F1ultra Forum: Formuła 1, GP2 i inne serie na www.f1ultra.pl

Forum fanów Formuły 1 i czytelników F1ultra
Teraz jest 19 kwi 2018, o 11:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 584 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 5 lut 2011, o 12:28 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2009, o 20:55
Posty: 1141
Pewnie tak, ale jakoś wcześniej nie interesowałem się tym aż tak bardzo ;)

_________________
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 10 lut 2011, o 02:04 
Offline
.
Dołączył(a): 10 lut 2011, o 01:58
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Widzę, że na każdym forum jest poruszany temat katastrony smoleńskiej. Pewnie spekulacji w tym topicu było wiele, ale moim zdaniem po prostu nie fart zadecydował o katastrofie.

_________________
http://skuteczni.pl/

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 10 lut 2011, o 15:59 
Offline
.
Dołączył(a): 27 kwi 2007, o 08:58
Posty: 295
Może i niefart ale z takim podejściem do przepisów i stylu latania w 36 SP podobna katastrofa byłaby tylko kwestią czasu.
A teraz przy okazji wychodzą takie kwiatki że włosy się jeżą na głowie jak "profesjonalne" jest nasze lotnictwo wojskowe.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 23:49 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 25 wrz 2005, o 02:07
Posty: 3365
Lokalizacja: Stara Grzybowszczyzna/Bialystok
Widze,ze demokracja nad Wisla ma sie wybornie.Dzis to wygladalo lepiej niz niejeden pochod pierwszomajowy z czasow PRL.

Rok czasu i lud wskazal bylego Prezydenta CCCP winnemu tej tragedii. :o

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 17:44 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 16 gru 2009, o 20:47
Posty: 879
Zostali zdradzeni o świcie. - Jarosław Kaczyński o ofiarach katastrofy 8)

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 13:31 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 30 mar 2008, o 14:19
Posty: 551
Lokalizacja: Piaseczno
Przez tych fanatyków coraz trudniej jest wyjaśniać całą tę katastrofę, a przede wszystkim to, co się działo później... Bo jak się zacznie zadawać pytania to zaraz będzie, że jest się po stronie Jarka.

Polecam obejrzeć: http://www.tvp.pl/publicystyka/polityka ... 05/4204712

Petelickiego zawsze z przyjemnością słucham.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 14:01 
Offline
.
Dołączył(a): 27 kwi 2007, o 08:58
Posty: 295
http://www.youtube.com/watch?v=a_I2k4V2nOA
http://www.youtube.com/watch?v=3CpMK0yqj28
http://www.youtube.com/watch?v=hBDQI9XWfmA
http://www.youtube.com/watch?v=r7NB15MXqy0

ostatnio leciało na polskim National Geografic.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:04 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 wrz 2006, o 07:42
Posty: 1976
Lokalizacja: Częstochowa
Ten, tego...?
Mógłbyś jaśniej, jakieś słowo komentarza ...?
Na tych filmach lektor jadł kluchy, a napisy są po kantońsku :-?

_________________
My Son, my Everything, my Eternal Love

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 26 kwi 2011, o 21:45 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 28 lut 2006, o 15:29
Posty: 1472
Lokalizacja: Opole
Samolot spadł, bo pilot jakimś cudem przelatał całe życie bez umiejętności nawigacji na odpowiednim poziomie. Się rozbili przez to o górkę, bo próbowali lądować we mgle bez ILS, a źle korzystając z mapy byli nie tam, gdzie trzeba. Lub coś podobnego, widziałem to w polskiej TV chwilę w te święta, nie żebym szpanował engliszem. :P

_________________
Vodafone McLaren Mercedes

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 08:31 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 13 wrz 2006, o 07:42
Posty: 1976
Lokalizacja: Częstochowa
Teraz rozumiem.
Ktoś na lotnisku zwinął ILS, a piloci zamiast poobklejać szyby mapami z altasu i kreślić na nich własciwy kurs samolotu, zawierzyli elektronice.
Tak się to kończy, szczególnie we mgle. Na mapach przecież mgły by nie było.
Nasi to chociaż wykonali odejście na wysokości decyzyjnej, a nie próbowali lądować.
Kabinę znaleźli, czy podobnie jak nasz, rozbili się na cząstki elementarne, z których znaczna część ulega anihilacji w takich sytuacjach ?

... "jakimś cudem" to można przejść na czerwonym, z zamkniętymi oczami i w godzinach szczytu przez najruchliwszą ulicę np. w stolicy.
Nie da się "całe życie " przelatać na pasażerach /startować i lądować/ na lotniskach całego świata, bez umiejętności na odpowiednim poziomie.

_________________
My Son, my Everything, my Eternal Love


Ostatnio edytowano 27 kwi 2011, o 12:51 przez oliwierson, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 10:21 
Offline
.
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 13:28
Posty: 1288
Lokalizacja: Kiedys Elbląg/ Od wielu juz lat Krakow
Cytuj:
Hel mógł zostać rozpylony przez Ił-76, tropy wskazują na Rosję

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/hel-mogl ... omosc.html

Aha, teraz już wiem

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 17:20 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 sie 2006, o 14:28
Posty: 3500
Lokalizacja: Olsztyn
I'm on the highway to hel... :lol:


p.s. na wszelki wypadek, bo młodzież wychowana na piosenkach lady gaga może nie kumać: http://www.youtube.com/watch?v=fsDpznl8eIs

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 21:46 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 28 maja 2006, o 08:36
Posty: 1591
Mimo ze to onet, jest nawet jeden waty uwagi komentarz:

"Pewności nie mam
hel jest na tablicy Mendelejewa , PRZYPADEK?!!!"
~p.aul

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 21:56 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 3 maja 2003, o 14:04
Posty: 8900
Z twarzy pana mecenasa aż bije ta wrodzona inteligencja...

_________________
Felipe babe, stay cool

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 22:27 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 2 sie 2004, o 12:59
Posty: 1251
Lokalizacja: Euroland
@nickt tekst roku.

_________________
Kaczyński: Gdyby nie to chore państwo, parlibyśmy do przodu jak Chiny. Stalibyśmy na czele świata. Obudź się, Polsko!

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 27 kwi 2011, o 22:47 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 27 lis 2004, o 17:03
Posty: 2590
Lokalizacja: Wrocław
Edi napisał(a):
Z twarzy pana mecenasa aż bije ta wrodzona inteligencja...


Taka wręcz "wszechpolska" inteligencja, pomijając bogate walory estetyczne (ale tego człowiek nie wybiera), jakoś mi się właśnie tak kojarzy ;)

_________________
Greg Moore. A legacy of spirit.
http://pl.youtube.com/watch?v=w2pvzbb162A

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 29 lip 2011, o 10:40 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 16 gru 2009, o 20:47
Posty: 879
:-o

Cytuj:
Co bezpośrednio spowodowało katastrofę? Po pierwsze Arkadiusz Protasiuk był zbyt zajęty i nie usłyszał komendy o zniżaniu do lądowania na 10 kilometrze. Po drugie kontrolerzy na ziemi wprowadzali go w błąd co do podejścia. Po trzecie załoga nie umiała obsłużyć systemu TAWS. Po czwarte Arkadiusz Protasiuk zmienił ciśnieniomierz z barycznego na radiowy. Po piąte kapitan samolotu nie widział, że na tym lotnisku nie zadziała system automatycznego odejścia. Dwa razy naciskał gudzik, ale pięć sekund zajęło mu zorientowanie się, co się dzieje.

Potem było już za późno.

Szokujący obraz zaniedbań w 36 SPLT przedstawiła komisja Millera. Fatalne wyszkolenie załogi, brak wymaganego doświadczenia, przemęczenie, brak odpowiednich szkoleń, brak odpowiedniej znajomości samolotu. Liczne uchybienia formalne.
Według komisji „poziom wyszkolenia załogi zagrażał bezpieczeństwu lotów”. Poza nawigatorem, żaden członek załogi nie miał tego dnia formalnie prawidłowego zezwolenia na wykonanie lotu.

Opis jakości wyszkolenia załogi jest straszny. Arkadiusz Protasiuk jako jedyny mówił po rosyjsku, musiał zajmować się wszystkim. Nie był oczywiście w stanie tego robić. II pilot nie umiał odpowiednio obsłużyć systemu TAWS. Między wyszkoleniem członków załogi występowały wielkie różnice.

