F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 17 lut 2019, o 03:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 17 maja 2017, o 18:50 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Nie wiem co ladniejsze.wyglada na to ze zadanie podobne. Dodatkowe skrzydlo wyzsze od zewnetrznego.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 14 cze 2018, o 22:09 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
https://www.formula1.com/en/latest/tech ... acing.html

Filmik i wyjasnienie zmian na 2019.DRS ma dac 20-30% lepsze osiagi. powieksza poziom otwarcia co pozwoli wyprzedzac na torach z krotkimi prostymi.
No oby zdzialali. Ogolem dosc duzo zmian.
Po prostu upraszczaja to wszystko.jeszcze niech ta kierownice zmienia zeby miala tylko przycisk do kontroli predkosci w pitach i przycisk do komunikacji

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 14 paź 2018, o 14:10 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Obrazek
Od nowego roku dla bezpieczenstwa wprowadza te swiatelka na tylnym skrzydle.

Tez zmienia ksztalt aby przez lusterka bylo wiecej widac.

Nie bedzie szachownicy tylko ekran z szachownica co jest glupota. Podobno przez ten blad tej modelki co za szybko pomahala. Jezeli dobrze pamietam to bylo w Kanadzie - zanik pamieci.troche sie robi gra komputerowa.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 14 paź 2018, o 15:54 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13525
Lokalizacja: Siedlce
Koś chyba pilnował, albo miał pilnowac tej modelki? I wskazać jej kiedy machać.... szkoda by było zabrania i tej tradycji....
A kiedy światła stopu wejdą?!
Aha czyli jak to oświetlenie wejdzie... nazwali je chyba deszczowym czy jakos tak.. to teraz pozwolą ścigać się w deszczu?

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 16 paź 2018, o 19:41 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Brak slow z tym dezzczem. Malezja i monsuny kiedys na poczatku lat 2000 to bylo cos. Za duzo tych zasad. Chyba Prost czy ktorys ze starych wyjadaczy ostatnio mowil, ze jak chcemy pasjonujacych wyscigow to uproscic zasady tylko.i to wszystko razem z bolidem.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 6 sty 2019, o 10:50 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 18 cze 2002, o 01:00
Posty: 5858
Lokalizacja: Piaseczno
Czy motosport wciąż potrzebuje lusterek ?

Ostatnie lata to okres gwałtownych przeobrażeń samochodów wyścigowych. Szeroko pojęte „eko” któremu motosport nie był w stanie skutecznie stawić czoła oraz powszechne wykorzystanie metod numerycznych do optymalizacji każdego z elementów stały się chlebem powszednim, spożywanym podczas oglądania weekendowych zmagań zespołów w poszczególnych kategoriach. W całej tej wielkiej układance jest jednak wciąż drobny szczegół zapomniany przez moto-rewolucję. Element który skazany jest na wyginięcie niczym dinozaur lecz przez przyzwyczajenie – nikt nie chce dokonać jego ostatecznej eksterminacji.

W roku 1911 odbył się pierwszy wyścig Indianapolis 500. Jednym z jego uczestników, oraz zwycięzcą był Ray Harroun, inżynier który przez wiele lat przyglądał się wyścigom nie biorąc czynnego w nich udziału. Wraz z zapoczątkowaniem nowej formuły wyścigu - postanowił spróbować swoich sił jako kierowca. Odmiennie od większości uczestników, przygotował auto jednomiejscowe - aby wystartować bez mechanika. Jego żółty Marmon ze spiczastym tyłem otrzymał żartobliwą ksywę – „osa”, którą w rzeczywistości bardzo przypominał. Podczas przygotowań do wyścigu auto poddano modyfikacjom, a jednym z elementów który wyróżniał się na tle stawki było duże lustro umieszczone centralnie, powyżej głowy kierowcy pozwalające obserwować sytuację za pojazdem. Dopiero 55 lat później Harroun przyznał, że lustro trzęsło się tak mocno, że było kompletnie bezużyteczne. Przypomnieć należy, że nawierzchnia toru Indianapolis w ówczesnym czasie była wyłożona cegłami (ang. „brick”) stąd jego nazwa - „brickyard”.

Fot. Parnelli Jones w Marmon Wasp (2011 r.). Photo by Jim Donnelly.
Obrazek

W obecnych czasach lusterka w samochodach wyścigowych stają się również nie małym problemem podczas wyścigów nocą. Kiedy w 2014 roku podczas 24 godzinnego wyścigu LeMans zaprezentowano Audi R18 e-tron z laserowym oświetleniem zachwytom nie było końca. Jednak po zapadnięciu zmroku w czasie wyścigu światło dzienne ujrzały mniej pozytywne komentarze, zwłaszcza ze strony rywali. Dublowani kierowcy z niższych klas wychodząc z aut po nocnych przejazdach, skarżyli się na oświetlenie Audi R18, którego natężenie było tak duże, że pojawiające się w lusterkach błyski świateł powodowały chwilową utratę wzroku u kierowców.

