F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 19 sty 2019, o 00:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 17 maja 2017, o 18:50 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1517
Lokalizacja: Londyn
Nie wiem co ladniejsze.wyglada na to ze zadanie podobne. Dodatkowe skrzydlo wyzsze od zewnetrznego.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 14 cze 2018, o 22:09 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1517
Lokalizacja: Londyn
https://www.formula1.com/en/latest/tech ... acing.html

Filmik i wyjasnienie zmian na 2019.DRS ma dac 20-30% lepsze osiagi. powieksza poziom otwarcia co pozwoli wyprzedzac na torach z krotkimi prostymi.
No oby zdzialali. Ogolem dosc duzo zmian.
Po prostu upraszczaja to wszystko.jeszcze niech ta kierownice zmienia zeby miala tylko przycisk do kontroli predkosci w pitach i przycisk do komunikacji

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 14 paź 2018, o 14:10 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1517
Lokalizacja: Londyn
Obrazek
Od nowego roku dla bezpieczenstwa wprowadza te swiatelka na tylnym skrzydle.

Tez zmienia ksztalt aby przez lusterka bylo wiecej widac.

Nie bedzie szachownicy tylko ekran z szachownica co jest glupota. Podobno przez ten blad tej modelki co za szybko pomahala. Jezeli dobrze pamietam to bylo w Kanadzie - zanik pamieci.troche sie robi gra komputerowa.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 14 paź 2018, o 15:54 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13499
Lokalizacja: Siedlce
Koś chyba pilnował, albo miał pilnowac tej modelki? I wskazać jej kiedy machać.... szkoda by było zabrania i tej tradycji....
A kiedy światła stopu wejdą?!
Aha czyli jak to oświetlenie wejdzie... nazwali je chyba deszczowym czy jakos tak.. to teraz pozwolą ścigać się w deszczu?

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 16 paź 2018, o 19:41 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1517
Lokalizacja: Londyn
Brak slow z tym dezzczem. Malezja i monsuny kiedys na poczatku lat 2000 to bylo cos. Za duzo tych zasad. Chyba Prost czy ktorys ze starych wyjadaczy ostatnio mowil, ze jak chcemy pasjonujacych wyscigow to uproscic zasady tylko.i to wszystko razem z bolidem.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 6 sty 2019, o 10:50 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 18 cze 2002, o 01:00
Posty: 5854
Lokalizacja: Piaseczno
Czy motosport wciąż potrzebuje lusterek ?

Ostatnie lata to okres gwałtownych przeobrażeń samochodów wyścigowych. Szeroko pojęte „eko” któremu motosport nie był w stanie skutecznie stawić czoła oraz powszechne wykorzystanie metod numerycznych do optymalizacji każdego z elementów stały się chlebem powszednim, spożywanym podczas oglądania weekendowych zmagań zespołów w poszczególnych kategoriach. W całej tej wielkiej układance jest jednak wciąż drobny szczegół zapomniany przez moto-rewolucję. Element który skazany jest na wyginięcie niczym dinozaur lecz przez przyzwyczajenie – nikt nie chce dokonać jego ostatecznej eksterminacji.

W roku 1911 odbył się pierwszy wyścig Indianapolis 500. Jednym z jego uczestników, oraz zwycięzcą był Ray Harroun, inżynier który przez wiele lat przyglądał się wyścigom nie biorąc czynnego w nich udziału. Wraz z zapoczątkowaniem nowej formuły wyścigu - postanowił spróbować swoich sił jako kierowca. Odmiennie od większości uczestników, przygotował auto jednomiejscowe - aby wystartować bez mechanika. Jego żółty Marmon ze spiczastym tyłem otrzymał żartobliwą ksywę – „osa”, którą w rzeczywistości bardzo przypominał. Podczas przygotowań do wyścigu auto poddano modyfikacjom, a jednym z elementów który wyróżniał się na tle stawki było duże lustro umieszczone centralnie, powyżej głowy kierowcy pozwalające obserwować sytuację za pojazdem. Dopiero 55 lat później Harroun przyznał, że lustro trzęsło się tak mocno, że było kompletnie bezużyteczne. Przypomnieć należy, że nawierzchnia toru Indianapolis w ówczesnym czasie była wyłożona cegłami (ang. „brick”) stąd jego nazwa - „brickyard”.

Fot. Parnelli Jones w Marmon Wasp (2011 r.). Photo by Jim Donnelly.
Obrazek

W obecnych czasach lusterka w samochodach wyścigowych stają się również nie małym problemem podczas wyścigów nocą. Kiedy w 2014 roku podczas 24 godzinnego wyścigu LeMans zaprezentowano Audi R18 e-tron z laserowym oświetleniem zachwytom nie było końca. Jednak po zapadnięciu zmroku w czasie wyścigu światło dzienne ujrzały mniej pozytywne komentarze, zwłaszcza ze strony rywali. Dublowani kierowcy z niższych klas wychodząc z aut po nocnych przejazdach, skarżyli się na oświetlenie Audi R18, którego natężenie było tak duże, że pojawiające się w lusterkach błyski świateł powodowały chwilową utratę wzroku u kierowców.