Według komisji takie są wydarzenia sprzyjające katastrofie: niewłaściwa współpraca załogi, niedostateczne przygotowanie załogi do lotu, niedostateczna wiedza załogi, niewłaściwe wzajemne monitorowanie załogi, brak reakcji załogi na popełniane błędy, niewłaściwy dobór załogi, nieskuteczny nadzór nad szkoleniem lotniczym, nie opracowanie w 36 SPLT procedur działania załogi.

Nieprawidłowe były też procedury zamawiania samolotów w 36 SPLT. Lot 7 kwietnia z Donaldem Tuskiem został zamówiony zbyt późno.


Cytuj:
11.30 – załoga podjęła decyzję o odejściu na drugi krąg. To nie byli samobójcy
11.24 – gdy TU 154 zaczęło się wznosić, było tylko 2 metry nad poziomem ziemi
11.24 – dowódca załogi był na wysokości 49 metrów, gdy myślał że jest na 100 metrach
11.21 – Jerzy Miller: czym się różnił 7 kwietnia od 10 kwietnia? Pogodą – to był weryfikator
11.20 – przedstawiciel komisji czyta rekomendacje. Chyba zmierzamy do końca
11.16 – 45 zaleceń komisji dla różnych służb
11.14 – teraz podsumowanie: niewłaściwa współpraca załogi, niedostateczne przygotowanie załogi do lotu, niedostateczna wiedza załogi, niewłaściwe wzajemne monitorowanie załogi, brak reakcji załogi na popełniane błędy, niewłaściwy dobór załogi, nieskuteczny nadzór nad szkoleniem lotniczym, nie opracowanie w 36 SPLT procedur działania załogi
11.13 – największym błędem korzystanie z ciśnieniomierza barometrycznego
11.10 – załoga rozbiła się nie dlatego, że przepisy były złe. Ale dlatego, że ich nie przestrzegała
11.10 – kardynalne błędy: użycie ciśnieniomierza radiowego, zła obsługa TAWS, zakładanie odejścia w automacie
11.09 – to nie drzewo było za wysokie, ale samolot był nie tam gdzie powinien
11.08 – wypadek także skutkiem braku szkolenia na symulatorach
11.07 – piloci zapewne 2 razy nacisnęli guzik „Odejście” i zdziwił się, że nic się nie dzieje. A.Protasiuk był przekonany, że samolot odejdzie. Potrzebował 5 sekund na sięgnięcie po stery.
11.04 – między komendą „Odchodzimy” a odejściem minęło długie 5 sekund
10.59 – brak szkolenia na symulatorach, brak ćwiczeń z systemu TAWS w 36 SPLT. Program szkolenia w lotnictwie transportowym nie przewidywał takiego treningu
10.56 – to Arkadiusz Protasiuk zmienił działanie ciśnieniomierza, żeby uciszyć TAWS
10.55 – poziom wyszkolenia załóg w pułku. II pilot powinien był przygotować TAWS. Nie zrobił tego
10.54 – TAWS źle przygotowany do lotu. Załoga nie była nauczona obsługi systemu
10.51 – samolot był 120 metrów za wysoko i 125 metrów w bok od ścieżki

10.50 – kontroler przekazał załodze błędne informacje o położeniu samolotu
10.48 – Arkadiusz Protasiuk był tak zajęty innymi sprawami, że nie usłyszał komendy kontrolera, że powinien się zniżać
10.47 – komisja przedstawia teraz jak bardzo odległym kursem wobec właściwej ścieżki leciał TU 154. A kontroler na wierzy tego nie widział
10.44 – Arkadiusz Protasiuk nie był bardzo doświadczonym pilotem. Latał zwykle w dobrych warunkach, na dobrze wyposażone lotniska
10.44 – załoga nie przechodziła odpowiednich szkoleń we współpracy ze sobą
10.38 – załoga nie znała fragmentu instrukcji dotyczącego systemu ILS
10.36 – komisja nie stwierdziła nacisków na załogę podczas lotu
10.35 – pogoda w Smoleńsku była poniżej warunków minimalnych
10.33 – 30% oświetlenia w Smoleńsku nie działało. System nie spełniał wymagań
10.32 – B.Węglarczyk na Twitterze: Rosyjski burdel + polski burdel = katastrofa.
10.30 – poziom wyszkolenia załóg zagrażał bezpieczeństwu lotów. Nadzór nad 36 pułkiem nieskuteczny
10.29 – brak nawigatorów sprzeczny z zasadami Federacji Rosyjskiej. Rosyjski znał tylko A.Protasiuk
10.28 – z formalnego punktu widzenia TU 154 nie powinien lecieć, bo był w niewłaściwej konfiguracji do lotu
10.28 – załoga wyznaczyła niewłaściwe lotnisko zapasowe
10.28 – załoga 10 kwietnia przyjechała do pułku 30 minut za późno
10.27 – załoga nie mogła się spotkać przed lotem, by o nim rozmawiać, nawigator nie miał wystarczającego doświadczenia, był zbyt zmęczony
10.27 – w 36 SPLT poczucie, że są elitą i nie muszą się przejmować zasadami
10.25 – poza technikiem w TU 154 reszta załogi NIE MIAŁA UPRAWNIENIA DO LOTU
10.24 – w 36 SPLT szkolenie organizowano w pośpiechu, łamano zasady, nie przestrzegano zasad bezpieczeństwa
10.23 – uchybienia formalne nie miały wpływu na bezpieczeństwo lotu 10 kwietnia
10.23 – 10 kwietnia naruszenie zasad instrukcji HEAD
10.22 – 10 kwietnia brakowało części dokumentacji wymaganej przez instrukcję HEAD
10.22 – samolot na 10.04 zamówiony odpowiednio wcześnie, na 7.04 z Tuskiem zbyt późno
10.21 – przy zamawianiu samolotów na loty VIP notorycznie łamano procedury
10.20 – nie było materiałów wybuchowych, środków trujących
10.18 – załoga nie miała możliwości odejść na automacie w tym ustawieniu samolotu
10.17 – wskaźniki bezpiecznej wysokości ustawione przez załogę na 65metrów
10.17 – kierownik lądowania podawał pilotom błędne komendy
10.16 – samolot był sprawny technicznie do zderzenia z ziemią. Nie wykryto materiałów wybuchowych

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 29 lip 2011, o 17:32 
Offline
moderator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 9 mar 2002, o 01:00
Posty: 5376
Lokalizacja: już nie Kaszëbë
Jak nie wyluzujesz, za pięć lat będziesz mieszkał w poczekalni u kardiologa :(

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 29 lip 2011, o 19:08 
Offline
.
Avatar użytkownika
Dołączył(a): 8 sie 2006, o 14:28
Posty: 3500
Lokalizacja: Olsztyn
W sumie nie ma się czym podniecać, większość tego było wiadomo od dawna, reszty każdy inteligentny człowiek mógł się sam domyślić. Ten raport powstawał po to, żeby poleciały głowy odpowiedzialnych za błędy - tak, by sytuacja się nie powtórzyła. Jak twierdzi E.Klich, w tej komisji za dużo było zielonych (a właściwie stalowych), którzy starali się sobie i swoim kolegom "obić dupy blachą", dlatego w wariancie pesymistycznym może się skończyć na dymisji ministra obrony i kilku innych cywilnych pionków.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przyczyny katastrofy w Smolensku(spekulacje i dezinforma
PostNapisane: 31 lip 2011, o 10:50 
Offline
1 ostrzeżenie
1 ostrzeżenie
Dołączył(a): 18 cze 2007, o 18:20
Posty: 250
Lokalizacja: Warszawa
Pojechali Ci którzy nie powinni lecieć w ogóle. Bez względu na to że gen Błaisik robił co mógł by nie doszło do katastrofy. Okazało się to co musiało się okazać. Zamiast oczerniać się nawzajem i mieszać z błotem wyciągn ąc wnioski i wdrożyć procedury które mieli do tej pory w powazaniu i kórych nieprzes5trzeganie doprowadziło do ludobójstwa.

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 584 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona   1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

F1 ultra - Formuła1 Forum Powered by phpBB © phpBB Group