F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 12 gru 2018, o 23:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 11:49 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2009, o 20:55
Posty: 1141
warlock752 napisał(a):
Zakladam (chyba slusznie), ze w latach 90' - czesci samochodu odpowiedzialen za docisk areodynamiczny mialy o wiele mniejsze znaczenie niz dzis. Innymi slowy mialy duzo mniejszy % udzial w utrzymaniu auta na torze niz obecnie.Zgadza sie czy nie?

Nie.... To był nadal bardzo duży udział. Do tego w latach 90 (93 sezon) była masa elektroniki, tak więc rola kierowcy była jeszcze mniejsza niż obecnie.

warlock752 napisał(a):
- po to jest FIA aby jakoś te sanse wyrównywac - bo chyba w tym kierunku od kilklu lat ma iść F1? Inaczej faktycznie zostaniemy z 3-ma teamami, ktorych i tak nikt nie bedzie chcial ogladac.

No i był pomysł - ograniczone budżety. Ale jakoś Ferrari i reszta FOTY nie była zbyt chętna :)18

warlock752 napisał(a):
Wydaje mi sie, ze w najblizszych latach "bedziemy" stac przed wyborem albo wlasnie takiego ograniczenia w rozwoju przynajmniej czesci działow bolidu F1... albo całkowitego zunigikowania samochodu jak ma to miejsce w innych seiach wyścigowych (a o czym juz FIA bąkała kilka razy)

Zunifikowania nigdy nie będzie, zresztą FIA nigdy tego nie chciała (a przynajmnie ja sobie nie przypominam :roll: ). A ograniczenia w rozwoju doprowadzą do tego o czym już pisałem - przekierowanie środków na inne obszary. Jedyne sensowne rozwiązanie to ograniczone budżety i w ramach tego wolność techniczna.

warlock752 napisał(a):
Niewiele.... dlaczego nie powiedziec jasno - skrzydlo z przodu i tylu moga byc np. jedno lub gora dwu poziomowe. Ogolna powierzchnia docisku nie moze przekroczyc 50% obecnej.

No przecież to właśnie zrobiono w 2009 roku :roll:

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 12:02 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
No przecież to właśnie zrobiono w 2009 roku

Tyle, że z marnym skutkiem... no może przesadzam... ale dalej swoboda w tworzeniu i wielkość elementów areo są chyba zbyt duże.

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 13:41 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13477
Lokalizacja: Siedlce
warlock752 napisał(a):



I pewnie, ze zespoly beda robic wszystko aby zostawic soebie jak najwieksze pole manewru w rozwoju auta ale przepisy sa tworzone przez FIA (czesto wbrew woli zespolow). Z drugiej strony samym zespolom powinno zalezec aby F1 miala jak najwiecej fanow i widzow bo wtedy prawa do transmiji (zyskami z kotrych sie przeciez dziela) beda wieksze.


To zobacz kto był w grupie roboczej do spraw wyprzedzania ;)

Co do skrzydeł, to nakazać, że to ma być prosta "decha" bez żadnych zagięć, ugięć, nagięć, skrzydełek itp. najwyżej ze może mieć kilka możliwości jej ustawienia, które by można wybrać przed kwalifikacjami ;)
A co do podłogi dyfuzorów itp, to może niech to wszystko będzie definiowane jako powierzchnie płaskie jednolite :D ot takie pudło, bez wgięć, ugięć itp ;)


Jakoś nie chciał bym oglądać F1 w ogóle bez skrzydeł.

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 13:51 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Zwykle najprostsze rozwiazania (zapisy, w tym wypadku) sa najskuteczniejsze :-)
Pewnie, ze skrzydla musza byc, w koncu to ma jezdzic w zakretach szybciej niz Kia Cee'd - ale chyba obecny ksztalt gdzie wyscig o dziesiate czesci sekundy odbywa sie tylko w areodynamice jest spora przesada?

To faktycznie sprawia, ze wyprzedzanie jest prawie niemozliwe bo auta wbrew pozorom sa do siebie bardzo podobne. Kierowcy jednak nie :-)

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 lip 2010, o 13:26 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 lut 2010, o 12:11
Posty: 374
http://www.youtube.com/watch?v=vR07o6yIegg - ładnie widać uginanie :)

_________________
"R31, ze swoim pomysłowym wydechem, to słodka maszyna, która zasługuje na lepsze traktowanie niż to, które obecnie zapewniają jej Pietrow i Heidfeld". - David Kennedy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 lip 2010, o 13:33 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 cze 2008, o 20:09
Posty: 335
Ja to nie sa ruchome elementy aero, to nie wiem co moze nimi byc...

_________________
Vodafone McLaren Mercedes

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 lip 2010, o 13:42 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Za troche sie okaze, ze dodatkowe spoilery beda monowane na kasku kierowcy, w koncu nie jest integralna czescia samochodu :-)
Ciekawe czy chlopaki juz w szyje pakuja na gymach ?

