Witam. Ze względu na ostatnie informacje o zbanowaniu systemu Lotusa zacząłem się zastanawiać co i dlaczego władze F1 zakazwały w przeszłości. Po krótkich poszukiwaniach natrafiłem na bardzo ciekawy artykuł ( przetłumaczony z f1fanatic ): ,,Zakazane w F1". Składa się on z 12 części : 1. Elastyczne spojlery 2. Sześciokołowe bolidy 3. Bolid odkurzacz 4. Ground effect (efekt przyziemny,wingcary ) 5. Beryl 6. System amortyzacji TMD (mass dampery ) 7. Pedał tylnego hamulca 8. Kontrola trakcji 9. Aktywne zawieszenie 10. Turbina gazowa oraz turbo 11. Sterowanie na cztery koła 12. X-wings
I mam pytanie czy znacie jeszcze jakieś ciekawe technologie zakazane przez włodarzy F1? Przydałoby się też ,,zaktualizować" tą listę bo od czasu napisania tego artykułu ( chyba 2007 rok) zbanowano jeszcze kilka rzeczy np. dmuchany dyfuzor.
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00 Posty: 5376 Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Błędy rzeczowe też są. Dla mnie jest bardziej niż tragiczne. Takie rzeczy mógłbym czytać z trudem, gdybym był nauczycielem i dostawał za to pieniądze. To jest bełkot kretyna, z całym szacunkiem dla chorych psychicznie.
Spoko rozumiem wasze obiekcje, bo po kolejnym przeczytaniu tego ,,artykułu" sam nabrałem większej krytyki. Na początku spodobał mi się, ponieważ nie znalazłem innego tekstu traktującego w tak dość szerokim zakresie tego zagadnienia. Wcześniej nie słyszałem o berylu czy McLarenie z oddzielnym pedałem dla tylnego hamulca. Dość mało jest też materiałów o wingcarach, dlatego uznałem, że ten tekst mimo wielu błędów jest wartościowy. Jak chcecie to usunę link do tego polskiego ,,tłumaczenia" i podam tylko odnośnik do f1fanatic, ale myślę że dla ludzi którzy nie znają angielskiego to nawet takie ,,tłumaczenie" jest lepsze niż żadne. Tak czy inaczej ponawiam pytanie czy znacie jeszcze jakieś ciekawe rozwiązanie zakazane w F1. Jeśli macie jakieś materiały na ten temat to poproszę. A może ktoś z was pokusiłby się o przetłumaczenie ww. artykułu? (mój angielski jest na poziomie mniej, niż podstawowym)
Dołączył(a): 7 mar 2003, o 16:56 Posty: 4520 Lokalizacja: Bruksela // Poznan
Biorąc pod uwagę zawiłość bolidów F1 i regulaminu technicznego, na ten temat można napisać grubą książkę - a nie sam artykuł. Dla przykładu: w tym roku zabroniono (z głośnych/widocznych) wysokich przednich dziobów i dmuchanych dyfuzorów, chwilę wcześniej padło na "f-duct" i piętrowe dyfuzory... co roku jest o czym pisać.
_________________ No animals were hurt during writing of that post.
Ostatnio edytowano 8 lut 2012, o 14:25 przez Kaku, łącznie edytowano 1 raz
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00 Posty: 5376 Lokalizacja: już nie Kaszëbë
mariolomza napisał(a):
A może ktoś z was pokusiłby się o przetłumaczenie ww. artykułu?
Szkoda czasu, bo oryginał jest lepszy tylko językowo, trochę. Napisać o efekcie przyziemnym i nie wspomnieć o Lotusie 88, to jest więcej niż mistrzostwo świata.
Dołączył(a): 18 cze 2007, o 18:20 Posty: 250 Lokalizacja: Warszawa
Kolejne zakazy w F1 są według mnie strasznie beznadziejne, Po co utrudniać zespołom życie przecież wspólczesne tory są bardzo bezpieczne a zakazywanie i ograniczenia wypaczają sens tego sportu.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników