F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 24 wrz 2018, o 19:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koniec sportów motorowych w Polsce ?
PostNapisane: 7 paź 2004, o 11:40 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2003, o 19:04
Posty: 775
Lokalizacja: Poznań
Wrzucam tutaj, bo najbardziej dotyczy to rajdów.

Cytuj:
Z uwagi na decyzję o odwołaniu XV i XVI rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozgrywanych na trasie Zdzieszowice - Góra św. Anny, Zarząd Automobilklubu Opolskiego informuje.
Automobilklub Opolski na zlecenie Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego miał być organizatorem finałowych rund GSMP w dniach 9 i 10 października br.

Działając w trybie art. 65a „Prawa o ruchu drogowym”, wystąpiliśmy do zarządców fragmentów drogi powiatowej 1808, na której miały odbyć się zawody, o wyrażenie zgody na wykorzystanie pasa drogowego celem przeprowadzenia imprezy. W trakcie uzgodnień okazało się że, na początku lipca br. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 01 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. Nr 140 poz. 1481), które uchyliło pewne zapisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz.U. Nr 6 poz. 85 z późniejszymi zmianami). Najważniejszą dla nas konsekwencją wprowadzonych zmian było uchylenie zapisu, który stanowił że, przepisów rozporządzenia nie stosuje się do zawodów sportowych, rajdów, wyścigów, manifestacji i zgromadzeń, co dawało zarządcy drogi możliwość nie naliczania opłat za zajęcie pasa drogowego.

W obecnym stanie prawnym zgodnie z ustawą „O drogach publicznych” z 1985r. (tekst jednolity z dnia 24 sierpnia 2004 r., opublikowany w Dz.U. nr 204 poz. 2086), zarządca drogi ma obowiązek naliczyć i pobrać opłatę za zajęcie pasa drogowego według stawek uchwalonych przez organ samorządu terytorialnego, właściwy z uwagi na kategorię drogi. W tym przypadku jest to Rada Powiatu, a opłata stanowi dochód własny powiatu.

Podczas spotkania, odbytego w dniu 04 października 2004 w Starostwie Powiatowym w Strzelcach Opolskich, wspólnie z Starostą, Vice Starostą i Naczelnikami właściwych wydziałów Starostwa szukaliśmy możliwości odstąpienia od naliczenia tej opłaty lub jej zminimalizowania. Pomimo najlepszej woli urzędników ww. Starostwa i ich ogromnej przychylności, aktualny stan prawny, niestety nie umożliwia takich rozwiązań. Naliczona zgodnie z przepisami opłata za zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej znajdującej się na terenie powiatu strzeleckiego (2/3 długości trasy wyścigu, tj, ok. 2,5 km drogi) wynosi zgodnie z Decyzją Zarządu Powiatu 143.268,72 zł.

Nie mogąc zgodzić się z tak wysoką opłatą, wystąpiliśmy za pośrednictwem Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego do Ministerstwa Infrastruktury z prośbą o interpretację istniejących uregulowań prawnych, formułując następujące zapytania:
- czy wykorzystanie drogi w sposób szczególny (organizacja zawodów samochodowych) odbywa się wyłącznie w trybie ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, bez obowiązku ponoszenia opłat z tego tytułu?
- czy wykorzystanie drogi w sposób szczególny jest równoznaczne z zajęciem pasa drogowego na wyłączność i wymaga naliczenia opłaty przez zarządcę drogi zgodnie z ww. ustawą „O drogach publicznych”?

Do chwili obecnej nie uzyskaliśmy żadnego stanowiska ww. Ministerstwa, a jedyna istniejąca w tej chwili możliwość zmiany wysokości opłat wiąże się z koniecznością podjęcia przez Rady Powiatów stosownych uchwał w tym zakresie, co ze względu na długotrwały proces legislacyjny nie jest możliwe w najbliższym czasie.

Przedstawione wyżej uwarunkowania i perspektywa naliczenia podobnej opłaty za odcinek drogi przebiegający przez powiat krapkowicki, powodują, że zostaliśmy zmuszeni do podjęcia trudnej decyzji o odwołaniu zawodów. Tym bardziej trudnej, że zawody te były nieprzerwanie organizowane w randze Mistrzostw Polski od 1987 r.

PREZES AUTOMOBILKLUBU OPOLSKIEGO
JAROSŁAW STRZELECKI


Oznacza to, że bez zgody samorządów, automobilkluby nie beda mogły ogranizować rajdów, wyścigów górskich, niektórych KJSów...w Kielcach na wyścigi też trzeba zamknąc cześć drogi publicznej. Chyba, ze zapłacą te kretyńskie kwoty :evil: Za 2.5 km zażądali 143 tys PLN. Trasy Rajdu Polski są kilkadziesiąt razy dłuższe....