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 lip 2010, o 15:56 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 20 cze 2010, o 12:50
Posty: 258
F1 to dzis tylko aero, nie ma juz nawet tej mocy w silnikach, wiec pojscie w braki w aerodynamice chyba by nam nasza krolowa zamordowaly.

_________________
McLfan napisał(a):
Widzę zło w Alonso

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji!

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 lip 2010, o 17:23 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 11 sie 2006, o 14:39
Posty: 2715
warlock752, bierzesz zwracanie Ci uwagi jak atak personalny, a ja Ci tłumaczę, byś najpierw zapoznał się dogłębniej z tematem w kilku bardziej tematycznych serwisach jak choćby f1technical czy forum 10-10, a dopiero potem próbował podejmować dyskusję, gdy ktoś swoja argumentację opiera na osobistych odczuciach, a nie twardych faktach.

Cytuj:
Nie powiecie mi przeciez, ze nie chcielibyscie o 100% więcej walki kolo w kolo na torze niz obecnie?

F1 to maszynka do robienia kasy, a nie rywalizacja sportowa i to od 4 dekad. Nie będzie walki koło w koło, jeśli w układzie promotorzy mistrzostw - zespoły - kierowcy czysta matematyka nadal będzie wykazywać, że to nie opłacalne.
Od akcji na torze są inne serie, wbrew pozorom (i poglądom wielu - dziwnym trafem europejskich - fanów F1) "królowa sportów motorowych" jest naga, a jesli przestaniemy patrzeć na bzdury z przekazów PR i kasę to i na tym nie ma co oka zawieszać....

Cytuj:
Z drugiej strony samym zespolom powinno zalezec aby F1 miala jak najwiecej fanow i widzow bo wtedy prawa do transmiji (zyskami z kotrych sie przeciez dziela) beda wieksze.


Zespoły nie zarabiają na fanach, a na umowach sponsorskich i franczyzie. Jedyne działania jakie są kierowane przez zespoły w stronę widzów to markowanie zmian i tony PRwskiej papki, a że 95% ludzkości to prosty, tępy motłoch bez większych zdolności do samodzielnego kreowania poglądów to zadanie nie jest wcale tak trudne.

_________________
" F1 jest sportem w którym 3 gości wymyśliło sobie kiedy rozbić auto na torze, tak żeby kolega z zespołu wygrał..." - Reyn

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 lip 2010, o 20:15 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Obawiam sie, ze niestety masz racje.
Zespoly (w zasadzie wszystkie) sa po to by zarabiac. Zastanawiam sie tylko jak duza trzeba miec odwage by inwestowac w cos tak kruchego jak chocby HRT?
Czy Williams jest jedynym zespolem w ktorym, kasa (choc wazna) nie jest najwazniejsza i sa tam tez po to by sie scigac?
Czy z F1 z przed 20-30 lat nic juz nie zostalo i nie da sie do tego wrocic?

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 26 sie 2010, o 14:22 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 wrz 2006, o 07:42
Posty: 2023
Lokalizacja: Częstochowa
Charlie zapowiedział nowe testy elastyczności skrzydeł przed GP Belgii oraz elastyczności podłóg przed Monza:
http://www.f1.pl/Artykul.82+M5de0e69f015.0.html
Wiem, że ugięcie skrzydła nie jest być może proporcjonalne do przyłożonej siły, ale skoro będzie się je obciążać 2x większą siłą /1000 N zamiast 500/, to po kiego dopuszcza się również możliwość 2x większego ugięcia końcówek /do 20 mm/ zamiast 10 mm - tak jak było dotychczas? :o
Zdaje się, że te nowe "testy" są tak obliczone, aby nikomu nie wyrządzić krzywdy :D
Przecież to skrzydło - szczególnie w RBR - tańczy z dołu do góry i z góry na dół w amplitudzie dobrych 5-6 cm. I to nie tylko końcówki, ale płat na osi nosa również.
Jeżeli mają podobnie "rozbrykaną" podłogę na wysokości rozdzielacza strugi, to "sztywna" konkurencja jest pozbawiona jakichkolwiek szans na nawiązanie walki. Oni dzięki temu zyskują tak wielką przewagę docisku /od podwozia/ przy większych prędkościach, o którym reszta może tylko pomarzyć.
Newey'owi i spółce należy się za to Nobel, a FIA musi się poważnie zastanowić nad sensem używania przez siebie pojęcia "sztywność" i "elastyczność" w regulaminie technicznym i w warunkach stosowanych testów ugięć elementów aero, bo obecne ich testy są może i dobre, ale do badania próbek żelu balistycznego.
Albo docenią innowacyjność konstruktorów i kompletnie zmienią /zaostrzą/ warunki testów ugięć, albo niech sobie całkiem z tym dadzą spokój, dając dowolność konstruktorom, bo za każdym razem tylko się kompromitują.

