Autodromo Nazionale di Monza 1957 - 1971
Włochy, Monza
długość: .000 km
ilość rozegranych GP
15
rekord toru(wyścig)
1971 | 1`23.800 | H. Pescarolo, March-Ford 711
rekord toru(kwalifikacja)
1971 | 1`22.400 | C. Amon, Matra MS120B
zwycięskie zespoły
1957 Vanwall
1958 Vanwall
1959 Cooper
1960 Ferrari
1961 Ferrari
1962 BRM
1963 Lotus
1964 Ferrari
1965 BRM
1966 Ferrari
1967 Honda
1968 McLaren
1969 Matra
1970 Ferrari
1971 BRM

zwycięscy kierowcy
1957 S. Moss
1958 T. Brooks
1959 S. Moss
1960 P. Hill
1961 P. Hill
1962 G. Hill
1963 J. Clark
1964 J. Surtees
1965 J. Stewart
1966 L. Scarfiotti
1967 J. Surtees
1968 D. Hulme
1969 J. Stewart
1970 C. Regazzoni
1971 P. Gethin
opis:
Tor w Monzie zbudowano w 1922 roku a ostateczny kształt przybrał w 1955 rok. Tym samym jest również jednym z najstarszych torów w dziejach Formuły 1. Zakręty takie jak "Lesmo", "Curvone" czy "Parabolica" to część historii sportów motorowych tworzące magię tego miejsca. Po prostej startowej trasa posiada najdłuższą ze wszystkich torów F1 strefę hamowania (180m) gdzie kierowcy redukują prędkość z 350 do 70 km/h przy przeciążeniach rzędu 3.5g. Tor w Monzie jest także najszybszym torem w historii wyścigów Grand Prix. Obecny rekord prędkości został ustanowiony 14-09-2003 przez M.Schumachera. Na dystansie 1 okr. uzyskał on średnią prędkość 257,584 km/h a na dystanie całego wyścigu 247,835 km/h.

Położenie: 10 km na północ od Mediolanu
Przejście do toru