Ustawa obowiązuje od lipca, ale dopiero teraz samorządy ją zauważyły i zaczęły żądać od organizatorów kasy. Odwołano już Św Anne, dziś to samo stało się z Beskidzkim Wyścigiem Górskim.

Podobno PZMłot negocjuje w tej sprawie. Jęsli nic z tego nie wyjdzie, to z poważniejszych sportow motorowych w Polsce zostanie tylko rallycross, wyścigi w Poznaniu i SupeOes Bemowo... :)3 :evil:

_________________
Bibere humanum est, ergo bibamus

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 12:52 
Offline
.
Dołączył(a): 4 lip 2003, o 14:24
Posty: 1392
Lokalizacja: Wisła
Ja myślę, że w niedalekiej przyszłości sezon będzie zaczynał się i zarazem kończył warszawską "Barbórką".
Nowe hasło: "Cały naród zrzuca się na Karową".

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 15:30 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lut 2003, o 22:18
Posty: 5402
Lokalizacja: Częstochowa
Cytuj:
143.268,72 zł


:o :o :o
Poj.... kogoś...

Ale tak.. w tym kraju wszystko jest możliwe...

_________________
Adobi.me

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 16:43 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 cze 2004, o 09:16
Posty: 1843
Lokalizacja: Gdynia
Niestety tak to już jest w tym kraju. Partyjniaki chcą uzupełnić dziurę budżetową (a przy okazji swoje kieszenie) wszelkimi, nie zawsze właściwymi sposobami. Niestety zabiją część sportów motorowych w Polsce, a nie osiągną żadnych znaczących zysków. Tak to jest jak debile, cwaniacy, złodzieje i aferzyści rządzą państwem :evil:

_________________
Michael Schumacher: najlepszy z najlepszych.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 19:11 
Offline
administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 lis 2001, o 01:00
Posty: 1514
Lokalizacja: Łódź (2982708)
ech, szkoda gadać... widać i sporty motorowe padły ofiarą bubli sejmowych...
ale widać mało sie jeszcze kto zorientował, bo by więcej było słychać...
ZUS dochodzil ze 3 lata, ze nie mozna zawiesic dzialanosci (np), wiec moze i jeszcze sporo samorzadów rowniez dziala na podstawie starych wytycznych (bo np taki urzednik to raczej ustawy samej nie zna - raczej jej opracowanie)...
czy ustawa wyznacza jakis przelicznik co do klasy drogi? bo stawke reguluje samorzad na podstawie kryterum drogi.... ale skads musi wiedziec jak ja ustalac, w przeciwnym razie chyba by nie wyskoczyl z ta kosmiczna kwota... a jesli nie, to smiem watpic w te dobra wole urzednikow....

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 19:23 
Offline
.
Dołączył(a): 6 mar 2002, o 01:00
Posty: 6433
W cytowanym przypadku policzono wg. "najniższej możliwej stawki" (cokolwiek by to nie oznaczało) - 3 zł za metr kwadratowy...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 19:33 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 cze 2004, o 09:16
Posty: 1843
Lokalizacja: Gdynia
Miki napisał(a):
W cytowanym przypadku policzono wg. "najniższej możliwej stawki" (cokolwiek by to nie oznaczało) - 3 zł za metr kwadratowy...


No, więc w założeniu niezły biznes. Tylko złodzieje nie pomyśleli, że nikt nie będzie chciał wynajmować od nich tych dróg.

Zastanawiam się kiedy wprowadzą bramki z opłatami na chodnikach (coś w stylu autostrad) :wink:

_________________
Michael Schumacher: najlepszy z najlepszych.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 20:56 
Offline
administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 lis 2001, o 01:00
Posty: 1514
Lokalizacja: Łódź (2982708)
jak tak dalej pójdzie, to może lepiej wybudowac jakis tor? nie ten za 100 mln dolarow of koz, ale tak zeby chociaz sie jakies wyścigi GT rozwineły :wink: tudzież inne... :)4
hmm, ciekawe kto beknie te - powiedzmy 100 tys - za blokade rolnikow, jesli taka nastapi? lub manifestacje rowerzystow na rzecz walki z toksynami? itd itp...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2004, o 22:13 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 4 paź 2003, o 17:23
Posty: 4094
Lokalizacja: Warszawa
Boże, komuś kompletnie odbiło! :evil: No i nici z polskiego Spa ;)
Nie no, przy takim systemie, to praktycznie nic się nie będzie działo u nas, zostanie nam tylko wyścig na 1/4 mili :roll: :cry:

_________________
Yggor

coming soon.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2004, o 13:48 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 18 sie 2002, o 01:00
Posty: 681
Lokalizacja: Warszawa
Takich imbecyli, jak mamy organach prawodawczych, powinni za karę zagonić do wykładania asfaltu pod równe autostrady i bajeczne tory wyścigowe... Wreszcie by się na coś przydali Narodowi.

Smutne jednak to, że Naród wybrał ich spośród siebie :(

_________________
Jeszcze kiedyś będę ścigantem :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2004, o 20:48 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2003, o 19:04
Posty: 775
Lokalizacja: Poznań
Na szczęście, komuś w tym kraju zostały jeszcze resztki przyzwoitości.

Cytuj:
Ostatnie dwie rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski odbędą się w dniach 5-7 listopada na trasie ze Zdzieszowic do Góry Św. Anny. Założenie przez urzędy Strzelec Opolskich i Krapkowic, iż w związku z organizacją imprez sportu samochodowego na drogach publicznych mają zastosowanie przepisy Ustawy o drogach publicznych okazało się błędne. Oczywiste jest, że wszelkie tego rodzaju sprawy reguluje Prawo o ruchu drogowym, co zresztą zostało potwierdzone przez odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury na zapytanie Zarządu Głównego PZM. W dniu dzisiejszym Automobilklub Opolski potwierdził otrzymanie zgody na organizację zawodów i Główna Komisja Sportu Samochodowego podjęła decyzję o wyznaczeniu terminu ostatniej eliminacji GSMP na pierwszy weekend listopada.


:)2 :)2 :)2

_________________
Bibere humanum est, ergo bibamus

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 paź 2004, o 21:13 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 4 paź 2003, o 17:23
Posty: 4094
Lokalizacja: Warszawa
Uffff.....

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2004, o 07:27 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 18 sie 2002, o 01:00
Posty: 681
Lokalizacja: Warszawa
Zgadzam sie z przdmówcą :D

_________________
Jeszcze kiedyś będę ścigantem :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 paź 2004, o 10:48 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2002, o 01:00
Posty: 3061
Lokalizacja: Śląsk
No i o co tyle krzyku... :wink:

_________________
"...w ostateczności jest tylko jedna prawdziwa gwiazda w Formule 1, i to jest Michael. Potem masz tylko wielu bardzo dobrych kierowców, którzy grają o drugą pozycję."
E. Irvine

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2005, o 18:00 
Offline
redaktor/moderator F1ultra
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 29 sie 2002, o 01:00
Posty: 8285
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Odwołano Zimowy Rajd Dolnośląski. Fajnie, co? :)3

_________________
07.04.1968 - Flower of Scotland when will we see your like again?
01.05.1994 - We'll never forget...

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2005, o 18:46 
Offline
.
Dołączył(a): 6 mar 2002, o 01:00
Posty: 6433
Jedwabiście... A taką fajną kwaterę tam mam obczajoną... Co nie, Tifosi :)5 :wink:

A w Rajdzie Magurskim, I rundzie PPZM wystartowało ze 35 załóg. Normalnie zgraja cała ;-)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2005, o 18:54 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2003, o 19:04
Posty: 775
Lokalizacja: Poznań
Lubelski, II runda PPZM też stoi pod znakiem zapytania...

Miki ale może byś szerzej przedstawił niezorientownym kolegom kulisy słabej obsady na Magurskim :wink:

_________________
Bibere humanum est, ergo bibamus

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2005, o 20:38 
Offline
.
Dołączył(a): 6 mar 2002, o 01:00
Posty: 6433
Lubelski musi się odbyć ;-)

Przyczyny chu..wej frekwencji na Magurskim i wszystkich pozostałych rundach PPZM:
- podwyższenie wpisowego z 700 do 1000 zł (to chyba ponad 40% - jak słaba wódeczka :roll: ) - w zamian nadal będzie można spotkać ciężarówkę na trasie OS-u, pół biedy jeśli nie będzie poruszała się pod prąd.
- nakaz stosowania systemu gaśniczego (koszt od 1000 w górę) - a może lepiej bliżej się przypatrzeć, jakie niektórzy do CC klatki wstawiają :)5 Albo czy wszyscy mają własne, dopasowane kaski i je zapinają, nie tak jak pewien pilot na ostatniej Barbórce Cieszyńskiej :)5
- nakaz stosowania homologowanych otulin klatki bezpieczeństwa (koszt w przypadku Fiata CC od 300 zł w górę)
- nakaz stosowania homologowanej, niepalnej bielizny (koszt od 500 zł w górę)
- dopiero miesiąc temu, w wyniku specjalnego spotkania działaczy z zawodnikami, uzupełniono zapis o stosowaniu niepalnych rękawiczek - wynikało z niego, że pilot też musi mieć rękawiczki...

