F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 24 wrz 2018, o 15:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hill Climb
PostNapisane: 24 sie 2010, o 14:53 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Obrazek
Bede od czasu do czasu wrzucal tu troszke info
na poczatek takie cus o
http://szykana.wordpress.com/2010/08/24 ... -nic-mann/
http://www.lutbar.info/?p=193
http://www.lutbar.info/?p=242
http://szykana.wordpress.com/2010/08/19 ... conqueror/
no i klasyka sama w sobie
http://www.youtube.com/watch?v=TKgeCQGu_ug
http://www.youtube.com/watch?v=vl_42B-u ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cdXtIt4xd_Y

czym grozi taka zabawa , no coz
http://lh4.ggpht.com/_mk_6qkKaeGY/THPRC ... 0/hill.jpg
:( Lionel Regal http://www.youtube.com/watch?v=Px0k4KHo6bQ
Lionel,Regal,zginal,na,trasie,wyscigu,gorskiego,w,St,Ursanne,

W przygotowaniu obszerniejszy material o historii, rekordach, wzniesieniach itp...
co do historii, to tu maly zastrzyk http://www.youtube.com/watch?v=OmsEgwN-GCw
http://www.youtube.com/watch?v=HivpT7Z0JpE
http://www.youtube.com/watch?v=IQ5T2mNO ... re=related

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 25 sie 2010, o 11:14 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2004, o 12:59
Posty: 1251
Lokalizacja: Euroland
Po smierci Regala obejrzalem kilka filmikow na YouTube.com, jedno co moge powiedziec: do tego sportu trzeba miec mega cojones i twarda d.... Ciarki po plecach kmnie przechodza gdy ogladam niektore filmy z przejazdow Regala.

_________________
Kaczyński: Gdyby nie to chore państwo, parlibyśmy do przodu jak Chiny. Stalibyśmy na czele świata. Obudź się, Polsko!

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 25 sie 2010, o 14:59 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Polecam
Obrazek

Obrazek

http://www.videoconcept.com/magasin/index.php

Przy okazji mam prosbe do osoby z odrobina czasu i znajomoscia niemieckiego. Bede wdzieczny za przetlumaczenie tego tekstu http://www.berg-meisterschaft.de/index. ... oedie.html

Co do wydmuszek, to na trasie Saint-Ursanne trza miec potezne http://www.youtube.com/watch?v=2mdf9Vuf ... re=related

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 26 sie 2010, o 09:42 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 mar 2007, o 17:00
Posty: 212
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Szybkie tłumaczenie, mogą być drobne błędy stylistyczne, ale sens tekstu jest na pewno zachowany:

"Bez wątpienia Reynard Formuły Nippon Lionela Regala została wyrzucona poza tor z powodu aquaplaningu. Po wielodniowych obwitych opadach deszczu w Jurze Szwajcarskiej trasa z St. Ursanne do Le Rangiers była nie tylko mokra, ale w wielu miejscach przelewały się przez nią strumienie. „Woda wychodziła ze skał i z krzaków na krawędzi drogi i znajdowała sobie drogę poprzez trasę“, donosi szwajcarski kierowca wyścigowy Marcel Steiner. „Po tym jak musieliśmy nieświadomi wydarzeń czekać ponad dwie godziny w strefie za metą, wszyscy kierowcy zostali poinformowani przez kierownictwo wyścigu o tym strasznym wypadku”, tak relacjonuje niemiecki kierowca Mitsubishi, Achim Kreim. „Można było zauważyć łzy w oczach wielu kierowców”. „Nadal jestem oszołomiony i wstrząśnięty“, mówi dalej Kreim. „Późnym popołudniem przed naszym odjazdem zjechałem trasą jeszcze raz, wtedy była ona już niemal sucha, jednak w miejscu wypadku Regala woda z gór nadal płynęła przez drogę“. Po przerwaniu wyścigu wszyscy uczestnicy musieli zjechać w kierunku doliny obok miejsca wypadku. „Poza plamą środka wiążącego olej na drodze oraz dwóch drzew z oderwaną korą nic nie wskazywało na miejsce wypadku“ opisuje swoje wrażenia Steiner.

W dniu wyścigu Marcel Steiner z szwajcarską grupą narodową wjechał na trasę relatywnie daleko przed Formułą 3000 i samochodami E2-SS i ustanowił znakomity wynik, tak że Regal prawdopodobniej był pod dużym ciśnieniem. Po wielokrotnych przerwach, które wywróciły plan zawodów do góry nogami, Regal wyruszył na trasę jako przed ostatni kierowca podjazdu i został zatrzymany przez czerwoną flagę, ponieważ Czech Otakaj Kramsky kręcił się w swojej Formule 3000. Po ponownym starcie los przybrał swój przebieg. Pogłoski mówią, że Regal po uderzeniu sam wysiadł z wraku i dopiero wtedy stracił przytomność.

