F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 22 wrz 2018, o 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 7 gru 2010, o 22:43 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 maja 2003, o 14:46
Posty: 2926
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Ekhm..

A co w tym fajnego?? Moja Delcina też podobnie hałasuje hehe.

_________________
"Racing, competing is in my blood, it`s part of me, it`s part of my life".
Ayrton Senna

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 01:52 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
No, że nie piszczy jak wiertarka, na przykład, to jest fajne. Ludzie różne rzeczy lubią.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 08:32 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 10:48
Posty: 45
Lokalizacja: Wschowa
niech może się w ogóle przesiądą do bardziej ekologicznych symulatorów.

To pozowanie F1 na proekologiczną jest dla mnie chore. Bolidy serii, która podobno jest królową sportów motorowych powinny mieć najmocniejsze silniki, które powinny palić jak smoki. Amerykanie jakoś się nie przejmują ekodebilami. No ale tak, przecież jest teraz moda na ekologię, a sponsorów przyciągać trzeba. Komercja zabija wszystko.

_________________
Yuji Ide & Sakon Yamamoto

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 15:09 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2007, o 10:53
Posty: 2114
yuji napisał(a):
To pozowanie F1 na proekologiczną jest dla mnie chore.

Ponieważ F1 dalej szasta kasą to muszą przyciągnąć nowych sponsorów. Aktualnie świat ma fioła na punkcie ekologii. Im bardziej jesteś proekologiczny tym lepiej. Więc F1 to wykorzystuje.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 15:12 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 10:48
Posty: 45
Lokalizacja: Wschowa
Z punktu widzenia biznesowego oczywiście jest to słuszne. Tylko gdzie tu miejse na sport? Znowu zaczynam filozoficzne rozważania ;)

_________________
Yuji Ide & Sakon Yamamoto

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 15:38 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 14:42
Posty: 1461
Rozumiem więc, że zawartości sportu w sporcie definiuje skład mieszanki paliwo-powietrznej w cylindrze. Wspaniale! Znam dyscypliny którymi będziesz mógł się zainteresować gdy F1 przesiądzie się już na te wstrętne silniki turbo- tractorpulling i wyścigi dragsterów top fuel. Tam paliwa się ogranicza.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 15:54 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 10:48
Posty: 45
Lokalizacja: Wschowa
Nie o skład mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze chodzi, ale o moc silników która niejako warunkuje to, jak trudne w prowadzeniu są bolidy. Im mniejszy i słabszy silnik, tym kierowca ma łatwiejsze zadanie. A sport chyba powinien polegać na tym, aby kierowcy pokazywali swoje umiejętności? Skoro F1 to królowa, a kierowcy są podobno najlepsi na świecie, to jak mają to udowadniać skoro z roku na rok wyzwanie przed jakim stają jest coraz mniejsze? Najpierw przesiadka na V8, potem jeszcze ograniczanie obrotów, a teraz chcą dać jakieś kosiarki.

I nie tylko o moc chodzi, ale też o skrzynie biegów QuickShift i całą elektronikę. Usunięcie TC i LC to był krok w dobrym kierunku, ale to trochę mało.

Widzę że kolega lubi się czepiać, a zwłaszcza mnie. Ale nie dam się sprowokować

_________________
Yuji Ide & Sakon Yamamoto

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 16:18 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 3 cze 2005, o 06:21
Posty: 764
Lokalizacja: North of Indianapolis Brickyard
trudno mi sobie wyobrazic GP F1 bez stoperow w uszach i charakterystycznego dzwieku do ktorego przyzwyczailem sie przez te dlugie lata.