Wszystko to sprawia, że w przypadku klasy N0 koszt przystosowania samochodu i załogi do nowych przepisów wynosi tyle, ile start w jednej rundzie. Do tego trzeba dodać koszt, który rozkłada się na cały sezon - czyli po 300 zł więcej na każde wpisowe.

W przypadku Rajdu Magurskiego osobna kwestia to dopuszczenie używania kolców, co sprawiło, że ci których nie stać na kolce albo nie zdążyli się podszkolić (w Polsce raczej nie ma gdzie trenować na kolcu...), nie pojechali.

Dodatkowo kalendarz imprez PPZM obejmuje 12 rund (co z tego, że ze cztery się pewnie nie odbędą, a Wisłę przeniosą do RSMP zamiast Dolnośląskiego...), a liczy się 6 wyników. Więc jest z czego odpuszczać (zwłaszcza po podniesieniu wpisowego...).

Spotkałem się z opinią jednego z działaczy, że jest zbyt duża dysproporcja pomiędzy liczbą kierowców startujących w RSMP (około 50) i PPZM (bywa ponad 100). Więc należy to jakoś wyrównać - dzięki ostatnim posunięciom i tu i tu będzie jeździło po 40-50 kierowców.

Na przyszły sezon szykuje się co najmniej jedna zmiana - nie będzie już można startować w kombinezonach homologowanych według standardu FIA1986. W tym roku wolno w tych ciuszkach jeździć w RSMP i PPZM warunkowo. Dodam dla ułatwienia, że w kombinezonach FIA1986 startuje prawie cały fabryczny zespół Suzuki w Junior WRC (m.in. Kosti Katajamaki). PZM świętszy od Papieża :)5 :wink:

Zobaczycie, w 2007 r. w PPZM będzie obowiązkowy HANS...

A żeby nie było całkiem pesymistycznie - zapowiadam na "wkrótce" prezentację nowych barw zespołu :-) Jeśli Lublin się odbędzie - jedziemy :-)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2005, o 20:52 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2002, o 01:00
Posty: 3061
Lokalizacja: Śląsk
Miki napisał(a):
Jedwabiście... A taką fajną kwaterę tam mam obczajoną... Co nie, Tifosi :)5 :wink:

A w Rajdzie Magurskim, I rundzie PPZM wystartowało ze 35 załóg. Normalnie zgraja cała ;-)


A no zajefajną i nawet taki zajefajny weckend planowałem... :evil:

_________________
"...w ostateczności jest tylko jedna prawdziwa gwiazda w Formule 1, i to jest Michael. Potem masz tylko wielu bardzo dobrych kierowców, którzy grają o drugą pozycję."
E. Irvine

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lut 2005, o 16:59 
Offline
.
Dołączył(a): 6 mar 2002, o 01:00
Posty: 6433
Kolejna impreza, Rajd Lubelski, została odwołana. Jak się okazuje, niepotrzebnie wysyłałem zgłoszenie :-(

To zaczyna być śmieszne - człowiek przygotowuje plany na cały sezon, wybiera sobie spośród bezsensownej plejady 12 rajdów sześć czy siedem w których jest w stanie pojechać, po czym dwa tygodnie przed rajdem okazuje się, że zgłosiły się 24 załogi, podczas kiedy dyrektor rajdu potrzebował ich 50, żeby koszty rajdu się zwróciły. Do tego czasu zdążyliśmy już wywalić kilka tysięcy złotych na przygotowanie samochodu i siebie do nowych przepisów. Nie wiem jeszcze, co powiemy sponsorowi - sorry szefuńciu, imprezka odwołana, ale swojej kasy z powrotem nie dostaniesz, bo już ją wydaliśmy na system gaśniczy, kalesonki i niepalną gąbkę na klatkę :)5

Niech już sobie wprowadzają te nowe przepisy bezpieczeństwa, lepsze wyposażenie załóg i samochodów niż podczas mistrzostw świata, ale może by tak wpisowe pozostało bez zmian :)5

Prosty rachunek wpisowego przemnożonego przez liczbę załóg:
70 x 700 = 49 000 (Rajd Lubelski, 2004)
24 x 1000 = 24 000 (Rajd Lubelski, 2005)

Szkoda, szkoda, szkoda. Bardzo nam zależało na starcie w Lublinie - ciekawe trasy, znane już nam z zeszłego sezonu, chęć odrdzewienia się po zimie, pokazania nowego sponsora... A tu przyjdzie czekać, najwcześniej do Rajdu Mazowieckiego...

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group