F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 13 gru 2018, o 13:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 28 lip 2010, o 20:08 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Poza regulowalnym przednim (mialo być tylnym) skrzydlem, brakiem f-duct (??? prawda to czy mi sie zdaje???) i powrotem do KERS slyszliscie co jeszcze jest potencjalnie w planach?

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka


Ostatnio edytowano 28 lip 2010, o 20:23 przez warlock752, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 28 lip 2010, o 20:18 
Offline
.
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 16:51
Posty: 2533
Lokalizacja: Elbląg, Starogard Gdański
Dodatkowe linki przeciw urywaniu się kół.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 28 lip 2010, o 20:23 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Silniki bez zmian? :-(

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 28 lip 2010, o 21:12 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13477
Lokalizacja: Siedlce
A TO, tylko czy to pod zmiany techniczne ;)

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 29 lip 2010, o 01:59 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 wrz 2005, o 02:07
Posty: 3365
Lokalizacja: Stara Grzybowszczyzna/Bialystok
TO pod zmiany moralne. :)12

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 29 lip 2010, o 13:38 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 mar 2006, o 12:21
Posty: 1309
Brak podwójnych dyfuzorów.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 29 lip 2010, o 17:40 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 11 sie 2006, o 14:39
Posty: 2715
Standaryzacja balansu masy w autach F1, zakaz DD, nowe opony, regulacja tylnego skrzydła i zakaz regulacji przedniego, i podwyższenie masy auta do 640 kg (coraz bliżej masy Dallary IR5).

Silniki do 2013 będą te same na tych samych zasadach. Potem wracają 4-6 cylindrowe bzyki o pojemności ok. 1,5 L z turbinką i limitem energii do wykorzystania na wyścig (z tego co słyszałem moc silnika będzie w okolicach 600KM + 100 z KERS, a w FOTA rozmawia się o kilku standaryzowanych elementach aerodynamicznych poszycia jak pokrywa silnika, sidepody, nos)

_________________
" F1 jest sportem w którym 3 gości wymyśliło sobie kiedy rozbić auto na torze, tak żeby kolega z zespołu wygrał..." - Reyn

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 29 lip 2010, o 20:27 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Szkoda, ze limituja moc i prace nad samym silnikiem. Osobiscie wolabym calkowiete lub prawie calkowiete zamrozenie zmian w karoserii i areo bolidu... a z silnikiem robta co chceta... i tak 3 wyscigi musi wytrzymac.

Moze mam (pewnie tak) bledne pojecie o kosztach ale sadze ze tony komputerow, inzynierow, tunele areo. sa drozsze niz prace rozwojowe i szukanie najbardziej optymalnych rozwiazan w mechanice silnika...

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 30 lip 2010, o 15:50 
Offline
1 ostrzeżenie
1 ostrzeżenie
Dołączył(a): 18 cze 2007, o 18:20
Posty: 250
Lokalizacja: Warszawa
No niestety wolałbym by nie było speacjalnie żadnych zasad dotyczacyh silników i prędkosci wtedy byłaby jazda na maxa :D

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 30 lip 2010, o 17:19 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
No i trafiamy w pytanie, o innowacyjnosc F1, ta jest uwarunkowana sprzedaza autek, a te maja byc na wode :)_

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 30 lip 2010, o 17:20 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Czyli co... 2025 and hydrogen powered cars? czy wczesniej...

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 30 lip 2010, o 17:33 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
Wpierw elektryki, potem ogniwa wodorowe, a potem ...sie zobaczy :p
http://green.autoblog.com/2010/05/26/vi ... ric-racer/
http://www.wired.com/autopia/2010/05/to ... l-vehicle/
http://www.formulazero.nl/pagina/home/detail/home

Motorki po Isle of Man juz sie scigaly :p
http://www.egrandprix.com/
http://www.youtube.com/watch?v=EFRt0704EkM

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 4 sie 2010, o 17:38 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 01:12
Posty: 705
TobaccoBoy napisał(a):

Silniki do 2013 będą te same na tych samych zasadach. Potem wracają 4-6 cylindrowe bzyki o pojemności ok. 1,5 L z turbinką i limitem energii do wykorzystania na wyścig (z tego co słyszałem moc silnika będzie w okolicach 600KM + 100 z KERS, )


Nie no , kurcze 1,5 litra ?! masakra
Ale przynajmniej KERS będzie wtedy bardziej przydatny.

_________________
Michael Schumacher
Max Biaggi
Carlos Sainz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 4 sie 2010, o 22:01 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2009, o 20:55
Posty: 1141
:)88 mur:) Ktoś się podejmie próby tłumaczenia, jak to było kiedys?

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 4 sie 2010, o 22:56 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 14:42
Posty: 1461
Kiedyś.. w F1, w kontekście silnika 1500 cm3... to mocno szeroki zakres materiału;) Naturalnie, era turbo i tak dalej, ale można krócej- planowane 670 kucy + powyżej 100 z KERS przez kilka sekund sprawi, że pary na kołach będzie niezauważalnie mniej, zwłaszcza, że obciążenie paliwem na starcie wyścigu zauważalnie spadnie (moc/masa i te inne czary no nie). Po przejściu z V10 na V8 ubyło dobre 2 stówy i - niesamowie wprost- obyło się bez tragedii... Nikt nie płakał również gdy w kwalifikacjach na atmosferykach kwalifikowano się na pół tysiąca słabszych silnikach niż "przedwczoraj" w latach turbo.

