F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 26 wrz 2018, o 02:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 20 mar 2012, o 19:16 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 maja 2009, o 20:30
Posty: 46
Cześć,

Skąd kierowca wie, że już jest w strefie DRS?
Skąd wie, że już ją opuszcza?
Co będzie, jeśli aktywuje DRS w innym miejscu, lub za wcześnie go włączy/za późno(poza strefą) go wyłączy?
Czy jest to w ogóle możliwe, czy może jest jakieś ograniczenie oparte np. o GPS?
Skąd kierowca wie, że na pewno w pomiarze był poniżej sekundy do poprzedzającego zawodnika?

pzdr

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 20 mar 2012, o 19:40 
Offline
.
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 16:51
Posty: 2533
Lokalizacja: Elbląg, Starogard Gdański
Kierowca wie gdzie umieszczono strefy na torze, i wie kiedy przekroczy linię oznaczajacą początek strefy.
Strefa kończy się dopiero na dohamowaniu do zakrętu.
System w innym miejscu się nie uruchomii. System wyłącza się automatycznie po naciśnięciu hamulca, więc nie ma możliwość, żeby go nie włączyć.
Kierowca potrafi ocenić różnicę czasową, na podstawie odleglości od poprzedzającego go bolidu. Jeżeli nie jest pewien zawsze może spróbować uruchomić system w strefie.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 20 mar 2012, o 19:59 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 15:42
Posty: 6416
Lokalizacja: f1ultra
to lampki sygnalizujacej aktywnosc systemu juz nie ma , mialy byc na kierownicy ?

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 20 mar 2012, o 19:59 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13407
Lokalizacja: Siedlce
A nie miało być jakiejś lampeczki informującej o możliwości użycia systemu - odpowiednim odstępie czasowym?

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 20 mar 2012, o 20:13 
Offline
.
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 16:51
Posty: 2533
Lokalizacja: Elbląg, Starogard Gdański
W zeszłym sezonie zdarzało się, że kierowcy próbowali używać DRSu gdy nie mogli, więc albo nie patrzą na lampki, albo ich nie mają :)
Niczego nie wykluczam :)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 20 mar 2012, o 20:43 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 23 maja 2009, o 20:30
Posty: 46
Dzięki za odpowiedzi.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 24 mar 2012, o 23:42 
Offline
.
Dołączył(a): 23 mar 2012, o 10:14
Posty: 41
Lokalizacja: Gdynia
Lampki są, a działanie DRS nadzorowane jest przez elektronike w oparciu o GPS. Jeżeli wszystko działa jak należy, to nie powinno dać się uruchomić DRS poza strefą.
Jednak w zeszłym sezonie były z tym problemy i zdarzało się, że kierowca mógł użyć systemu poza strefą (kojarze jedynie Alonso w Chinach, kiedy gonił Schumachera, być może było tych przypadków więcej).

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 25 mar 2012, o 01:09 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 1 mar 2010, o 18:58
Posty: 1851
Na pewno w opraciu o GPS? Ten system nie ma chyba zbyt dużej dokładności.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 25 mar 2012, o 09:53 
Offline
.
Dołączył(a): 23 mar 2012, o 10:14
Posty: 41
Lokalizacja: Gdynia
Głowy se nie dam urwać, gdzieś kiedyś o tym słyszałem. Trzeba pamiętać, że na pewno mają dużo dokładniejszy sprzęt niż dostępny w "cywilnej" sprzedaży.
Tak się teraz zastanawiam czy możnaby ustalać pozycje auta przy pomocy innych niż GPS rozwiązań i nie mam pomysłu ;)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 25 mar 2012, o 10:00 
Offline
.
Dołączył(a): 16 kwi 2008, o 08:05
Posty: 65
Lokalizacja: Kraków
Są systemy pozwalające na postawienie kilku anten w okół toru i pozycjonowanie względem tych miejsc. Nie wiem czy się ich używa. Jeżeli miałbym wymyślić taki system to raczej topił bym coś w asfalcie w krytycznych odcinkach i na podstawie tego pozycjonował auta na zasadzie przejechał to może włączyć. To znacznie prostsze i dokładniejsze.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 25 mar 2012, o 12:09 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 1 mar 2010, o 18:58
Posty: 1851
speedfreak napisał(a):
Trzeba pamiętać, że na pewno mają dużo dokładniejszy sprzęt niż dostępny w "cywilnej" sprzedaży.