_________________
1-V-1994 [ ' ] []=^=[]
I ja mówię Ci, że ci co władzę mają robią syf i w tym syfie się tarzają,
I mówię ci, że ten kto ma władzę niech zawsze budzi w tobie odrazę

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 16:21 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 14:42
Posty: 1461
Nie chcę Cię, kolego, martwić i nazbyt mocno demolować Twojego światopoglądu, ale charakterystyka rozwijania mocy w 1,6 litrowym silniku o mocy 650 KM i turbiną wielkości wiadra będzie dalece mniej przyjazna od silnika atmosferycznego o wachlarzu 18 tyś obrotów, w którym dozowanie mocy i przewidywalna reakcja są milutkie niczym małe kaczuszki (nie doszukiwać się podtekstów politycznych).

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego producenci sportowych motocykli preferują raczej ciężkie, drogie i dość objętościowe wolnossące silniki, które trzeba kręcić po 14,000 obr/min aby wykrzesać wystarczająco dużo mocy? Dlaczego nie pójdą w stronę downsizingu-doładowania a więc większej mocy za mniejszą cenę? Kontrola nad mocą. Na motocyklu nie można sobie pozwolić na ryzyko nagłej "eksplozji" mocy, gdy gazy spalinowe pokonają bezwładność turbosprężarki. Byłyby to zbyt trudne i niebezpieczne. To samo tyczy się samochodów, tylko zamiast gleby zawodnika, tył wyprzedza przód.

Uważasz, że przesiadka na V8 była regresem? Przecież w czasach uwolnionej elektroniki- głównie w czasach V10 najlepsze systemy kontroli trakcji pozwalały aby gazu w sprzyjających okolicznościach używać jak przycisku. Zero-jedynkowo.

Sprowadzanie tematu trudności okiełznania samochodu do mocy, a zwłaszcza do mocy MAKSYMALNEJ (a więc takiej wykorzystywanej jedynie na prostych, nigdy na wyjściach z ciasnych zakrętów) to niedopuszczalne uproszczenie.

W tym poście kilkaset razy padło słowo "moc" bo w istocie właśnie o moc chodzi- więc samozwańczych polonistów proszę o wyrozumiałość :lol:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 17:40 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 21 lis 2010, o 10:48
Posty: 45
Lokalizacja: Wschowa
no cóż, co do "przyjaznosci" kłócił się nie będę, bo specem od silników nie jestem. Ale skoro ta kosiarka ma osiągać 650 KM, to raczej nie będzie to turbina wielkości wiadra, a więc jakichś ogromnych skoków mocy bym się nie spodziewał. Gdyby pozwolili tym bzykom osiągać taką moc jak w latach '80, wtedy z pewnością byłoby to cięższe do opanowania. Choć może faktycznie coś w tym jest, i byłby to krok w stronę większej ilości wyprzedzeń? Pożyjemy, zobaczymy, na razie możemy tylko teoretyzować

A co do przesiadki z V8 na V10, to tak, była ona regresem. Jeśli chodzi o pakiet V10 z TC kontra V8 bez TC, to być może masz rację. Chodzi o V10 bez TC. Albo jeszcze lepiej, V12 bez QuickShifta i TC.
Generalnie jednym z założeń zmniejszenia silników była chęć poprawy bezpieczeństwa, a więc ułatwienia prowadzenia się.

_________________
Yuji Ide & Sakon Yamamoto

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 17:49 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 14:42
Posty: 1461
yuji napisał(a):
. Ale skoro ta kosiarka ma osiągać 650 KM, to raczej nie będzie to turbina wielkości wiadra,

Będzie :D Wake up, mówimy o ponad 400 KM z 1000 cm3.

yuji napisał(a):
a więc jakichś ogromnych skoków mocy bym się nie spodziewał.,


Nie wiem czego się spodziewasz, tym bardziej, że z tego co widzę zieloniutkiego pojęcia nie masz w temacie- interesuje mnie raczej to co będzie :D

yuji napisał(a):
Gdyby pozwolili tym bzykom osiągać taką moc jak w latach '80, wtedy z pewnością byłoby to cięższe do opanowania.,


Będą osiągały. W latach 80 ładowało się kolosalne ciśnienie tylko na kwalifikacje a potem silnik nadawał się do pieca. Wszystko- o ile wcześniej nie wybuchło- momentalnie się deformowało.

yuji napisał(a):
Jeśli chodzi o pakiet V10 z TC kontra V8 bez TC, to być może masz rację


O to właśnie chodzi. Brak regresu.

yuji napisał(a):
Generalnie jednym z założeń zmniejszenia silników była chęć poprawy bezpieczeństwa, a więc ułatwienia prowadzenia się.


Nie bardzo. "zwiększenie bezpieczeństwa" to zmniejszenie prędkości na prostych, nie wiąże się automatycznie z łatwością prowadzenia.


Ostatnio edytowano 8 gru 2010, o 18:25 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 8 gru 2010, o 18:04 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Jeszcze jedna rzecz.
yuji napisał(a):
Im mniejszy i słabszy silnik, tym kierowca ma łatwiejsze zadanie.

Takiej zależności nie ma i nie było, trochę za duże uproszczenie jak na mój gust.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 9 gru 2010, o 06:11 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 3 cze 2005, o 06:21
Posty: 764
Lokalizacja: North of Indianapolis Brickyard
obecny trend w swiatowej motryzacji to zmniejszenie ilosci cylindow a zarazem zwiekszenie mocy silnika. Turbo ma dac extra power przy mniejszym zuzyciu paliwa. Ekologoczne sie zgadza a F1 z zalozenia ma dostaczac danych zeby kasa sie zgadzala. Ameryki nie odkrylem z tym ze zaczynam sie zastanawiac czy to beda nadal wyscigi czy moze tylko i wylacznie poligon doswiadczalny dla nowych technologi.

_________________
1-V-1994 [ ' ] []=^=[]
I ja mówię Ci, że ci co władzę mają robią syf i w tym syfie się tarzają,
I mówię ci, że ten kto ma władzę niech zawsze budzi w tobie odrazę

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 9 gru 2010, o 14:49 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 mar 2007, o 20:13
Posty: 1073
Lokalizacja: Okolice Wawy
No ale teraz koncerny przynajmniej bez sciemy beda sie mogli szczycic ze w cywilu wykorzystuja technologie z F1. Nedzna bo nedzna ale haslo reklamowe bedzie jak znalazl. Jeszcze jak by VAG wszedl to do Golfa 1.6 TSi pasowaloby jak znalazl :)9

_________________
The Game Begins Above 8000 RPM

MY FORMULA ONE

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:25 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 14:42
Posty: 1461
RaF_1 napisał(a):
Ameryki nie odkrylem z tym ze zaczynam sie zastanawiac czy to beda nadal wyscigi czy moze tylko i wylacznie poligon doswiadczalny dla nowych technologi.


To raczej nam nie grozi. Trzeba zdać sobie sprawę o co w tym wszystkim chodzi... Z punktu widzenia F1 przeskok na silniki turbo to haracz jaki trzeba będzie zapłacić aby móc funkcjonować w obecnym marketingowym eko świecie, pełnym eko lobbystów i innych terrorystów. Innymi słowy mówiąc- to zapewnienie sobie świętego spokoju dopóki nie pojawi się temat silników elektrycznych.