Jedyne nad czym można się zastanawiać to układ cylindrów. Najbardziej modny jest układ L4 (R4), ale coś takiego trzeba będzie ładować w specjalne ramy- silnik elementem nośnym/układ bolców mocujących- jak silniki BMW M12/13 oparte na quasi seryjnych blokach, makaron wydechowy wyjdzie na jedną stronę (a przecież mamy dyfuzory wspomagane gazami spalinowymi, które przy turbo dostaną jeszcze więcej pary) no i/więc jedno duże turbo o nadmiernej bezwładności- czyli moc niedogodności konstrukcyjnych... najprawdopodobniej przepchnie V6stki... a że to takie nieekologiczne i niepasujące do transferu_technologii_F1_na_drogi (widział kto downsizing w formie V6 przy 1,5 litra :lol: ) jakoś się przemilczy i będzie dooobrze.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 5 sie 2010, o 07:25 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30 kwi 2004, o 11:36
Posty: 1669
Lokalizacja: Piła
no i chyba latwiej ujazmic takie V6 1,5 niz chociazby 2,0 V10 wiec znowu latwiej bolidem bedzie jechac ... mam racje ?

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 5 sie 2010, o 07:38 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13477
Lokalizacja: Siedlce
Chyba nie, bo jeszcze turbo i ta dziura?

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 5 sie 2010, o 07:54 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 16:29
Posty: 202
SirKamil napisał(a):
widział kto downsizing w formie V6 przy 1,5 litra :lol: .


Zdaje się, że w latach siedemdziesiątych Ford wymodził silnik V6 o pojemności 1,6. Jednocześnie produkował swoje V6 o pojemnościach 2.0, 2.3, 2.8. Nie jestem pewny czy ten 1,6 nie był po prostu tym 2.0, tyle że z mniejszą średnicą cylindra.

No ale to nie w sporcie i nie turbo.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 5 sie 2010, o 10:37 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 14:42
Posty: 1461
Sir PhoeniX napisał(a):
no i chyba latwiej ujazmic takie V6 1,5 niz chociazby 2,0 V10 wiec znowu latwiej bolidem bedzie jechac ... mam racje ?


Przyznam, że nie wiem co chodzi w tym toku rozumowania. Łatwiej, bo V6 a nie V10, bo 2.0 a nie 1.5... czy że n/a vs turbo?

jdaniels napisał(a):
SirKamil napisał(a):
widział kto downsizing w formie V6 przy 1,5 litra :lol: .


Zdaje się, że w latach siedemdziesiątych Ford wymodził silnik V6 o pojemności 1,6. Jednocześnie produkował swoje V6 o pojemnościach 2.0, 2.3, 2.8. Nie jestem pewny czy ten 1,6 nie był po prostu tym 2.0, tyle że z mniejszą średnicą cylindra.

No ale to nie w sporcie i nie turbo.


Mazda miała 1.8 V6, wiele było dwulitrówek.... kiedyś, ale chodzi o coś innego, o teraźniejszości. Obecnie na drogach mamy trend redukcji nie tylko pojemności ale i liczby cylindrów- przy wspominanej pojemności ~1500 ccm , najchętniej produkowaliby układ R3... mniejsza masa, opory wewnętrzne, liczba cykli, większe wysilenie, krótsza żywotność i obrót w autoryzowanych serwisach :)18 W każdym razie taki silnik-1.5 V6 z punktu widzenia podstawowych założeń konstrukcyjnych, jest dla drogowej motoryzacji tylko odrobinę mniej abstrakcyjny niż 2,4 litrowe V8 (na drogach zwykle rzędowa czwórka) kręcący 18 tys obr/min... ale ten fakt jak wspomniałem sprawnie się przemilczy, na rzecz zachwalania nowoczesnego i wydajnego układu odpowiedzialnego za napełnianie cylindrów... a który z kolei i tak nie zbliży pod względem zaawansowania do drogowego niemieckiego patentu Schaefflera Uniair, znanego szerzej jako Multiair we Fiacie.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiany techniczne na rok 2011
PostNapisane: 5 sie 2010, o 12:00 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30 kwi 2004, o 11:36
Posty: 1669
Lokalizacja: Piła
SirKamil napisał(a):
Sir PhoeniX napisał(a):
no i chyba latwiej ujazmic takie V6 1,5 niz chociazby 2,0 V10 wiec znowu latwiej bolidem bedzie jechac ... mam racje ?


Przyznam, że nie wiem co chodzi w tym toku rozumowania. Łatwiej, bo V6 a nie V10, bo 2.0 a nie 1.5... czy że n/a vs turbo?


Mialem na mysli ze bolidy coraz latwiej jest prowadzic, coraz mniejsza moc silnikow ...
z poteznym nadmairem mocy naprawde trzeba uwazac jak wciskac pedal a nei jak teraz prawie odrazu w podloge.

Byc moze z tym Turbo bedzie trudniej ?

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group