Circuit de Monaco 1955 - 1972
Monako, Monte Carlo
długość: .000 km
ilość rozegranych GP
18
rekord toru(wyścig)
1971 | 1`22.200 | J. Stewart, Tyrrell-Ford 003
rekord toru(kwalifikacja)
1972 | 1`21.400 | E. Fittipaldi, Lotus-Ford 72D
zwycięskie zespoły
1955 Ferrari
1956 Maserati
1957 Maserati
1958 Cooper
1959 Cooper
1960 Lotus
1961 Lotus
1962 Cooper
1963 BRM
1964 BRM
1965 BRM
1966 BRM
1967 Brabham
1968 Lotus
1969 Lotus
1970 Lotus
1971 Tyrrell
1972 BRM

zwycięscy kierowcy
1955 M. Trintignant
1956 S. Moss
1957 J.M. Fangio
1958 M. Trintignant
1959 J. Brabham
1960 S. Moss
1961 S. Moss
1962 B. McLaren
1963 G. Hill
1964 G. Hill
1965 G. Hill
1966 J. Stewart
1967 D. Hulme
1968 G. Hill
1969 G. Hill
1970 J. Rindt
1971 J. Stewart
1972 J.P. Beltoise
opis:
Najbardziej malownicze, najbardziej prestiżowe, najdroższe, najwolniejsze (106,9 km/h w 1997roku w deszczu), najkrótsze (długość okr. w 1955 roku to tylko 3 145m) ... lista jest naprawdę bardzo długa.\r\nPierwszy wyścig Grand Prix na ulicach księstwa Monaco w Monte Carlo odbył się w roku 1929 i od tego czasu jego trasa niewiele się zmieniła za wyjątkiem drobnych modyfikacji. W kalendarzu Formuły 1 tor ten znajduje się od 1950 roku (z małą przerwą w latach 51-54) i obok Silverstone jest obiektem który najwięcej razy gościł kierowców tej najbardziej prestizowej serii. Trasa biegnąca ulicami miasta jest bardzo wąska i dodatkowo ogrodzona metalowymi barierkami. Nie wybacza kierowcy najmniejszego błędu. Wyprzedzanie w Monte Carlo to prawdziwa sztuka a wyścig jest najczęściej rozstrzygany podczas kwalifikacji i w boksach. Najbardziej charakterystyczna część trasy to przejazd przez tunel na nadbrzeżu portowym. Dla kilku kierowców w latach 50 i 60-tych wyścig zakończył się nawet niezaplanowaną kąpielą
Przejście do toru