F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 18 sty 2018, o 02:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie...
PostNapisane: 27 lip 2010, o 12:34 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Czytalem sobie dzis artykulik na gazecie, http://www.sport.pl/F1/1,96296,8182468,F1__Eric_Boullier__Szasne_Pietrowa_rosna.html.
Na samym koncu jest wypowiedz szefa Renault, cytuje:
- Brakuje nam systemu F-duct. To wielka strata, szczególnie w Niemczech, gdzie tor jest krótki i ma dwie długie proste. Jednak to nie wszystko. Musimy poprawić się także w innych obszarach. Ferrari zrobiło wielki postęp i wiemy dlaczego - chodzi o przednie skrzydło. My nie chcemy obierać tej drogi, bo nie jesteśmy pewni czy jest ona legalna - tłumaczył Eric Boullier.

Ktos wie o co chodzi?

"Zedytowany" tytuł.
Moderator

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka


Ostatnio edytowano 27 lip 2010, o 13:02 przez warlock752, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w Ferrari?
PostNapisane: 27 lip 2010, o 12:37 
Offline
.
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 16:51
Posty: 2533
Lokalizacja: Elbląg, Starogard Gdański
Przeczytaj temat o GP Niemiec. Tam jest rozmowa na temat tych skrzydeł Ferrari i Red Bulla.

I jeszcze artykuł z głównej. http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/121306-elastyczne-skrzydlo-red-bulla-na-filmie.html
Tutaj mowa o Red Bullu, ale Ferrari ma podobne rozwiązanie.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w Ferrari?
PostNapisane: 27 lip 2010, o 12:57 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
THX, nie zauwazylem tego newsa.
Przy okazji... w ostatnim Top Gear jest fajne wspomnienie Senny.
Clarkson mowi o tym, ze bolidy byly w tamtych czasach istnymi potworami: 1200KM (silniki turbo), manualna skrzynia i w zasadzie zero docisku areodynamicznego.
Sporo zatem widowiskowych wyprzedzan, nawet jest pokazane jedno gdy (juz nie pamietam kto) bolid wyprzedza drugi na wejsci w zakret po zewnetrzne BOKIEM.... po czym kierowca wyprowadza auto z uslizgu i jedzie ale juz z przodu.

Dlaczego zatem (skoro tak duzo sie mowi o uatrakcyjnieniu wyscigow) FIA nie ograniczy w drastyczny sposob areodynamiki bolidow (dajac za to np. wiecej opon na weekend - jadacy ostro skorzystaja, delikatnie nie :-).
Teamy zaoszczedza na komputerach, tunelach i kosmicznych technologiach a bardziej bedzie sie liczyc nie projekt z komputera tylko to jak kierowca czuje asfalt.

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w Ferrari?
PostNapisane: 27 lip 2010, o 13:05 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13235
Lokalizacja: Siedlce
warlock752 napisał(a):
Dlaczego zatem (skoro tak duzo sie mowi o uatrakcyjnieniu wyscigow) FIA nie ograniczy w drastyczny sposob areodynamiki bolidow (dajac za to np. wiecej opon na weekend - jadacy ostro skorzystaja, delikatnie nie :-).


Bo to nie ekologiczne ;)

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 13:14 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Eeee. tam nie ekologiczne... :-) serio... jesli mozecie sobie zobaczyc 5 odcinek TG to warto. Kompilacja scen, wypowiedzi kierowcow, itd.... o Sennie miodzio.
I faktycznie widac, ze do polowy lat 90' te auta jezdzily jednak zupelnie inaczej.
Walki kolo w kolo bylo znacznie wiecej.
Mysle, ze z obecnych kierowcow jest tylko kilku w stawce, ktorzy potrafiliby tak jezdzic (i Massa nie jest jednym z nich :-) hihih

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w Ferrari?
PostNapisane: 27 lip 2010, o 14:07 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
warlock752 napisał(a):
Clarkson mowi (...) w zasadzie zero docisku areodynamicznego.

