Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
37. edycja Dakar Rally - 414 pojazdow i 665 zawodnikow Argentyna + Chile + Boliwia = 9000km
Załącznik:
dakar15.jpeg [ 93.79 KiB | Przeglądane 8725 razy ]
Aby zaczac przygode z Dakarem polecam ksiazke napisane przez nasza legende - Holka: 'Pieklo Dakaru'. ksiazka opisuje wszytskie lata zmagan Holka (pisane przez samego kierowce). 2 dni i przeczytana. wciaga niesamowicie. Opisuje swoje przygody co jest najlepsze.
Holek startuje kolejny rok w pozadnym teamie Mini. Dla mnie najwiekszy autorytet sportow motorowych w PL:
Adam-Małysz.jpeg [ 125 KiB | Przeglądane 8725 razy ]
Nasi: Jakub Przygoński, Jakub Piątek, Paweł Stasiaczek, Michał Hernik, Maciej Berdysz, Rafał Sonik, Krzysztof Hołowczyc, Jacek Czachor, Marek Dąbrowski, Adam Małysz, Rafał Marton, Piotr Beaupre, Jacek Lisicki, Dariusz Rodewald, Jarosław Kazberuk, Robin Szustkowski
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38 Posty: 13301 Lokalizacja: Siedlce
To zaczynamy odliczać do startu.... jak sądzę ES bedzie dawac transmisję, bo chyba na nic innego nie ma za bardzo liczyć, jak nawet TVP cos zrobi, to zniknie miedzy hetarami reklam...
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
kilka dni przed trzeba bedzie przejrzec wszystkie kanaly. na bank eurosport tak jak mowisz. moze tvn turbo cos fajnego pokaze. po rajdzie znowu wyczekiwania na relacje Holka. Nie wiem czy ktorys z was czytal ta ksiazke. co roku wydaje update z nowego rajdu. Co ciekawe to jak dojrzewa z rajdu na rajd. widac to dokladnie w opisie. z zera doswiadczenia do walki o podium.
jest gdzies na necie fajny chyba 2h film o historii dakaru. historia jednego czlowieka ktory wymyslil najtrudniejszy sprawdzian dla kierowcow. jak pozniej znajde to wkleje,
--- UPDATE prezentacje aut:
peugot
test potwora:
mini holowczyca na ten rok
MAlysz testuje auto w Maroko
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
dosc fajna historia: "Jarosław Kazberuk - Jak kontener na śmieci uratował start w Dakarze."
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
forum bardzo ciche na ten temat. nikt widze sie nie bawi w inne motosporty niz F1. dla tych co lubia czytac jednak bo sie nudza: doplynely kilka godzin temu auta na statku do buenosaires
Załącznik:
twitter3.jpg [ 83.52 KiB | Przeglądane 8553 razy ]
Załącznik:
twitter2.jpg [ 48.41 KiB | Przeglądane 8553 razy ]
Załącznik:
twitter1.jpg [ 64.18 KiB | Przeglądane 8553 razy ]
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38 Posty: 13301 Lokalizacja: Siedlce
Ja tu zaglądam regularnie, miło, że dużo ciekawych rzeczy wrzucasz... póki co nie ma chyba bardzo nad czym dyskutować... oby reszta sie obudziła jak ruszą
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
podobno auto na tyle lekkie ze mozna pchac jak cos... A bez zartow to mechanicy obliczyli ze to bedzie wystarczalo zeby dojechac do konca kazdego odcinka.(ciagle wyglada na zart) i w tym sie zgubilem troche. przeciez to 9000km rajdu. wg ich zasady ma sie udac wiekszosc z odcinkow(tak pizsa). podobno maja nie zmieniac baterii ale zasilanie sklada sie z czterech baterii ktore mozna zmieniac. do tego dochodzi jak na rysunku u gory panel sloneczny ktory ma dac dodatkowe zasilanie.
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
przygotowania przed wyjazdem z garazu(piekna praca - bardziej pokazowka reklamowa. mimo to lubie zobaczyc co sie dzieje w fabryce):
IVECO
kosmiczny PEUGEOT Carlosa Sainza
silnik
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
DREAM RACER piekny film na faktach. nie sadze ze jest ktos kogo nie zainteresuje powyzszy trailer.
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
dzieki.