_________________
My Son, my Everything, my Eternal Love

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 sie 2010, o 08:12 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 31 lip 2009, o 18:34
Posty: 150
Lokalizacja: mazowsze
Widać gołym okiem że chodzi o testy liniowości odkształceń. Może jest podjerzenie że RedBulle wymyśliły skrzydło które przy obciążeniu 50 kg odkształca się 10mm a przy obciążeniu 100 kg już 40 mm? Tym samym przechodzi testy ale na torze daje większą przewagę. Z drugiej strony: co w tym złego? Jak regulamin nie został złamany to skrzydło jest ok.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 sie 2010, o 09:30 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 cze 2008, o 20:09
Posty: 335
Przejda te testy bezproblemowo.
Ich skrzydla sa tak samo sztywne jak u innych ekip.
One sie nie uginaja ale odchylaja w calosci.
Nie mam pojecia jak oni to robia...

_________________
Vodafone McLaren Mercedes

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 sie 2010, o 10:58 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 wrz 2006, o 07:42
Posty: 2023
Lokalizacja: Częstochowa
Skoro tak, to wygląda na to, że odkształca się, albo; samo mocowanie skrzydła do nosa, sam nos, a może jedno, drugie i płat po trochu :o
Może jest tak, że cały trik jest w jakimś "ruchomym" połączeniu nosa z monocokiem ?

_________________
My Son, my Everything, my Eternal Love

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 sie 2010, o 11:16 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 cze 2008, o 20:09
Posty: 335
oliwierson napisał(a):
Może jest tak, że cały trik jest w jakimś "ruchomym" połączeniu nosa z monocokiem?
Tak wlasnie mi sie wydaje...

_________________
Vodafone McLaren Mercedes

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 sie 2010, o 12:21 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 wrz 2006, o 07:42
Posty: 2023
Lokalizacja: Częstochowa
Po paddocku F1 krążą podejrzenia, że ponoć sprytnie skonstruowana-uginająca się podłoga powoduje odchylanie w dół przedniego skrzydła.
Jakoś nie mogę tego "przełknąć", bo jakby tak rzeczywiście miało być, to trza byłoby pokonać na dodatek sztywność przedniego zawieszenia / wahacze, sprężyny, amortyzatory/ ...???
Kiedyś pewnie ktoś ujawni ten "patent".

_________________
My Son, my Everything, my Eternal Love

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 wrz 2010, o 23:50 
Offline
.
Dołączył(a): 26 lip 2003, o 13:16
Posty: 1177
ech, a to wszystko przez te bezmyślne ograniczanie pozostałych częsci. Bo widzicie kiedyś aero nie było tak ważne nie tylko z powodu stosunkowo niepełnej wiedzy na temat aerodynamiki, ale i z prozaicznego powodu, że silnikiem, zawieszeniem, masą itp można było osiągnąc conajmniej porównywalne rezulataty. A w rezultacie bolidy były rózne, jedne lepsze w zakrętach, innne na prostych, jednamiały opony lepsze w wolnych zakrętach inne w szybkich. Były więc na torze fragmenty przewagi jednego nad drugim.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 29 wrz 2010, o 07:51 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 4 kwi 2004, o 16:17
Posty: 332
Lokalizacja: Gliwice
Tak, ale wtedy nie istniały urządzenia typu Albert, które optymalizowały wszystkie parametry tak, by czas okrążenia był najmniejszy. Do tego od wielu lat w f1 jest stagnacja (stabilizacja?) technologiczna i regulaminowa co również doprowadza do optymalizacji ze strony czynnika ludzkiego. W efekcie wszystkie bolidy są do siebie podobne, mają podobne parametry i podobną charakterystykę. Bez wprowadzenia poważnego zakłócenia w ten ustabilizowany układ nie będzie warunków do pojawienia się różnorodności.

_________________
Moim zdaniem seks to jedna z najpiękniejszych, najbardziej naturalnych i najzdrowszych rzeczy, jakie można kupić za pieniądze.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 1 paź 2010, o 18:39 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
W pazdziernikowym Racecar jest obszerny art

Obrazek
Untitled by lutbar, on Flickr

Obrazek
1 by lutbar, on Flickr

Obrazek
2 by lutbar, on Flickr

Obrazek
3 by lutbar, on Flickr

Magazyn jeszt dostepny online http://www.zinio.com/search/index.jsp?p ... ton=Search jakis czas temu byla darmowa rejestracja , moze nadal jest dostepny za darmo

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 12 paź 2010, o 13:29 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 wrz 2006, o 07:42
Posty: 2023
Lokalizacja: Częstochowa
Na Suzuce, pomimo zaostrzonych testów, skrzydła Byczków znowu orały asfalt.
Co by nie mówić i jak by nie traktować tych ich sztuczek, to trzeba stwierdzić, że doskonale "omijają" badania ugięć.
Wrócili z tym patentem do Japoni po udanej pogoni ALO w ostatnich wyścigach.
Widać, że w tym elemencie tkwi ich główna (ale na pewno nie jedyna) siła i przewaga nad konkurencją, więc postawili wszystko na jedną kartę.
Jeżeli FIA miałaby (chciała) temu zaradzić na przyszły sezon, to w jeden sposób: brak minimalnej odległości skrzydła od podłoża. Zarówno na końcach, jak i pośrodku. :)4 :wink:

_________________
My Son, my Everything, my Eternal Love

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group