Oglądaj Clarksona, oglądaj, on się na tym zna. :)33

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 14:14 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Potwierdza to tez (w tym samym programie) Coulthard, Brundle i kilku innych kierowcow, Ci chyba wiedza o czym mowia?
To wyprzedzenie o ktorym pisalem jest w trakcie wywiadu z Hamilotnem, kiedy Clarkson pyta go o wrazenia z jazdy Mc MP5 - ostatnim "turbo potworem".
Naprawde szkoda, ze F1 nie chce wrocic troche do korzeni.

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 14:55 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 15:52
Posty: 2103
Lokalizacja: Warszawa
warlock752, chyba nie myślisz, że bolidy były wyposażone w takie wielkie skrzydła tylko po to, żeby nie generować docisku?

_________________
Robert Kubica, Kimi Raikkonen, Mark Webber - moi ulubieni kierowcy
Pagani Zonda F, R, Cinque - marzenie


Ostatnio edytowano 27 lip 2010, o 15:03 przez thuGG, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w Ferrari?
PostNapisane: 27 lip 2010, o 15:02 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
A tu inny material z glownej
http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomo ... galne.html

Wielki Wódz napisał(a):
[Oglądaj Clarksona, oglądaj, on się na tym zna. :)33

Hehe, jak znajdziesz chwilke, to po pracy ( nie dam rady w , mam dwa lapy do zrobienia) wrzuce filmik o Sennie, ktory Clarkson przygotowal, bo Hamilton zasiadl do Senny Maka i smigal po Silverstone

Uprzedzajac Twoja odpowiedz , warto posluchac jak zmienia zdanie ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 27 lip 2010, o 15:27 przez Lutbar, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 15:25 
Offline
.
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 18:58
Posty: 488
Tutaj wycinek z 4 odcinka 15 sezonu Top Gear o którym wyżej pisze warlock752 i Lutbar :
http://vimeo.com/13656079

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 16:25 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
thuGG napisał(a):
warlock752, chyba nie myślisz, że bolidy były wyposażone w takie wielkie skrzydła tylko po to, żeby nie generować docisku?


W porównaniu do obecnych skrzydel byly malutkie, bez zadnych lotek, statecznikow i innych pierdół.
Poza tym podłoga pewnie była po prostu płaska, w kazdym razie bez rozbudowanych zasysaczy.

Moze ktos wie dla porownania... ile przyczepnosci (w %) daja w dzisiejszych bolidach opony i areo i jak to bylo odpowieni w okolicy roku 1990...

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 16:35 
Offline
.
Dołączył(a): 7 lut 2010, o 18:58
Posty: 488
Zdjęcia z testów przedsezonowych:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 19:22 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13235
Lokalizacja: Siedlce
Wow czemu ja nie zauważyłem takiego pająka przed sezonem, chyba nie tylko ja, bo jakoś nie pamiętam żadnej dyskusji o tym ani nawet wspomnienia, a to chyba nie jest jakiś standardowy sprzęt do pomiarów :o

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 19:28 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
Fakt, jakos wzmianki o takim testowaniu przedniego skrzydla mnie tez omineły.

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 20:22 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 11 sie 2006, o 14:39
Posty: 2715
Cytuj:
Clarkson mowi o tym, ze bolidy byly w tamtych czasach istnymi potworami: 1200KM (silniki turbo), manualna skrzynia i w zasadzie zero docisku areodynamicznego.
Sporo zatem widowiskowych wyprzedzan, nawet jest pokazane jedno gdy (juz nie pamietam kto) bolid wyprzedza drugi na wejsci w zakret po zewnetrzne BOKIEM.... po czym kierowca wyprowadza auto z uslizgu i jedzie ale juz z przodu.

Dlaczego zatem (skoro tak duzo sie mowi o uatrakcyjnieniu wyscigow) FIA nie ograniczy w drastyczny sposob areodynamiki bolidow (dajac za to np. wiecej opon na weekend - jadacy ostro skorzystaja, delikatnie nie :-).
Teamy zaoszczedza na komputerach, tunelach i kosmicznych technologiach a bardziej bedzie sie liczyc nie projekt z komputera tylko to jak kierowca czuje asfalt.

:)9 Ty z tym na poważnie...

Po pierwsze zapoznaj się z podstawowymi prawidłami aerodynamiki, by bujdy pt "w zasadzie zero docisku aerodynamicznego" odstawić na bok. Dodam tylko, że kwestia kluczową była optymalizacja aerodynamiki poszycia i wysokość i konstrukcja podłogi przed GP Niemiec'94. No i kwestia opon - gdyby uzyto najbardziej miękkich mieszanek z połowy lat 90' (czyli wtedy, gdy zabawa zaczęła naprawdę przybierać na sile) miałyby one parametry porównywalne z ultra twardymi gumami jakie dziś zespoły używają do road shows...

Po drugie zakładanie, że zespoły F1 kierują się czymś więcej niż tylko egoistycznymi pobudkami i samoistnie zrezygnują z możliwości dokopywania konkurencji - C'mon , na jakim ty świecie żyjesz...

Do do skrzydeł - ja tam nie widzę nic podejrzanego - skoro te elementy przeszły próby FIA to znaczy, że są zgodne z regulaminem. Kazusu a'la Ferrari-Australia 2006 na razie nie widac....

_________________
" F1 jest sportem w którym 3 gości wymyśliło sobie kiedy rozbić auto na torze, tak żeby kolega z zespołu wygrał..." - Reyn

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 27 lip 2010, o 21:55 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30 kwi 2004, o 11:36
Posty: 1556
Lokalizacja: Piła
TobaccoBoy napisał(a):
Cytuj:
...Kazusu a'la Ferrari-Australia 2006 na razie nie widac....


Moze masz na mysli 2007 ? jezeli nie to co tam bylo w 2006 jakos nie zapamietalem 8)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 09:51 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
TobaccoBoy napisał(a):

Po pierwsze zapoznaj się z podstawowymi prawidłami aerodynamiki, by bujdy pt "w zasadzie zero docisku aerodynamicznego" odstawić na bok. Dodam tylko, że kwestia kluczową była optymalizacja aerodynamiki poszycia i wysokość i konstrukcja podłogi przed GP Niemiec'94. No i kwestia opon - gdyby uzyto najbardziej miękkich mieszanek z połowy lat 90' (czyli wtedy, gdy zabawa zaczęła naprawdę przybierać na sile) miałyby one parametry porównywalne z ultra twardymi gumami jakie dziś zespoły używają do road shows...

Po drugie zakładanie, że zespoły F1 kierują się czymś więcej niż tylko egoistycznymi pobudkami i samoistnie zrezygnują z możliwości dokopywania konkurencji - C'mon , na jakim ty świecie żyjesz...

Do do skrzydeł - ja tam nie widzę nic podejrzanego - skoro te elementy przeszły próby FIA to znaczy, że są zgodne z regulaminem. Kazusu a'la Ferrari-Australia 2006 na razie nie widac....


1. Twierdzisz zatem, ze bolid F1 w 1990-94 mial taki sam docisk aredynamiczny jak obecne maszyny??? Chyba nie,, ale powiem szczerze, ze nie bardzo rozumiem Twoj wywod dotyczący areodynamiki. Z tymi oponami (i road shows) tez nie bardzo wiem jak to odniesc do obecnych mieszanek i opon w F1.

Zakladam (chyba slusznie), ze w latach 90' to glownie opony i kierowca utrzymywali bolid na drodze. Spojlery oczywiscie byly ale cala areodynamika bolidu nie byla rozbudowana tak jak dzis. Stad tez moje pytanie wyzej - jaki byl i jest % stosunek generowanej przyczepnosci. Czyli np. w 1993-94 r. ze 100% przyczepnosci i % przenosily opony a ile % dawal docisk i jak ten stosunek wyglada dzis.