Rozwój nowych technologii? Transfer na drogi? Nie wydaje mi się. Jedyny transfer jaki tutaj wystąpi to przepływ w drugą stronę- know how o doładowaniu płynący do silnikowni F1 pogrążonych przez ostatnie kilkadziesiąt lat w silnikach atmosferycznych... Jak będą wyglądały regulacje? Ano mam wrażenie, że będzie to nic innego jak silnik ze "zwykłym" turbo, bezpośrednim wtryskiem i wio. Coś co defacto mieliśmy -naście lat temu w LM za sprawą Audi. To co możemy kupić-dajmy na to w zwykłym fiacie czy VałWeju- jest daleko z przodu jak dwustopniowe turbosprężarki z regulacją kąta łopatek zespolone z doładowaniem kompresorowym przy niskich obrotach, elektro-hydrauliczno mechaniczne sterowanie zaworami ssącymi itd. Przynajmniej to musiałoby zagościć w F1 i jeszcze coś nowego. W sporcie motorowym można co najwyżej technologię sprawdzić, nie tworzyć nową.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 9 gru 2010, o 22:03 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 27 lis 2004, o 17:03
Posty: 2594
Lokalizacja: Wrocław
No tak, to taka adaptacja rzeczywistości ekstremalnie wyczynowej do rzeczywistości drogowej, najpierw przejście z V10 3L na V8 2,4L zgodnie z tokiem myślenia: "mało kto może sobie kupić V10, V8 już prędzej" a teraz jeszcze bardziej nagięcie w stronę pozornego "podobieństwa" z tym co jeździ po drogach, by ludzie się bardziej identyfikowali z producentami, pomimo, że ma to niewiele wspólnego technicznie z tym co mogą sobie kupić w salonie. Podobnie było w motocyklowym Grand Prix, gdzie motorem napędzającym przejście z dwusuwów 500ccm na czterosuwy 1000 ccm (obecnie 800 ccm) było właśnie takie pozorne podobieństwo tego co na torze, do tego co można kupić.

_________________
Greg Moore. A legacy of spirit.
http://pl.youtube.com/watch?v=w2pvzbb162A

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 17 gru 2010, o 23:53 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
SirKamil, ponoc bedzie dobrze http://www.youtube.com/watch?v=j5LW8RJ0R1s :)

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 21 gru 2010, o 13:26 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 15:52
Posty: 2103
Lokalizacja: Warszawa
Zaproponowano dość radykalne zmiany aero na rok 2013:
BBC Sport - F1 - F1 cars set for major changes inspired by Head & Byrne

Cytuj:
* Much smaller front and rear wings;
* A far greater proportion of the total downforce of the cars will be created by the underfloor, compared to the wings;
* A major reduction in the amount of total downforce created by the car;
* To achieve this, the underfloor of the cars will be shaped along its length to generate downforce for the first time since the 1982 season - currently cars have bottoms that are flat between the wheels;
* The average proportion of a lap that a driver is able to spend on full throttle to be cut from 70% in 2010 to 50% in 2013;
* Tyres will remain large and chunky to ensure cornering speeds remain high.


Czyli:
- Dużo mniejsze przednie i tylne skrzydło
- Dużo więcej docisku ma być generowane przez podłogę, dużo mniej przez skrzydła
- Duża redukcja całkowitego docisku generowanego przez bolid
- Kształt podłogi taki, aby generował docisk (ostatnio tak było w 1982)
- Proporcje czasu, który kierowca spędza z gazem w podłodze na okrążenie ma spaść z 70% do 50%
- Opony mają pozostać duże, aby zapewnić wysoką prędkość w zakrętach

W tym tygodniu do zespołów ma trafić projekt tych przepisów.

Widać, że przepisy mają promować ściganie, podoba mi się to.

_________________
Robert Kubica, Kimi Raikkonen, Mark Webber - moi ulubieni kierowcy
Pagani Zonda F, R, Cinque - marzenie

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 21 gru 2010, o 14:42 
Offline
.
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 15:16
Posty: 342
Cytuj:
- Proporcje czasu, który kierowca spędza z gazem w podłodze na okrążenie ma spaść z 70% do 50%


A to jak chcą wprowadzić?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowe regulacje techniczne na sezon 2013.
PostNapisane: 21 gru 2010, o 14:55 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 15:52
Posty: 2103
Lokalizacja: Warszawa
To jest zamierzenie, a nie czysto techniczne ograniczenie.
Ograniczając znacząco przyczepność, będzie trzeba wcześniej hamować, później dodawać gazu, nie będzie się dało wchodzić we wszystkie zakręty na pełnym gazie itd.

_________________
Robert Kubica, Kimi Raikkonen, Mark Webber - moi ulubieni kierowcy
Pagani Zonda F, R, Cinque - marzenie

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group