A co z zaletami ? Czy lusterka wciąż spełniają rolę do jakiej zostały zaprojektowane ? Z całą pewnością w F1 ich przydatność jest mniejsza od zakładanej, a w ferworze walki są niemal kompletnie bezużyteczne. Sytuacja dzieje się zbyt dynamicznie, aby lusterka były w stanie dostarczyć kierowcy użytecznych informacji. Są zbyt małe, zbyt wąskie, przenoszą drgania nadwozia i zdecydowanie za słabo pomagają kierowcy w ocenie sytuacji. Nikogo już chyba nie dziwi fakt, że częściej lusterka umożliwiają kierowcy ocenę tylnego ogumienia niż sytuacji wokół bolidu.

Co w takim razie zamiast lusterek ? Postęp technologii wymusza zastępowane lusterek kamerami wokół auta i wyświetlaczami w zasięgu wzroku kierowcy. Korzyść ? Mniejsza masa auta, niżej środek ciężkości no i za jednym zamachem pozbywamy się elementów nadwozia kłopotliwych z punktu widzenia aerodynamiki. Jak problematyczne są obecnie lusterka w Formule1 widać na przykładzie Ferrari SF71H z sezonu 2018. Inżynierowie włożyli mnóstwo pracy w projekt optymalizacji lusterek, aby stanowiły one jak najmniejszy „balast” dla aerodynamiki. A to wszystko tylko dlatego, że ich obecność wciąż jest wymagana regulaminem technicznym. Kamery są mniejsze, lżejsze, można je umieścić gdziekolwiek a obraz który przechwytują można transmitować kibicom. Pozostaje kwestia wyświetlaczy, ale i tu znalazłoby się pole do postępu. Czy nie nadchodzi bowiem czas, aby kask kierowcy przestał był jedynie skorupą chroniącą głowę kierowcy, a zaczął być centrum multimedialnym? Skoro okulary do rozszerzonej rzeczywistości powoli stają się codziennością nie widzę powodów dla których powinniśmy zabraniać ich kierowcom.

Obrazek

Można się oczywiście spierać, czy tradycyjne, mechaniczne lustra nie są bardziej uniwersalne. Działają przecież zawsze - nawet bez prądu - co stanowi ważny argument w polemice. Ważny do momentu kiedy zdamy sobie sprawę, że bez prądu nie da się już obecnymi samochodami jeździć, a co dopiero nimi ścigać.

_________________
"HP sells cars, torque wins races " - Carroll Shelby

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 6 sty 2019, o 11:28 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13525
Lokalizacja: Siedlce
Ciekawy tekst. Do lusterek już kilka razy sie przybierano. Ale wcześniej by poprawić w nich widocznośc, by ekipy nie przesadzały zminiaturyzacją i ich rozmieszczeniem. Jeśli dobrze pamiętam to onbecnie jest test polegajacy, natym, że kierowca z kokiptu powinien w lusterkach zobaczyć/odczytać określone npisy/znaki za bolidem. Tylko to jest robione w sposób hmm "stabilny" bez drgan jakie są podczas jazdy.
To bardzo klasyczny element by się wydawało, ale obawiam się, że w obecnej dobie, a zwlaszcza w rywalizacji z FE, to kto pierwszy zasttąpi lusterka kamerami?!
Ja myslałem, że podgląd z kamer byłby w kierownicy w ekraniku, ale racja wyślwietlacz ala HUD na kasku, to dziwne, ze już dawno tego nie stosuja w F1 ;) Do innych danych.
Czuje bliską przyszłosć ala SF w F1... czy już do 2021?! Tylko co na to FIA, która raczej dosć konserwatywna w róznych zmianach, choć nowi promotorzy wręcz przecienie w tym wzgledzie, ale pogodzić ich moze jedno - bezpieczeństwo, w końcu widocznosć to jedna z podstaw bezpieczeństwa i nie było by tu tłumaczenia, ze zajechałem mu drogę, bo go nie widziałem ;) Ale trochę by było żal tej klasyki i tego że kierowca musiał bardziej co siedziej dookoła....

