F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 19 lis 2017, o 11:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 30 maja 2012, o 21:55 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 22:16
Posty: 48
Siema.
Mam tu kilka spraw które nie dają mi spokoju.

1. Większości wyścigów grand prix towarzyszą serie towarzyszące, typu GP2 czy Porsche Supercup. Używają one tej samej pit lane i tych samych boksów. Jak te serie mieszczą się w jednych boksach z teamami F1?
2. Używają tych samych budek na pitwall co F1, czy mają własne?

3. Pytanie o prekwalifikacje: na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=jEBBw8CM ... re=related widać wyraźnie, że teamy nie miały własnych boksów, tylko auta stały na zewnątrz. Czy robiono tak tylko w Monako?
4. Czy jest gdzieś dostępna lista pokazująca zmiany prędkości maksymalnych bolidów na przestrzeni historii? znalazłem jedynie coś takiego : http://www.grandprixgames.org/read.php?1,500616,501603
5. Jak prędkości maksymalne wyglądały na wolniejszych torach, np Monako

Dzięki za odpowiedź.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 30 maja 2012, o 22:06 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2009, o 20:55
Posty: 1141
W Monako przed przebudową pitlane w bodajże 2003 roku to wszystkie bolidy stały na zewnątrz bo było po prostu za ciasno.

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 30 maja 2012, o 22:23 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 mar 2003, o 16:56
Posty: 4518
Lokalizacja: Bruksela // Poznan
Ad. 1 - zależy od serii i toru. Czasami stoją na zewnątrz, czasami używają tych samych, czasami innych boksów (np. w ten weekend jadę a WSbR na Spa i Formula 3.5 używa jednych boksów, Formula 2.0 innych - tak samo Porsche przy F1 często używają alternatywy)

Ad. 2 - dawno nie oglądałem GP2 i podobnych, ale zawsze używali tych samych - nie sądze, żeby coś się zmieniło, bo po prostu innej możliwości nie ma. Zmienić logo sponsora i przyjść z laptopem zresztą zajmuje około minuty, więc nie widzę problemu.

Ad. 3 - czasów tamtych nie pamiętam, ale z tego co widziałem podczas różnych skrótów z wyścigów - nie tylko Monako

Ad. 4 - listy takiej nie widziałem, ale pamiętaj, że konfiguracja torów sie mocno zmieniała, najczęściej poprzez dodawanie szykan, czyli zwalnianie

_________________
No animals were hurt during writing of that post.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:41 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Ad 4.
Wyrzuć tamten link i zapomnij o nim, to są rozważania jakichś nieletnich specjalistów od gier. Takiej listy nigdy nie widziałem i pewnie jej nie ma. Jedyne co tam się zgadza, to prędkości z Monza i Hockenheim w latach 90, mniej więcej, i to można sobie w każdej chwili sprawdzić na archiwalnych filmach. Coś mi lata w pamięci, że było i 370 km/h, ale mogę się mylić.
W czasach późnego turbo 340 km/h było całkiem normalne, a Berger kiedyś przekroczył 350.
290 jako maksymalna prędkość w końcu lat 70. to jest zupełne nieporozumienie, zresztą na początku też.
Ale raczej nie znajdziesz uczciwego zestawienia, przede wszystkim dlatego, że prędkość maksymalna nie jest interesująca dla fachowca, więc po co komu takie studia? Tylko przy okazji innych pomiarów to wychodziło, jako ciekawostka.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 1 cze 2012, o 00:29 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2006, o 11:31
Posty: 1094
Lokalizacja: Radom
http://www.formula1.com/results/season/ ... _trap.html - chyba najbardziej oficjalna prędkość maksymalna w czasie weekendu F1 ;)
Też mi się kołacze w pamięci, że było 370... Może w wyścigu? Ktoś sprawdzi, bo ja nie mam czasu oglądac całego...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 1 cze 2012, o 08:30 
Offline
administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 12 maja 2002, o 01:00
Posty: 6374
Lokalizacja: Puławy (GG: 2400250)
Maksymalną prędkość na Monzy, złapaną poza strefą mierzenia maksymalnej, uzyskał Juan Pablo Montoya w 2005 roku. Kolumbijczyk w wyścigu doszedł do 372.6 km/h

_________________
Najlepszy kierowca wszech czasów: Ayrton Senna
Ulubiony team: Williams
http://www.f1ultra.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 1 cze 2012, o 10:44 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 27 lis 2004, o 17:03
Posty: 2570
Lokalizacja: Wrocław
A potem przyszło V8 i wszystko diabli wzięli...

_________________
Greg Moore. A legacy of spirit.
http://pl.youtube.com/watch?v=w2pvzbb162A

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kilka prostych pytań
PostNapisane: 1 lut 2013, o 23:09 
Offline
.
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 22:16
Posty: 48
Znalazłem takie fajne porównania: http://www.gurneyflap.com/trapspeeds.html
Szkoda tylko, że te prędkości nie zawsze były mierzone w najszybszym miejscu toru.
Ma ktoś może podobne informacje dla torów drogowych w Indycar/Cart. Mogą być z dowolnej epoki.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group