2. To czym kieruja sie zespoly F1 to jedno a to czym kieruje sie FIA to drugie. Jesli zechcesz sprawdzic to pomiedzy oboma cialami dochodzilo juz do wiekszych czy mniejszych konfliktow w zwiazku z przepisami. Biorac pod uwage ciecia kosztow z jednej strony (podobno niezbede) i chec uatrakcyjnienia wyscigow z drugiej (podobno sa narzekania w tej kwestii) stopniowe ale ciagle ograniczanie elementow areodynamicznych wydaje sie miec sens. Posiadanie i utrzymanie tunelu areodynamicznego przez zespol tanie nie jest. Jesli sie okaze, ze w zwiazku z przepisami czesci areo. maja niewielki wplyw na przyczepnosc bolidu, nie mozna czesci modyfikowac w sezonie, itd...itd... wydatki (stale) z tym zwiazane odpadna lub zostana mocno ograniczone. Mamy obecnie sytuacje, w ktorej jest jeden dostawca takich samych opon dla wszystkich (i tak chyba pozostanie na dluzej) zatem wszyscy maja identyczną przyczepnosc (potencjalnie) generowana przez same opony. Jesli ograniczymy przyczepnosc generowana areodynamike bolidu - caly czas bogaci beda tu lepsi niz biedniejsi) pozostanie to co z takiego zestawienia jest wstanie wydusic sam kierowca.

Jest wtedy szansa, ze z jednej stony bedzie wiecej akcji na torze a z drugiej, ze dobry kierowca nawet z malej stajni bedzie mial szanse na zwyciestwo w normalnym wyscigu (tak jak sie to zdazalo w przeszlosci i juz od dobrych kilku lat nie - w normalnym wyscigu, bez deszczu i innych niespodzianek).

I pewnie, ze zespoly beda robic wszystko aby zostawic soebie jak najwieksze pole manewru w rozwoju auta ale przepisy sa tworzone przez FIA (czesto wbrew woli zespolow). Z drugiej strony samym zespolom powinno zalezec aby F1 miala jak najwiecej fanow i widzow bo wtedy prawa do transmiji (zyskami z kotrych sie przeciez dziela) beda wieksze.

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 10:11 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2009, o 20:55
Posty: 1141
warlock752 napisał(a):
Zakladam (chyba slusznie), ze w latach 90' to glownie opony i kierowca utrzymywali bolid na drodze.

To źle zakładasz. To o czym piszesz miało miejsce gdzieś w latach 50 i 60. Odkąd tylko pojawiły się pierwsze skrzydła rola aero rosła coraz bardziej, osiągając punkt kulminacyjny w czasach groundeffectu, a potem gdzieś pomiędzy 2005 a 2008.

warlock752 napisał(a):
Posiadanie i utrzymanie tunelu areodynamicznego przez zespol tanie nie jest. Jesli sie okaze, ze w zwiazku z przepisami czesci areo. maja niewielki wplyw na przyczepnosc bolidu, nie mozna czesci modyfikowac w sezonie, itd...itd... wydatki (stale) z tym zwiazane odpadna lub zostana mocno ograniczone.

Wydatki nigdy nie zostaną ograniczone. Conajwyżej będą skierowane na inne obszary. Ale Ferrari nadal będzie wydawać te 300 mln (przykładowo) a taki HRT 30.

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 10:27 
Offline
.
Dołączył(a): 28 mar 2010, o 12:18
Posty: 61
pieczar napisał(a):
warlock752 napisał(a):
Zakladam (chyba slusznie), ze w latach 90' to glownie opony i kierowca utrzymywali bolid na drodze.

To źle zakładasz. To o czym piszesz miało miejsce gdzieś w latach 50 i 60. Odkąd tylko pojawiły się pierwsze skrzydła rola aero rosła coraz bardziej, osiągając punkt kulminacyjny w czasach groundeffectu, a potem gdzieś pomiędzy 2005 a 2008.

warlock752 napisał(a):
Posiadanie i utrzymanie tunelu areodynamicznego przez zespol tanie nie jest. Jesli sie okaze, ze w zwiazku z przepisami czesci areo. maja niewielki wplyw na przyczepnosc bolidu, nie mozna czesci modyfikowac w sezonie, itd...itd... wydatki (stale) z tym zwiazane odpadna lub zostana mocno ograniczone.

Wydatki nigdy nie zostaną ograniczone. Conajwyżej będą skierowane na inne obszary. Ale Ferrari nadal będzie wydawać te 300 mln (przykładowo) a taki HRT 30.