natrafilem znow na filmik ktory ogladalem juz dawno. opwiada o teamie Holowczyca, a dokladniej to o aucie. opisuje i jednoczesnie pokazuje kazda zmodyfikowana czesc auta - czyli cale auto. dlaczego to wyglada tak a nie inaczej i wszystkie pomoce na wypadki roznego rodzaju:
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
ENGINE Type: V6 bi-turbo diesel Cubic capacity: 2, 993cc Number of valves: 24 Position: Mid-Rear Number of cylinders: V6 (‘vee’ angle = 60°) Maximum power: 340hp Torque: 800 Nm Maximum revs: 5,000 rpm Top speed: 200 kph Lubricant: TOTAL QUARTZ 10 W 50
TRANSMISSION Type: Two-wheel drive Gearbox: Longitudinally mounted six-speed manual sequential gearbox Lubricant: TOTAL 755 HPX 80 W 140
CHASSIS Type: Tubular steel Bodywork: Carbon
SUSPENSION / BRAKES / STEERING Suspension: Double wishbones Springs: Coil springs (two per wheel) Dampers: Adjustable (two per wheel) Travel: 460mm Anti-roll bars: Front and rear Hydraulic power steering Hydraulic dual circuit, one-piece light alloy four-piston callipers Front and rear vented discs front and rear Front discs (diameter): 355mm Rear discs (diameter): 355mm Rims: Aluminium two-piece wheels (17 x 8.5) Tyres: Michelin 37/12, 5×17
peu2008 3.jpg [ 31.58 KiB | Przeglądane 8279 razy ]
peu 2008 2.jpg [ 41 KiB | Przeglądane 8279 razy ]
peu2008.jpg [ 40.16 KiB | Przeglądane 8279 razy ]
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
Wyscigowe barwy
Załączniki:
IMG-20141224-WA000.jpg [ 127.67 KiB | Przeglądane 8291 razy ]
IMG-20141223-WA000.jpg [ 61.2 KiB | Przeglądane 8291 razy ]
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Ostatnio edytowano 24 gru 2014, o 09:41 przez 4FS, łącznie edytowano 1 raz
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47 Posty: 1286 Lokalizacja: Londyn
dalej o peugeot:
podczas jazdy charkterystyka kol powoduje ze wyrzucane sa ofromne kamienie w gore. lepiej za nim nie jechac. ponizej fota z wypadku podczas krecenia filmiku promujacego.
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Darek Matyja: Co takiego jest w tym Dakarze, że kierowcy szykują się, żeby pojeździć właśnie tam gdzie jest najtrudniej, najcieplej, a i tak właśnie tam wszyscy chcą wystartować? Krzysztof Hołowczyc: Każdy chce spróbować najtrudniejszego momentu swojego życia i ten rajd jest na pewno najtrudniejszym rajdem na świecie. To śmiało mogę powiedzieć, bo wiele rajdów widziałem... i te do mistrzostw świata, i te najtrudniejsze nawet rajdy terenowe, ale Dakar przekracza wszelkie wyobrażenia o trudach. Pamiętam jak kiedyś Juha Kankkunen powiedział mi: "Przejedziesz ten rajd, skończysz go i będziesz innym człowiekiem". I rzeczywiście tak jest. Wracasz z tego rajdu i już ten świat wygląda inaczej. Jest prostszy, widzisz dużo więcej ważnych rzeczy, które gdzieś omijałeś po drodze. Tam jest walka o życie i to taka dosłowna. Tak jak ci, którzy zdobywają góry i chcę wejść najtrudniejszą ścianą i to w najgorszej pogodzie i próbują... Ktoś by powiedział po co? Przecież można wejść z innej strony tam gdzie jest łatwo... No właśnie taki jest Dakar. Naprawdę na Dakarze przekracza się granice swoich możliwości. Darek Matyja: Ciebie ten Dakar też trochę "przeczołgał"... Krzysztof Hołowczyc: Dwa razy złamany kręgosłup. Świat się wali i wydaje się, że to koniec wszystkiego. Albo chwile kiedy jesteś tak blisko, kiedy prowadzisz rajd, kiedy wszystko idzie jak należy i mała rureczka z oplotem metalowym, która wytrzymuje 300 atmosfer. W środku jest tylko 100 atmosfera, a ona jednak pęka, jednak się gdzieś tam przeciera. I nagle się okazuje, że nie masz wspomagania, że nie możesz przejechać przez wydmy, że tracisz wiele godzin i jest po wszystkim. Ja już w tym rajdzie w pierwszej dziesiątce byłem wielokrotnie. I dwa razy piąty, i szósty, i chyba siódmy, ósmy... w zasadzie chyba wszystkie miejsca..., i dziewiąty... Czas na podium! Wierzę w to, że w tym roku będziemy na podium. Taki jest target. Też nie można tej góry zdobywać ileś tam razy. To już będzie mój dziewiąty Dakar i myślę, że być może będzie to mój ostatni Dakar... Teraz jeżdżę w takim zespole "dakarowo" chyba najlepszym,. I znowu nas trójka jedzie w tym roku - Nani Roma, Orlando Terranova i ja. Trzech zawodników, którzy będą starali się walczyć. W tym roku zmieniłem znowu pilota. Niestety nie jest łatwo u mnie z pilotami. Od kiedy Jean-Marc Fortin zrezygnował z jeżdżenia to w zasadzie co roku coś się zmienia. Jedzie ze mną Francuz, ale z takimi mocno polskimi korzeniami. Xavier Panseri - mieszkaniec Warszawy, miłośnik Polski, miłośnik Polaków. Myślę, że będziemy we dwóch stanowili niezłą załogę i postaramy się zrobić niezły wynik. Darek Matyja: Gdybyś jeszcze miał szansę, żeby przyszedł do Ciebie spóźniony Mikołaj, to jaki sportowy prezent byś sobie zażyczył? Krzysztof Hołowczyc: Ho... Ja to oczekuję cały czas jednego prezentu. Aczkolwiek mam świadomość, że to nie jest prezent tylko sam to muszę wyrwać ciężko walcząc... Chciałbym wygrać Dakar i to jest moje marzenie od wielu, wielu lat ostatnio. Z drugiej strony jestem szczęśliwym człowiekiem. Mam fajną rodzinę, mam co robić... Ten sport jest dla mnie dużą odskocznią, taką przyjemnością... Raczej jestem człowiekiem spełnionym, który robi to co kocha, a jeszcze dostaje za to pieniądze.
_________________ “I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników