Circuit de Monaco 1997 - 2014
Monako, Monte Carlo
długość: .000 km
ilość rozegranych GP
18
rekord toru(wyścig)
2004 | 1`14.439 | M. Schumacher, Ferrari F2004
rekord toru(kwalifikacja)
2011 | 1`13.556 | S. Vettel, Red Bull-Renault RB7
zwycięskie zespoły
1997 Ferrari
1998 McLaren
1999 Ferrari
2000 McLaren
2001 Ferrari
2002 McLaren
2003 Williams
2004 Renault
2005 McLaren
2006 Renault
2007 McLaren
2008 McLaren
2009 Brawn GP
2010 Red Bull
2011 Red Bull
2012 Red Bull
2013 Mercedes
2014 Mercedes

zwycięscy kierowcy
1997 M. Schumacher
1998 M. Hakkinen
1999 M. Schumacher
2000 D. Coulthard
2001 M. Schumacher
2002 D. Coulthard
2003 J.P. Montoya
2004 J. Trulli
2005 K. Raikkonen
2006 F. Alonso
2007 F. Alonso
2008 L. Hamilton
2009 J. Button
2010 M. Webber
2011 S. Vettel
2012 M. Webber
2013 N. Rosberg
2014 N. Rosberg
opis:
Najbardziej malownicze, najbardziej prestiżowe, najdroższe, najwolniejsze (106,9 km/h w 1997roku w deszczu), najkrótsze (długość okr. w 1955 roku to tylko 3 145m) ... lista jest naprawdę bardzo długa.\r\nPierwszy wyścig Grand Prix na ulicach księstwa Monaco w Monte Carlo odbył się w roku 1929 i od tego czasu jego trasa niewiele się zmieniła za wyjątkiem drobnych modyfikacji. W kalendarzu Formuły 1 tor ten znajduje się od 1950 roku (z małą przerwą w latach 51-54) i obok Silverstone jest obiektem który najwięcej razy gościł kierowców tej najbardziej prestizowej serii. Trasa biegnąca ulicami miasta jest bardzo wąska i dodatkowo ogrodzona metalowymi barierkami. Nie wybacza kierowcy najmniejszego błędu. Wyprzedzanie w Monte Carlo to prawdziwa sztuka a wyścig jest najczęściej rozstrzygany podczas kwalifikacji i w boksach. Najbardziej charakterystyczna część trasy to przejazd przez tunel na nadbrzeżu portowym. Dla kilku kierowców w latach 50 i 60-tych wyścig zakończył się nawet niezaplanowaną kąpielą
Przejście do toru