A co z zaletami ? Czy lusterka wciąż spełniają rolę do jakiej zostały zaprojektowane ? Z całą pewnością w F1 ich przydatność jest mniejsza od zakładanej, a w ferworze walki są niemal kompletnie bezużyteczne. Sytuacja dzieje się zbyt dynamicznie, aby lusterka były w stanie dostarczyć kierowcy użytecznych informacji. Są zbyt małe, zbyt wąskie, przenoszą drgania nadwozia i zdecydowanie za słabo pomagają kierowcy w ocenie sytuacji. Nikogo już chyba nie dziwi fakt, że częściej lusterka umożliwiają kierowcy ocenę tylnego ogumienia niż sytuacji wokół bolidu.

Co w takim razie zamiast lusterek ? Postęp technologii wymusza zastępowane lusterek kamerami wokół auta i wyświetlaczami w zasięgu wzroku kierowcy. Korzyść ? Mniejsza masa auta, niżej środek ciężkości no i za jednym zamachem pozbywamy się elementów nadwozia kłopotliwych z punktu widzenia aerodynamiki. Jak problematyczne są obecnie lusterka w Formule1 widać na przykładzie Ferrari SF71H z sezonu 2018. Inżynierowie włożyli mnóstwo pracy w projekt optymalizacji lusterek, aby stanowiły one jak najmniejszy „balast” dla aerodynamiki. A to wszystko tylko dlatego, że ich obecność wciąż jest wymagana regulaminem technicznym. Kamery są mniejsze, lżejsze, można je umieścić gdziekolwiek a obraz który przechwytują można transmitować kibicom. Pozostaje kwestia wyświetlaczy, ale i tu znalazłoby się pole do postępu. Czy nie nadchodzi bowiem czas, aby kask kierowcy przestał był jedynie skorupą chroniącą głowę kierowcy, a zaczął być centrum multimedialnym? Skoro okulary do rozszerzonej rzeczywistości powoli stają się codziennością nie widzę powodów dla których powinniśmy zabraniać ich kierowcom.

Obrazek

Można się oczywiście spierać, czy tradycyjne, mechaniczne lustra nie są bardziej uniwersalne. Działają przecież zawsze - nawet bez prądu - co stanowi ważny argument w polemice. Ważny do momentu kiedy zdamy sobie sprawę, że bez prądu nie da się już obecnymi samochodami jeździć, a co dopiero nimi ścigać.

_________________
"HP sells cars, torque wins races " - Carroll Shelby

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 6 sty 2019, o 11:28 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13499
Lokalizacja: Siedlce
Ciekawy tekst. Do lusterek już kilka razy sie przybierano. Ale wcześniej by poprawić w nich widocznośc, by ekipy nie przesadzały zminiaturyzacją i ich rozmieszczeniem. Jeśli dobrze pamiętam to onbecnie jest test polegajacy, natym, że kierowca z kokiptu powinien w lusterkach zobaczyć/odczytać określone npisy/znaki za bolidem. Tylko to jest robione w sposób hmm "stabilny" bez drgan jakie są podczas jazdy.
To bardzo klasyczny element by się wydawało, ale obawiam się, że w obecnej dobie, a zwlaszcza w rywalizacji z FE, to kto pierwszy zasttąpi lusterka kamerami?!
Ja myslałem, że podgląd z kamer byłby w kierownicy w ekraniku, ale racja wyślwietlacz ala HUD na kasku, to dziwne, ze już dawno tego nie stosuja w F1 ;) Do innych danych.
Czuje bliską przyszłosć ala SF w F1... czy już do 2021?! Tylko co na to FIA, która raczej dosć konserwatywna w róznych zmianach, choć nowi promotorzy wręcz przecienie w tym wzgledzie, ale pogodzić ich moze jedno - bezpieczeństwo, w końcu widocznosć to jedna z podstaw bezpieczeństwa i nie było by tu tłumaczenia, ze zajechałem mu drogę, bo go nie widziałem ;) Ale trochę by było żal tej klasyki i tego że kierowca musiał bardziej co siedziej dookoła....

A przypomnijcie mi, dobrze pamiętam, ze jeden Francuz w Renault, to już kilka dekad temu zdemontował lusterka, bo twierdził, że jeest tak szybki, ze nie musi się oglądać do tyłu, bo nikt go nie będzie wyprzedzać :>

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 12 sty 2019, o 01:56 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1517
Lokalizacja: Londyn
Obrazek

Obrazek

moze zamiast lusterek te ikonki swietlne by umiescic na halo i tyle?
bardziej bezpieczne niz same lusterka.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 12 sty 2019, o 09:51 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13499
Lokalizacja: Siedlce
Te ikonki to raczej tylko jako uzupełnienie. Dobrze by było widzieć gdzie dokładnie jest przeciwnik.

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group