(a): 11 paź 2009, o 11:46
Posty: 3
Pomóżcie może to głupie ale nie mogę znaleźć żadne go linka do Makabryczny Kącik help...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 22 gru 2009, o 23:02 
Offline
.
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 13:06
Posty: 4
Chciałem dodać w tej dyskusji dwa zdania. Jedno w temacie powstania F1. Formalnie wniosek o stworzenie jednolitych przepisów, na podstawie których rozgrywano by Mistrzostwa Świata , przedstawił na posiedzeniu FIA w lutym 1947 roku włoski (były zawodnik) hrabia Antonio Brivio Sforza. Ze strony tego Pana było trochę wyrachowania przy składaniu tej propozycji. Chodziło przede wszystkim o to, że Włosi byli to takich rozgrywek najlepiej przygotowani. Dla nich wyścigi trwały do roku 1941 i do tego czasu mogli rozwijać i udoskonalać swoje konstrukcje. Cała Europa była zniszczona działaniami wojennymi i borykała się z wielkimi klopotami ekonomicznymi. Pierwszy wyścig rozegrany po wojnie odbył się 9 września 1945 roku w Lasku Bulońskim pod Paryżem o Wielką Nagrodę Wyzwolenia. Organizatorzy cieszyli się z każego samochodu. Włosi w zasadzie nie mieli konkurencji. Lanie jakie otrzymali na torach przed wojną od Mercedesa i Auto-Uniona narazie nie mogły się powtórzyć. Niemcy mieli inne zmartwienia niż wyścigi samochodowe. Zwłaszcza, że przepisy też były "po drodze" dla Alfa Romeo i Maserati. Również kadra kierowców mająca najwięcej do powiedzenia w tamtych czasach i w tej materii wywodziła się z Włoch (no może tylko Chiron mógłby stawić im czoła). Niemieccy kierowcy, jak również i inni sportowcy, byli wykluczeni z wszelkich rywalizacji na wszystkich arenach. Ponieważ chodziło o tytuł Mistrza Świata, zaszła potrzeba włączenia do serii eliminacyjnych także wyścigu rozgrywanego poza kontynentem europejskim. Trochę dziwnym trafem wybór padł na USA, a właściwie na Indianapolis. Posiłkowano się trochę tradycją (wszakże przed laty startowali tam kierowcy i samochody z Europy), ale w zasadzie nie było innych propozycji. Dopiero w 1953 roku do grona eliminacji dołączono wyścig o GP Argentyny, co w dużej mierze było zasługą kobiety - Evy Peron. Później przyszły wyścigi na innych kontynentach, ale to już wszyscy znamy więc nie będę drugim Kolumbem.
Teraz druga sprawa - czy były rozgrywane wyścigi na owalach? Otóż tak ! Owal Monza był wykorzystywany kilkakrotnie do rozgrywania eliminacji mistrzowskich, ale w połączeniu z pozostałą częścią toru. Działo się to w latach 1955, 1956, 1960 i 1961. Pętla liczyła łącznie 10 km.
Na zakończenie dodam tylko, że w 1959 roku GP NIemiec rozegrano na torze AVUS (Automobil Verkerhs und Ubungs Strasse) w Berlinie Zachodnim. Długość toru = 8300 m. Dwie proste połączone dwoma zakrętami, przy czym północny wiraż był prawie pionowy. Dziwny tor z ciekawą historią. Na upartego coś w rodzaju owalu, ale nie do końca. O kurcze, ale się rozgadałem. Przepraszam, następnym razem będzie zwięźlej.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 22 gru 2009, o 23:05 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Tu miały być pytania od laika, nie odpowiedzi od laika :-? 8)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 27 lis 2010, o 13:19 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2007, o 10:53
Posty: 2114
Czy od początku rozgrywania GP była ustalona minimalna waga czy dodano ją później?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 27 lis 2010, o 13:43 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Chcesz wiedzieć od 1902 roku? Bo to różnie było, nawet kiedyś była maksymalna.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 27 lis 2010, o 16:54 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2007, o 10:53
Posty: 2114
Chodziło mi o to, kiedy do GP na stałe weszła minimalna waga.
Wielki Wódz napisał(a):
kiedyś była maksymalna.

W jakim celu ?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 27 lis 2010, o 22:29 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Na stałe od 1961 roku, to było 450 kg.
Wcześniej nie było żadnego limitu w latach 1946-1960 (F1, F2, FJunior).
Od 1938 była waga minimalna zależna od pojemności silnika.
Od 1934 do 1937 obowiązywała waga maksymalna 750 kg, na sucho i bez kół. W celu takim: założenie było, że wszystko oprócz silnika waży tyle, ile musi ważyć, a duży silnik waży więcej niż mały, więc niech kombinują, ile pojemności silnika da się zmieścić w reszcie limitu. Założenie było słuszne, ale przyszli Niemcy i zmieścili 6 litrów ze sprężarką. :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 27 lis 2010, o 23:30 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2007, o 10:53
Posty: 2114
Dziękuję za informacje. :)2
Wielki Wódz napisał(a):
przyszli Niemcy i zmieścili 6 litrów ze sprężarką.

Dlaczego mnie to nie dziwi. :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 28 lis 2010, o 02:17 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Mnie tez nie , bo to kolejny cytat roku, szacun
ps.
kark od tego szacunku juz mi calkiem wysiadl, nie pomoze zadna sprezara

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 10 gru 2010, o 19:06 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 6 lis 2010, o 22:47
Posty: 108
Mogę prosić o wyjaśnienie poniższego cytatu?

Cytuj:
9.6.2 The maximum number of numerical change gear ratio pairs a competitor has available to him during
a Championship season is 30. (...)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 10 gru 2010, o 20:37 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 lip 2007, o 18:02
Posty: 732
Lokalizacja: Trzebinia
Chodzi o to, że każdy zespół ma do dyspozycji 30 różnych przełożeń skrzyni biegów na wszystkie rundy mistrzostw świata.

_________________
Zaoczne nie wybaczają F1.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka pytań od laika
PostNapisane: 10 gru 2010, o 21:07 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 6 lis 2010, o 22:47
Posty: 108
Czyli każdy zespół podaje na początku sezonu 30 przełożeń typu: 15/25, 18/23 itd. i tylko ich może w tym sezonie używać?

Czy zespoły udostępniają info o tym jakich jakie przełożenia wybierają?

Gdzie można znaleźć więcej info o regulacjach odnośnie przełożeń niż na http://www.fia.com/sport/Regulations/f1regs.html?

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group