Dobra... do poprawki :-)

Zakladam (chyba slusznie), ze w latach 90' - czesci samochodu odpowiedzialen za docisk areodynamiczny mialy o wiele mniejsze znaczenie niz dzis. Innymi slowy mialy duzo mniejszy % udzial w utrzymaniu auta na torze niz obecnie.

Zgadza sie czy nie?

Wydatki nigdy nie zostaną ograniczone. Conajwyżej będą skierowane na inne obszary. Ale Ferrari nadal będzie wydawać te 300 mln (przykładowo) a taki HRT 30. - po to jest FIA aby jakoś te sanse wyrównywac - bo chyba w tym kierunku od kilklu lat ma iść F1? Inaczej faktycznie zostaniemy z 3-ma teamami, ktorych i tak nikt nie bedzie chcial ogladac.

Wydaje mi sie, ze w najblizszych latach "bedziemy" stac przed wyborem albo wlasnie takiego ograniczenia w rozwoju przynajmniej czesci działow bolidu F1... albo całkowitego zunigikowania samochodu jak ma to miejsce w innych seiach wyścigowych (a o czym juz FIA bąkała kilka razy). Osobiscie nie jestem zainteresowany kolejna seria (czy sie nazywa F1 czy F26 jest tu bez znaczenia), w ktorej wszystkie bolidy sa identyczne tylko na jednym pisze Ferrari na na drugim Grupa Stasia. Zreszta nie sadze aby np. Ferrari zostało w takim serialu wyscigowym....

A troche wiecej wyprzedzania na torze by sie przydalo.

Z drugiej strony FIA troche chyba goni w pietke i zbyt wielu ludzi (ze sprzecznymi interesami) usiluje wplynac na jej decyzje. W zeszym sezonie (i sezon wczesniej) mowilo sie, ze areo doszlo do granic abaurdu (te skrzydla, skrzydelka, krolicze uszy, itd..) na bolidach, ze trzeba to ograniczyc bo auto jadace z tylu, za innym autem nie ma w zasadzie zadnego docisku z powodu brudnego powietrza i wyprzedzanie w zakrecie, itp jest prawie niemozliwe.... i co zrobiono?

Niewiele.... dlaczego nie powiedziec jasno - skrzydlo z przodu i tylu moga byc np. jedno lub gora dwu poziomowe. Ogolna powierzchnia docisku nie moze przekroczyc 50% obecnej. Podloga moze miec dyfuzor ale o 70% mniejszy niz obecny... itd. Nie bede tu wymyslal precyzyjnych zapisow bo nie jestem w stanie - ale chodzi mi o ogolna iddea aby przynajmnie 50-70% obecene sily dociskowej zlikwidowac lub przepisami zmniejszyc do poziomu lat w ktorych wyscigi byly jednak bardziej atrakcyjne niz dzis (nawet wzorem nizzych serii wyscigowych).

Nie powiecie mi przeciez, ze nie chcielibyscie o 100% wiecej walki kolo w kolo na torze niz obecnie?

_________________
Pozdrawiam, Warlock
HideIP VPN.pl darmowe i platne IP z UK, USA i DE, Hulu, BBC [F1 z BBC (live)] oraz ruch p2p dostepne - strona afiliacka

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nielegalne skrzydło w RBR i Ferrari? I docisk generalnie
PostNapisane: 28 lip 2010, o 10:56 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 wrz 2009, o 08:51
Posty: 347
warlock752 napisał(a):
thuGG napisał(a):
warlock752, chyba nie myślisz, że bolidy były wyposażone w takie wielkie skrzydła tylko po to, żeby nie generować docisku?


W porównaniu do obecnych skrzydel byly malutkie, bez zadnych lotek, statecznikow i innych pierdół.
Poza tym podłoga pewnie była po prostu płaska, w kazdym razie bez rozbudowanych zasysaczy.

Które skrzydła były malutkie? Te ze zdjęcia poniżej? A to, że nie były fikuśnie powyginane, nie znaczy, że nie działały jak trzeba. :roll:

McLaren Senny z roku 1990 w konfiguracji na Hungaroring:
Obrazek

Dyfuzor McLarena używany przez większość sezonu 1990:
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group