A przypomnijcie mi, dobrze pamiętam, ze jeden Francuz w Renault, to już kilka dekad temu zdemontował lusterka, bo twierdził, że jeest tak szybki, ze nie musi się oglądać do tyłu, bo nikt go nie będzie wyprzedzać :>

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 12 sty 2019, o 01:56 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Obrazek

Obrazek

moze zamiast lusterek te ikonki swietlne by umiescic na halo i tyle?
bardziej bezpieczne niz same lusterka.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 12 sty 2019, o 09:51 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13525
Lokalizacja: Siedlce
Te ikonki to raczej tylko jako uzupełnienie. Dobrze by było widzieć gdzie dokładnie jest przeciwnik.

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 19 sty 2019, o 11:10 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 mar 2006, o 12:21
Posty: 1321
Niestety ale na chwilę obecną lusterka są lepsze od kamer i wystarczy choćby jeden podstawowy argument - obraz na wyświetlaczu nie pokazuje trzeciego wymiaru i to dyskwalifikuje go względem lusterka.
Mam w aucie możliwość oglądania obrazu z kamery zamiast odbicia i niestety nadal lusterko wygrywa, a przecież ja się na drodze nie ścigam i nie potrzebuję podejmować decyzji w takim ułamku sekundy jak kierowcy na torze. Dodatkowo problemem jest zwykle szeroki kąt widzenia kamery, zafałszowujący dodatkowo perspektywę względem tego co widzi oko i czego mózg oczekuje.
Jak wspominamy sytuację ze światłami laserowymi w nocy, to niestety tu kamery są jeszcze gorsze, bo nawet przy normalnych światłach auta jadącego za nami, kamera się do nich dostosowuje i poza białymi punktami nie widać nic, podczas gdy oczami dostrzega się zdecydowanie więcej, co pozwala oceniać co się dzieje za autem. Kamera pomaga podczas parkowania i na razie w zasadzie jedynie do tego się nadaje.
Z resztą już od kilku lat stosuje się kamery w autach podczas wyścigów, ale z tego co kojarzę na razie jedynie w tych bez odpowiedniej widoczności do tyłu i jako dodatek oprócz bocznych lusterek.
Dodać trzeba oczywiście bardzo ważne kwestie opóżnienia wyświetlania obrazu, jego jakości i prozaicznego problemu z brudzeniem się obiektywu (przypomina mi się kamerka w Hondzie Civic którą kiedyś jeździłem - była w takim miejscu nad rejestracją, że cały czas się brudziła i trzeba było ją non stop czyścić, żeby dało się coś widzieć).

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 19 sty 2019, o 18:59 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 18 cze 2002, o 01:00
Posty: 5858
Lokalizacja: Piaseczno
Ketosz, z tym trzecim wymiarem to chyba nie do końca rozumiem co chciałeś przekazać. Znaczy ... w ogóle nie rozumiem. Trzeci wymiar to dla mnie odległość lub głębokość w zależności od sytuacji. Chcesz powiedzieć, że w lusterku widzisz jak daleko auto jest od Ciebie, a na wyświetlaczu nie ? :-)

Kąt widzenia kamery jest zależny od ogniskowej. Tak samo jak dla lusterek (oraz aparatów, okularów etc.). Te same prawa fizyki-optyki.

Jeśli chodzi o oślepianie przez auto jadące z tyłu - nie widzisz nic w lusterku i nie widzisz nic z kamery. Tu różnica jest moim zdaniem na korzyść kamer, bo można cyfrowo taki obraz przetworzyć, żeby nie oślepiał lub zwyczajnie go "ściemnić". W przypadku lustra, dostajesz strumień światła prosto w oczy i nie za wiele jesteś w stanie z tym zrobić. Można oczywiście stosować jakieś powłoki fotochromatyczne, ale nie mam wiedzy czy one są skuteczne w stosunku do oświetlenia laserowego.

Opóźnienia są minimalne. Nie mówimy przecież o transmisji sygnału Full HD z ciemnej strony księżyca, lecz o przesłaniu cyfrowego obrazu na odległość 2 metrów. Skoro kamery potrafią rejestrować i zapisywać obrazy z prędkościami nawet kilku tysięcy klatek na sekundę to czy można mówić o opóźnieniu dyskwalifikującym tę technologię ? Tak naprawdę ruch głową i skupienie wzroku na lusterku też zajmuje czas. Nie mówiąc już o tym, że lusterko w autach wyścigowych przenosi drgania, więc czasem nie wystarcza spojrzenie "kątem oka". W przypadku kamery masz możliwość zarówno mechanicznej jak i cyfrowej stabilizacji. O jakości obrazu nie będę pisał, bo nawet smartfon potrafi już wyświetlać obraz 4K więc argument taki trochę "na siłę". Równie dobrze można by powiedzieć, że ekrany potrafią odtworzyć "jedynie" 99,9% palety barw a nie 100%. No zgoda ... nie potrafią 100%. A muszą potrafić ?