Włoch Simone Faggioli, od pierwszego weekendu sierpnia już pewny tytułu Mistrza Europy, zrezygnował ze startu swoją fabryczną Osella FA30, prawdopodobnie ze względu na niebezpieczeństwo trasy. Kilka lat temu włoscy kierowcy Mistrzostw Europy zbojkotowali te zawody z powodów bezpieczeństwa. Bez obecnie dominującej kombinacji Faggioli / Osella FA30 za przeciwnika, Regal miał zwycięstwo w St. Ursanne w zasięgu wizjera, mimo że wyścig ten był dla panującego Mistrza Francji raczej nieistotny. W tym roku głównym celem Regala były Mistrzostwa Francji w Wyścigach Górskich, gdzie miał dwóch silnych konkurentów w osobach Nicolasa Schatz i Sebastiena Petit (obaj F3000). Pomiędzy wyścigami we Francji Regal startował tu i tam w eliminacjach Górskich Mistrzostw Europy, tak jak w weekend w Szwajcarii. Także w Luksemburgu, w wyścigu górskim Eschdorf zwyciężył Regal, a niemieckie zakończenie sezonu na początku października w Mickhausen było zaplanowane w kalendarzu Regala.

Na marginesie należy wspomnieć, że ostatni pozostały na starcie zawodnik formalnie zrezygnował ze startu. W ten sposób w klasyfikacji Mistrzostw Europy, tak jak tydzień wcześniej w Mont Dore, można było przyznać chociaż połowę punktów."

Co do samych wyścigów górskich to moim zdaniem jest to fajne połączenie najlepszych cech rajdów i wyścigów, czyli wąskie, trudne technicznie drogi z rajdów i bardzo szybkie i mocne auta wyścigowe. Mistrzostwa Europy robią ogromne wrażenie, szczególnie bolidy F3000 szalejące w lesie - polecam wszystkim fanom F1. Blisko polskiej granicy są wyścigi w Sternberku - http://www.eccehomo.cz/

_________________
woocasch

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 3 wrz 2010, o 15:54 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Dzieki za tlumaczenie,, lekko je poprawie, lekko aby ?
kolejne materialy :oops:
Obrazek
http://www.blick.ch/news/schweiz/westsc ... ura-153283

http://is.blick.ch/img/gen/2/d/HB2d04nK ... 00x600.jpg

Podjazy Gorskie to jedeno z najstarszych odmian motosportu, w duzej mierze to one ukazywaly postep , wytrzymalosc, ekonomie - marke!
Duuuzo by trza skrobac, a ze szukam czegos to przy okazji sie podziele
Hill Climb Winners 1897-1949
http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/hcw0.htm

Bylbym wdzieczny za pomoc
Poszukuje zdjec, rysunkow , cokolwiek, tego pojazdu De Dion Steam brake 15 hp, zapewne podobny do tych cudeniek
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... wieler.GIF
http://www.svvs.org/philippines/1887_de ... icycle.jpg
http://www.svvs.org/philippines/1887_de ... icycle.jpg
a to nastepca, bodajze
http://patentpending.blogs.com/photos/u ... rcycle.jpg

w nim nijaki Pary lubo Jerry, wygral pierwsze znane zawody w Podjazdach Gorskich, ktore o odbyly sie na jednej z "Czarniejszej", w tamtych czasach, trasie
Obrazek
turbie1 by lutbar, on Flickr
Obrazek
turbie2 by lutbar, on Flickr

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 21 wrz 2010, o 19:02 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
W pobliżu Princes Risborough(Anglia), znajduje sie Kop Hill, wzgorze z tradycjami, w tym tygodniu obchodzi swe 100-lecie w swiecie motosportu
Obrazek
http://www.kophillclimb.org.uk/#

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 2 lis 2010, o 13:11 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Fajny kadecik http://www.youtube.com/watch?v=uJkZTtPnSRQ :)_

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 21:27 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
Jako że tu się przenieśliśmy:

Jeżdżę historyczną, 28 letnia formułą klasy Mondial. Jest to polski Promot 3 serii o numerze ramy 76/84. Powoził tym od nowości Andrzej Godula i seryjnie zdobywał tytuły. Waży to 450 kg, ma podejrzewam koło 140-150 koni. W tym roku wreszcie mam skrzynie kłową o 5 przełożeniach. 2 lata męczyłem się na skrzyni o defacto 2 biegach.

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 22:10 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
No prosze :) No to czekam na relacje , filmiki i fotki.

Stec nadal w formie ? :D

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 22:39 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
Onboard z treningu w Limanowej. 3 podjazd na trasie dlatego tak odpuszczane. Skrzynia tez dramat. 60 km/h na 4 biegu robi. Teraz na 5 biegu robię 15 km/h :D

http://www.youtube.com/watch?v=EgNLRV-fXTs

Tu już nowa skrzynia :)

http://www.youtube.com/watch?v=8_bt-fvxwck

Pierwszy raz na torze. Szczerze to dla mnie nudne. Wolę góry. Tor daje mi to, że widzę gdzie inni szybciej jadą, albo gdzie ja szybciej jadę. Emocje są na starcie. Później to już jest mało niebezpieczne i nie ma adrenaliny.

http://www.youtube.com/watch?v=RcsNjO6_sBw

Stec dalej wygrywa. Niestety, lancer dla mnie jest nudny jak flaki z olejem. To jest chore, że wygrywa u nas auto rajdowe. Ale co poradzić jak autem wyścigowym nie można u nas w wyścigach jeździć. I jakoś nie zapowiada się żeby to się zmieniło. Ja od lipca próbuje ubezpieczyć formułę w ramach OC. 23 towarzystwa mi odmówiły. Więc raczej w górach nie będę jeździł.

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 22:55 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
No sliczna zolta fomula :)2 Duzo wolniej jechales ? Gume lekko splaszczyles, ale nie dales sie sciagnac :wink:

Zgadzam sie, jazda po miescie to juz nie to samo, za to baczki pikne :)
Wielki szacun za pasje, czas, kase i walke z "wiatrakami" :)2

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 1 kwi 2012, o 23:12 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
Jak się w tym roku uda pojechać, to mam nadzieje się na 15 sek do najszybszych lancerów zbliżyć na tej skrzyni. To by oznaczało wbicie się do 10 Mistrzostw Polski. W deszczu dzień później się 3 razy ze sobą żegnałem na jednym podjeździe :D Naprawdę dziwne uczucie jak się leci z drogi. W górach to nie tak jak w F1, że jak deszcz pada to przerywają ;)

1:45
http://www.youtube.com/watch?v=4XAEN_olcUw
2:24
http://www.youtube.com/watch?v=K_HhBsgivfY

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 6 kwi 2012, o 12:33 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 paź 2006, o 19:52
Posty: 225
Lokalizacja: Gdynia
@5turbo: słowa uznania za zjawkę. Swoja szosą, ciekawe rzeczy piszesz. Sam krajowe wyścigi górskie znam jedynie z Sopotu. Swego czasu mieszkałem w okolicy i już za dzieciaka oglądałem te zmagania, a lat kilka później otrzymałem zlecenie, by napisać kilka słów o historii tych zawodów (do przeczytania tu, gdyby ktoś był zainteresowany). Sopot może jest ekstremalnym przykładem, bo trasa ma charakter stricte rajdowy, ale w ogóle mam wrażenie, że w Polsce GSMP spełnia rolę, którą powinny spełniać rallysprinty i Rajdowy Puchar Polski. Wyścigi górskie jako takie mają swój niepowtarzalny charakter, ścigają się tam najpróżniejsze konstrukcje, a u nas jeżdżą głównie Ci, których nie stać na sezon w RSMP czy RPP. Maciek Stańco przywiózł kiedyś do Sopotu Porsche 911 GT2 i zrezygnował ze startu już po podjazdach treningowych, bo nie chciał popsuć auta.

A co do Steca, właśnie pochwalił się na Fecebooku, że został ojcem, więc od tej chwili może być wolniejszy o kilka ułamków sekundy na każdym podjeździe. :wink:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 25 maja 2012, o 01:01 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 paź 2006, o 19:52
Posty: 225
Lokalizacja: Gdynia
http://pikespeak.zenfolio.com/p1017853540/e1d8e574
Ma ktoś pojęcie, co to za wehikuł? Wielki airbox przypomina tez z F1 z lat 70.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 25 maja 2012, o 06:08 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
To samodziełka, jak większość w Pikes Peak. Opisane jest jako Chevy 2WD w klasie Unlimited

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 1 cze 2012, o 08:15 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
Pierwszy rozruch po zimie. Mega ślisko. Zimny slick, zimny hamulec.
http://www.youtube.com/watch?v=SXN2qewpiqk

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 10 sie 2012, o 16:53 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
Moje przejazdy z wyscigu w Banovcach.

http://www.youtube.com/watch?v=n4AOOJhr4ls

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 10 sie 2012, o 18:20 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 maja 2008, o 11:09
Posty: 414
Już tak nie rzucało jak w Gliwicach :D
Powiedz proszę jak serwisujesz Promot'a? Hamulce ma od 125p, a amortyzatory np.?
Coś w nim przerabiałeś czy jest oryginał? Wahacz np. (albo cokolwiek innego) skąd można wytrzasnąć? :wink:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 10 sie 2012, o 20:58 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 gru 2005, o 09:29
Posty: 45
Lokalizacja: Zabrze
Serwisuje samemu, hamulce od 125p tak jak pisales. Dostepne są wyczynowe tarcze i klocki. Amortyzatory to bilstein ktory serwisuje Zerkopol w Warszawie. Ale mozna takie na wymiar kupic innych firm. Wszystko staram się robić zgodnie z oryginalem. Do silnika czesci maja Wegrzy. A wachacze trzeba bedzie dorobic w razie dzwona samemu. Tego nikt nie sprzedaje, bo bylo tylko 10 sztuk tego modelu z czego zostało 6.

_________________
http://www.5turbo.com
http://www.cinsoft.pl

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hill Climb
PostNapisane: 16 sie 2012, o 15:07 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Uaaa http://www.youtube.com/watch?v=zEUrEPPABbY

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group