Ale satelity te same :)

No ale głowy nie dam sobie uciąć, nie mniej kiedyś czytałem że nawet na potrzeby wojska GPS ma dokładność liczoną w metrach, a tu potrzeba chirurgicznej precyzji.
Chętnie bym się dowiedział jak to dokładnie działa.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 25 mar 2012, o 19:27 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 17 wrz 2006, o 15:52
Posty: 2103
Lokalizacja: Warszawa
No kurde, jak potrafią precyzyjnie określić kiedy bolid przekroczy jakiś tam sektor, to i chyba w podobny sposób potrafią wyznaczyć strefę DRS.

_________________
Robert Kubica, Kimi Raikkonen, Mark Webber - moi ulubieni kierowcy
Pagani Zonda F, R, Cinque - marzenie

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 25 mar 2012, o 21:03 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13407
Lokalizacja: Siedlce
Fotokomórki? :>

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 26 mar 2012, o 13:22 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 mar 2006, o 12:21
Posty: 1288
A nie prościej na podstawie transponderów, które służą do pomiaru czasu?
Jeśli transponder danego bolidu przekracza linię - elektronika dostaje sygnał i aktywuje się możliwość użycia DRS.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 27 mar 2012, o 15:03 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 mar 2003, o 16:56
Posty: 4520
Lokalizacja: Bruksela // Poznan
feels3 napisał(a):
speedfreak napisał(a):
Trzeba pamiętać, że na pewno mają dużo dokładniejszy sprzęt niż dostępny w "cywilnej" sprzedaży.


Ale satelity te same :)

No ale głowy nie dam sobie uciąć, nie mniej kiedyś czytałem że nawet na potrzeby wojska GPS ma dokładność liczoną w metrach, a tu potrzeba chirurgicznej precyzji.
Chętnie bym się dowiedział jak to dokładnie działa.


W cywilnych zastosowaniach nie udało mi się osiągnąć dokładności poniżej 3 metrów bardzo profesjonalnym sprzętem. Wojsko używa innych częstotliwości i gwarantuję, że tam błędy przy dobrej widoczności satelit nie przekraczają 20 cm. A ogólnie używanie GPS do czegoś takiego przypomina mi zabijanie mrówki granatem.

_________________
No animals were hurt during writing of that post.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 10:13 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 18 cze 2002, o 01:00
Posty: 5851
Lokalizacja: Piaseczno
System jest prosty jak cep.

Dwie fotokomórki na torze. Jedna łapie zawodników i sprawdza odległość "czasową" miedzy nimi oraz przekazuje dane do bolidu. Kierowca wie wówczas, że jest poniżej sekundy od poprzedzającego bolidu i że będzie mógł uzyć za chwilę DRS.

Mijając drugą fotokomórkę, dostaje zapaloną lampeczkę "DRS active". Wtedy może klepnąć przycisk DRS i zasuwa do końca prostej, aż nie wciepnie pedału hamulca. Wtedy DRS się wyłącza.

GPSem to można poszukać bankomatu w mieście, albo McDonalda. To jest F1 ... tu się takich gówien nie używa.

_________________
"HP sells cars, torque wins races " - Carroll Shelby

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 11:15 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13407
Lokalizacja: Siedlce
Czyli dobrze pisałem ;)

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 17 kwi 2012, o 18:36 
Offline
.
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 16:51
Posty: 2533
Lokalizacja: Elbląg, Starogard Gdański
Sanchez napisał(a):
Wtedy może klepnąć przycisk DRS i zasuwa do końca prostej, aż nie wciepnie pedału hamulca. Wtedy DRS się wyłącza.

Tak to działa tylko w czołowych zespołach. Reszta musi wyłączać DRS manualnie na kierownicy przed hamowaniem. Alquersuari mówił, że w poprzednim sezonie Toro Rosso przy hamowaniu traciło kompletnie przyczepność z tyłu przy włączonym DRS.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 09:29 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 7 mar 2003, o 16:56
Posty: 4520
Lokalizacja: Bruksela // Poznan
Myślę, że skoro w osobówkach dali radę podczepić włącznik świateł hamowania do układu hamulcowego, to nawet HRT ogarnie wyłącznik DRS...

_________________
No animals were hurt during writing of that post.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z DRSem?
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 16:12 
Offline
.
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 16:51
Posty: 2533
Lokalizacja: Elbląg, Starogard Gdański
Nie chodzi o to, że nie wyłącza im się automatycznie. Przy hamowanie się wyłącza, ale słabsze zespoły w poprzednim sezonie miały dużo słabszy docisk tylnej osi, i przy hamowaniu zanim DRS zdążył się całkowicie zamknąć już tył się ślizgał, dlatego musieli wyłączać ręcznie troszkę wcześniej.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group