Przewaga klasycznej powierzchni lustrzanej nad kamerą i wyświetlaczem jest niewątpliwie taka, że nie wymaga zasilania. No i oczywiście taka, że wyprodukowanie jej kosztuje około ... zero PLN :)

A na koniec - gwóźdź programu. Powinieneś to obejrzeć : https://www.spidersweb.pl/2017/05/kamera-360-stopni-jak-dziala.html

Gdyby kierowcy zaprezentować taki przetworzony obraz, wyglądający jak z nagranie z drona który ciągle jest nad autem, chyba nikt nie chciałby wrócić do klasycznego lusterka.

_________________
"HP sells cars, torque wins races " - Carroll Shelby

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 21 sty 2019, o 22:58 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Wiele osob nie raz pisalo ze lubi jak f1 wyznacza trendy technologii. Ciekaeie byloby to zaadoptowac. Jest o wiele wiecej plusow niz zwyklych lusterek. Technologia ze zwyklych aut nie zostala zrobiona do wyprzedzania. Gdyby dac designerom wolna reke to by jeszcze lepszy system wymyslili. A jak w f1 sie sprawdzi to tym bardziej na drihach w mniej ekstremalnych warunkach.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 23 sty 2019, o 02:33 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 mar 2006, o 12:21
Posty: 1321
@Sanchez
Z trzecim wymiarem prosta sprawa - jak patrzysz w lusterko dwoma oczami, to widzisz w nim obraz trójwymiarowy i jesteś w stanie rozpoznawać różnicę odległości obiektów. Na wyświetlaczu możesz się jedynie domyślać po wielkości (dlatego np. podczas parkowania wyświetlane są linie pomagające oceniać odległość).
Co do kątów widzenia, to zwykle kamera montowana w aucie ma dużo szerszy kąt niż widzi ludzkie oko i w takiej sytuacji ma się złudzenie, że obiekty które widzimy są zdecydowanie dalej niż w rzeczywistości.
W kwestii oślepiania, to jak już pisałem, mam w aucie możliwość oglądania obrazu w lusterku i wyświetlania obrazu z kamery i lusterko deklasuje kamerę. Oczywiście bardzo spada jakość, ale jak jeszcze do przodu jakoś kamera sobie radzi z kontrastem, bo widzi głównie tylne światła innych aut, tak tylna kamera jest całkowicie oślepiana przez auta jadące z tyłu, nawet w sporej odległości. Sytuację ratowałaby kamera z matrycą pełnoklatkową i tryb HDR, ale na coś takiego nie ma co liczyć ;)
Tu dochodzimy do kwestii opóźnienia obrazu. Bo im lepszej jakości jest obraz i bardziej zaawansowana jego obróbka (np. wspomniany tryb HDR itp.), tym opóźnienia są większe. Wystarczy np. wziąć telefon do ręki, włączyć aparat i pomachać drugą ręką za telefonem żeby się przekonać jaka jest zwłoka, a przecież sygnał ma tylko kilka centymetrów do pokonania ;) Wiem, że w F1 postaraliby się o jak najlepsze technologie, ale myślę, że i tak byłoby opóźnienie i kierowcy mieliby problem z odpowiednio szybkimi reakcjami.
Plusem kamery mogłaby być faktycznie stabilizacja obrazu, ale myślę że nie przebije to pozostałych kwestii.
Co do kamery 360 stopni, to takie bajery są już od kilku lat w autach, a od chińczyków można sobie kupić cały system i do swojego zamontować. Na tym filmiku w artykule fajnie widać jak mylące jest patrzenie w kamerę - rowerzysta na prawym obrazie wygląda jakby na początku był ze dwa metry od auta, podczas gdy w rzeczywistości jest kilkadziesiąt centymetrów (pomijam to, że obraz ma prawdopodobnie jakieś 15 klatek na sekundę).
Na chwilę obecną sytuacja jest taka, że takie systemy przegrywają z lusterkami w czasie jazdy i są pomocne przy manewrowaniu przy małej prędkości. Oczywiście technologie się rozwijają i pewnie kolejne generacje kierowców już się wychowają na patrzeniu w ekrany, ale na razie w wyścigach tego bym nie chciał ;)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 23 sty 2019, o 15:56 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 sty 2005, o 21:38
Posty: 13525
Lokalizacja: Siedlce
Czyli jak Ci gościu z tyłu świeci światłami po lusterkach i to Ci daje po oczach to Cię nie oślepia? Na szczęscie póki co nawet podczas nocnych GP w bolidach nie ma zainstalowanych świateł z ptrzodu ;)

_________________
Fanatyczny Fan Formuły 1

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 23 sty 2019, o 18:30 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 mar 2006, o 12:21
Posty: 1321
Jak ktoś z tyłu mocno świeci, to jasne że oślepia, ale kamera dużo wcześniej ma problem, bo jest w stanie znieść wielokrotnie mniejszą różnicę kontrastu niż ludzkie oko.
F1 ten problem nie dotyczy ale wspomnieliśmy wyścigi długodystansowe, gdzie jeździ się w nocy i tam stosuje się kamery i wyświetlacze, ale tak jak pisałem one są pomocą w autach z ograniczoną widocznością do tyłu, a nadal stosuje się boczne lusterka.
Z resztą możecie sobie zobaczyć jak to wygląda i zrozumieć o czym piszę :) https://www.youtube.com/watch?v=pxOl0b8K6FY
Jak dla mnie, na dzień dzisiejszy kamery mogą wspomagać, ale nie zastąpić lusterka ;)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 24 sty 2019, o 22:31 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Zmiany techniczne dosc fajnie opisane w tym artykule: https://www.formula1.com/en/latest/arti ... EcwsM.html

Obrazek

z ciekawszych dla mnie:

Cytuj:
"the DRS opening is increased by 20mm, boosting its potential power by around 25 percent, and a limitation has been placed upon the pressure-equalising endplate slots of 2018."


DRS powiekszono co ma dodac potencjalnie 25% mocy.
Cytuj:
"What’s the change: Rather than the rainbow of tyre colours used in 2018, Pirelli have cut that down to three for 2019"

3 mieszanki opon tylko. nie tysiac jak w poprzednim sezonie.


Cytuj:
"Why has it been made: To increase safety and help facilitate medical rescue. The gloves – developed by the FIA Safety Department – feature sensors stitched into the fabric that monitor the driver’s pulse rate and the oxygen levels in his blood. They transmit that potentially life-saving data back to the at-track medical team, before, during and after a crash."


BIOMETRYCZNE REKAWICZKI.... piekne
puls i poziom powietrza we krwi beda transmitowane to teamu medycznego.
ja chce to ogladac na zywo w tv!

Cytuj:
"What’s the change: Drivers may use up to 110kg of fuel – previously 105kg – in the race."


zeby wykorzystac wiekszy potencjal silnika bedzie wiecej paliwa. to mi sie podoba.

Cytuj:
"The front of the visor has been lowered by 10mm to reduce the risks associated with impact from debris, while the helmet shell uses advanced composite materials to ensure improved resistance to crushing and penetration."


super mocne kaski z mniejszym visorem

Cytuj:
"Self-scrutineering: Cars will no longer be scrutineered in the traditional sense at the start of the Grand Prix weekend. Instead, competitors must sign a declaration that they are in compliance with the rules – and, of course, the stewards can make random checks at any time."


czy to ci sami ludzie od F1 wymyslali? teamy musza podpisac deklaracje ze ich bolidy sa zgodne z przepisami.
sprawdzanie ktore mialo miesjce przed kazdym startem wyscigu zostalo zastapione wyrywczym. to jest szok. otwieraja okno na sciemy?

Cytuj:
"The traditional chequered flag is still shown as well, but the official end-of-race signal is now a chequered light panel at the finishing line."


to jest najglupsze. szchownice zastapili wyswietlaczem.... Porazka.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 25 sty 2019, o 12:15 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 14 mar 2007, o 10:53
Posty: 2134
4FS napisał(a):
3 mieszanki opon tylko. nie tysiac jak w poprzednim sezonie.

Nie 3 mieszanki tylko będą 3 stałe nazwy opon: miękka – pośrednia – twarda.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ewolucja aut F1
PostNapisane: 25 sty 2019, o 13:19 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 10 lip 2005, o 23:47
Posty: 1540
Lokalizacja: Londyn
Jeszcze dokladniej mowiac to beda te stare mieszanki dostepne ale tylko 3 z 5 beda wybrane przez pirelli na wyscig.
Malowania:
- twarda biala
- posrednia zolta
- miekka czerwona

Bedzie prosciej z perspektywy widza.

_________________
“I am a racer, I push things to the absolute edge. People like it or don’t like it – I don’t care. What is allowed, I will go for.” M.Schumacher

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group